آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۹۹ مطلب در فروردين ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 

منظور از محتوای کپی چیست؟

 

مطالب تکراری به محتوایی از صفحه وب اشاره میکند که در بیش از یک جا از محیط اینترنت وجود داشته باشد.

بگذارید اینگونه بیان کنم، شما مقاله ای در خصوص حیوانات مینویسید و نام آن را راز بقا میگذارید

 سپس شخص دیگری عین محتوای شما را در صفحه دیگری از وبسایتش کپی پیست میکند. در این صورت هردوی شما با چالشی به نام محتوایی تکراری و مشابه مواجه میشوید. همانطور که با ارسال ایمیل انبوه با چنین حالتی مواجه میشوید.

 

محتوای تکراری لزوما چیز بد یا غلطی نیست اما مثالی که در بالا آورده شد مصداق سرقت ادبی و نوشتاری است. گوگل محتوای تکراری را مورد مجازات قرار نمیدهد. اما تصمیم گیری میکند که کدام نسخه را در نتایج جستجو نشان دهد و کدام را خیر.

 متاسفانه یا خوشبختانه، امروزه در سئو سایت گوگل زیاد برایش مهم نیست که کدام محتوا زودتر ارائه شده است بلکه به قدرت و ارزش سایت (Authority) توجه میکند.

 

چگونه محتوای کپی را مدیریت کنیم؟

 

اولین و واضح ترین نکته برای شروع   … محتوای سایت های دیگر را بدون کسب اجازه از صاحب اثر کپی نکنید. اینکار علاوه بر اینکه برای شما ضرر زیادی به همراه دارد برای سایت مرجع و خواننده محتوا نیز تبعات بدی دارد.

 

اگر بخشی از محتوای سایتی را استفاده میکنید، حتما به آن امتیاز دهید یا به سایت مرجع رفرنس و بک لینک دهید.

 

اگر در سایت خودتان محتوای تکراری دارید از تنظیمات ریدایرکت 301 استفاده کنید تا گوگل فقط صفحاتی که شما مشخص کرده اید را ایندکس کند.

 

ممکن است در صورت استفاده از نسخه موبایلی متفاوت با مشکل محتوای تکراری در سایتتان مواجه شوید. بنابراین از نسخه موبایلی واکنشگرایی استفاده کنید تا این مشکل حل شود.

 

قبل از تایید کردن محتوای تولید شده توسط نویسندگان مهمان، مطمئن شوید که این محتوا را جایی دیگر منتشر نکرده باشند. بلاگر ها معمولا بی توجه به مشکلاتی که از محتوای تکراری به وجود می آید آنها را ارائه میکنند. با اینحال اگر از نویسنده اصلی سایت مجوز دارید، راههای مطمئنی برای انتشار محتوای تکراری وجود دارد که به سود شما، صاحب سایت، نویسنده اصلی و گوگل باشد.

 

پیوند محتوا

 

پیوند محتوا اصطلاحی است که برای انتشار مجدد محتوای شما در سایت شخص ثالثی بکار میرود. این تکنیک بخصوص زمانی مفید است که نویسنده ای جزء هستید یا کسی هستید که بدنبال پیشرفت و جذب مخاطب بیشتر می باشید.

 

اگر پیوند محتوا بدرستی توسط سایتی که محتوا را بازنشر میکند انجام شود، دلیلی وجود ندارد که بخواهد با مشکلات محتوای تکراری مواجه شود. در اینجا چند روش برای پیوند محتوا با در نظر داشتن مسئله  قانونی ارائه میدهم:

 

استفاده از (rel=canonical tag)

 

امن ترین راه برای اطمینان از نداشتن مشکل محتوای تکراری، استفاده از تگ متعارف نگارش در مقاله بازنشر شده است. اینکار به گوگل میگوید که این مقاله با مقاله اصلی در ارتباط است و لذا باید ایندکس شود و هرگونه رنکی که برای مقاله اصلی لحاظ میشود برای این مقاله نیز بایستی در نظر گرفته شود.

 

meta noindex tag

 

با استناد به فایل ویدئویی تخته سفید جمعه اریک، این روش نیز همانند روش قبلی عمل میکند. سایت بازنشر کننده یک متا تگ noindex در صفحه پیاده سازی میکند که به موتور جستجو میگوید صفحه را از ایندکس خود خارج کند.

 

پاکسازی لینک از مقاله اصلی

 

شما همچنین میتوانید از یک لینک متنی تمیز در مقاله خود استفاده کنید. این روش مناسب است اگر شما به فایل HTML مقاله تان دسترسی ندارید و نمیتوانید تگ rel=canonical را پیاده سازی کنید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

تاثیر طول پست در سئو

 

گوگل رسمآ اعلام کرده است که طول مقالات و تعداد کلمات یک مقاله در الگوریتم های جستجوی گوگل منظور نشده است.

 

در سال 2012 جان مولر به نمایندگی از شرکت گوگل اعلام کرد " تعداد کلمات یک متن از نظر الگوریتم های گوگل مهم نیستند.همچنین اعلام کرد که نه تنها تعداد کلمات و طول یک متن مهم نیستند بلکه گاهی مقالات کوتاه می توانند از بسیاری از مقلات بلند مفیدتر باشند.

او همچنین به این موضوع اشاره کرد که خزنده های گوگل محتوای سایتی مانند توییتر را نیز ایندکس می کنند درحالیکه شاخص هر توییت کمترین میزان از طول یک محتوا یعنی 140 کاراکتر است. او بیان کرد اگر شما یک سایت عالی و کاربر پسند داشته باشید به نحوی که کاربر به راحتی با سایت شما  تعامل داشته باشد و بطور منظم به سایت شما سربزند و مقالات مفیدی داشته باشید که مخاطبان آن را با دیگران به اشتراک بگذارند این راه روشی عالی برای  و بهینه سازی است حتی اگر طول مقالات شما کوتاه باشند.

 

بنابراین برای نوشتن مقاله ای مفید بجای تمرکز بر روی تعداد کلمه می بایست بر روی محتوای با کیفیت و مفید تمرکز کرد. هرچند گوگل اعلام کرده است که تعداد کلمات یک پست مهم نیست اولی تعداد کلمات بازهم نقش موثری در یک پست دارند، اما چگونه؟

 

بیاید به چند نمونه تحقیق انجام شده در رابطه با این موضوع نگاهی بیندازیم:

 

هنگامی بر روی پست های یک سایت تحقیق کردند دیدند که متوسط زمانی که مردم صرف مطالعه پست های یک بلاگ می کنند هفت دقیقه می باشد که هفت دقیقه متوسط زمانی برای خواند مقاله ای با حدود 1600 کلمه می باشد. متوسط نشان می هد که این زمان ممکن است به دلیل کیفیت بالای یک مقاله باشد. مطالعه دیگری که روی متنی با محتوای بیشتر از 1500 کلمه صورت گرفت نشان داد که میزان بازخورد و مطالعه متن های طولانی تر مقدار کمتری است از طرفی می دانید که هر چه میزان بازدید از یک صفحه یا مقاله و میزان اشتراک گذاری آن در صفحات دیگر بالا باشد آن متن در موتورهای جستجو سریعتر ایندکس شده و بدلیل بازدید های بالا در نتایج جستجو بهتر نمایش داده می شود.

 

 بنابراین در نهایت به این نتیجه رسیدند که متن هایی با تعداد کلماتی بین 1200 تا 1600 کلمه، طول مناسبی برای پست هستند.

 

اگر گوگل تعداد کلمات را در مقاله محاسبه نمی کند و تعداد کلمات بعنوان یک عامل برای رتبه بندی سایت و مقالات بحساب نمی آید پس چگونه تعداد کلمات روی سئو اثر می گذارند؟ این بدلیل فاکتورهای دیگر است:

 

فاکتورهایی نظیر محتوای کاربر پسند و مفید: مقالات طولانی تر مطالب با ارزش تری دارند و می توانند مفید تر و کاربردی تر باشند در نتیجه طرفداران بیشتری دارند.

 

کلمات بیشتر و متن طولانی تر به معنای استفاده از کلمات کلیدی بیشتر است.

 

از جمله بالا کاملا مشخص است که وقتی متنی طولانی تر باشد تعداد کلمات کلیدی که در آن استفاده می شود بیشتر است در نتیجه از نظر چگالی و رتبه بندی در میان کلمات کلیدی و مورد جستجو شانس بیشتری دارد که در نتایج رتبه بندی ها نمایش داده شود.

 

البته این به این معنا نیست که متن طولانی تر به شما فرصت بیشتری برای استفاده از کلمات کلیدی می دهد چراکه الگوریتم های گوگل بسیار هوشمند هستند و متن های نامربوط با انبوهی از کلمات کلیدی را به راحتی می بابند بلکه به این معنی است که وقتی متنی طولانی می شود فرصت بیشتری برای توضیحات دارد و هرچه توضحیات بیشتر می شود کلمات کلیدی طبیعی که ممکن است در جستجوهای افراد باشد بیشتر در آن استفاده می شود.

 

مقالات طولانی تر نظرات بیشتر

 

مقالات طولانی و مفید باعث می شود که نظرات بیشتری در پست شما درج شود و در نتیجه محتوای مقاله بازهم بیشتر شود و در نتیجه های جستجو بیشتر نمایش داده شود.

 

ممکن است این سوال برای شما پیش آید که کامنت ها چگونه می تواند به سئو کمک کند؟

 

برای درک این مطلب به مثال زیر توجه کنید:

 

فرض کنید مقاله ای در رابطه با سئو نوشته اید و مقاله ای مفید است و در پایین این پست نظرات بسیاری قرار گرفته در میان این نظرات شخصی آمده و اسم یکی از ابزارهای بررسی سئو را آورده مثلا گفته  Woorank نیز ابزار مفیدی برای بررسی  است، از طرفی اشخاصی در گوگل به دنبال آموزش سئو و یا اطلاعات بیشتر در مورد woorankهستند وقتی این افراد کلمه woorank را جستجو می کنند همین کامنت به سایت شما شانس بیشتری می دهد تا در نتایج جستجو ها نمایش داده شود. از طرفی این کامنت ها می تواند به پست های دیگر بلاگ کمک کند و به شما ایده بدهد که مطالب بعدی بلاگتان چه باشد که کاربردی تر باشد.

 

در نهایت به یاد داشته باشید:

 

برای تعداد کلمات یک مقاله رقم مشخصی را نمی توان در نظر گرفت، چیزی که مشخص است اینکه پستی با 400 کلمه نمی تواند خیلی مفید و کاربردی باشد بخصوص برای مقالات آموزشی. مقالات بلند به منزله بمباران کردن صفحه با کلمات کلیدی نیست بلکه به معنی نوشتن مطالب مفید و کاربردی با فرصت بیشتر(نسبت به مقالات 500 کلمه ای) است. مطمئن باشید اگر پست های شما مفید و کاربردی باشند حتما بازدید کنند گان بسیاری را به خود جذب می کنند و در نتیجه باعث می شود موتورهای جستجو به سایت شما توجه ویژه تری داشته باشند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

جنبه انسانی سئو

 

در بررسی پیشرفته سئو سایت و بهینه سازی موتورهای جستجو موضوع مهم ارتباط موثر با جامعه هدف است.

 

چرا کمپانی ها و برندها روی  سرمایه گذاری می کنند؟ آیا این کار باعث ایجاد ترافیک بیشتر می شود؟ آیا رنک و رتبه بندی آن ها بهبود پیدا می کند ؟ آیا برند آن ها مشهور خواهد شد؟ این ها همه دلایلی هستند که باعث می شود برندها روی بهینه سازی موتورهای جستجو سرمایه گذاری کنند اما موردهای مهم دیگری نیز وجود دارد.

 

سئو در مفهوم نهایی به معنای برقراری ارتباط است. یعنی برندها و کمپانی ها سعی می کنند از این روش با جامعه هدف خود و مشتریان ارتباط برقرار کنند. بدون این ارتباط رنک آن ها بالا نخواهد رفت، ترافیک بالایی کسب نمی کنند و در نهایت فروشی هم نخواهند داشت.

 

اما سئو چگونه این ارتباطات را ایجاد می کند؟ ایجاد ارتباط صحیح و به جا چگونه توسط سئو انجام می شود؟

 

قبل از اینکه شما بتوانید جامعه هدف به دست آورید باید این جامعه هدف را تعریف کنید. یعنی اینکه انتظار دارید کاربران شما چه افرادی و با چه خواسته هایی باشند و پس از آن سعی در جلب نظر و توجه آن ها داشته باشید.

 

بارها در مقاله ها و کنفرانس ها شنیده ایم که صحبت از استراتژی های کاربر محور سئو است اما واقعا ما چگونه سعی در معنی کردن این عبارت داریم. باید ارتباطات به گونه ایی باشد که کاربر از استفاده محتوای شما تجربه خوبی داشته باشد تا باز خواهان استفاده از آن باشد.

 

کاربر کیست و چرا باید به آن توجه کرد؟

 

در دنیای سئو کاربرنما یک ارائه نیمه خیالی از مشتری ایده آل شما بر اساس جستجوهای انجام شده در مارکت و اطلاعات واقعی مشتریان حال حاضر شما است. و یا می توان این گونه اعلام کرد که شخصیتی است که شما خواهان هدف قرار دادن او برای فعالیت مورد نظر خود هستید.

 

وقتی از یک وبمستر سوال می پرسیم که محصول شما برای چه کسانی است و او پاسخ می دهد برای همه مردم ، آنجاست که باید کارهای زیادی را انجام دهیم. اما در واقع محصول برای همه نیست و ما باید به مشتری مشورت دهیم تا جامعه هدف خود را شناسایی و متوجه شود که محصول و یا خدمت او برای همه نیست.

 

می توان مثال را این طور بیان کرد که این مقاله سئو هم خواهان و جامعه هدف خود را دارد ممکن است فرزند خردسال من و یا مادر بزرگ من حتی یک بار هم به سراغ این مقاله نیاید اما همین مقاله شاید در روز بارها توسط وبمستران و سئوکاران مورد بازدید قرار گیرد چون نوع افراد استفاده کننده از هر محتوا متفاوت است.

 

اگر جامعه هدف خود را شناسایی کنیم راحت تر می توانیم برنامه ریزی کنیم و زودتر به نتیجه برسیم.

 

چگونه آغاز کنیم؟

 

گرچه مسئله شناخت کاربر سال هاست که درباره آن تحقیق و جستجو انجام می شود و کارهای زیادی درباره آن انجام شده اما هنوز به عقیده کارشناسان هنوز راه زیادی برای رفتن وجود دارد.

 

برای شناخت هرچه بیشتر کاربران و مشتریان خود باید از همه جهات موضوع مورد بررسی قرار گیرد. با بررسی زوایای گوناگون قضیه می توانید استراتژی های کاربردی را برای رسیدن به هدف خود داشته باشید.

 

برای توسعه شناخت بهتر کاربرها و مشتریان این سه موضوع اصلی را ارزیابی کنید :

 

دموگرافیک یا جامعه شناختی

 

اطلاعات دموگرافیک در جستجوهای مارکتینگ و داده ها دست یافتنی هستند. اما باید اطمینان حاصل کرد که این اطلاعات صحت و دقت لازم را داشته باشد. برای این کار فقط خواندن یک مقاله و یا گزارش کافی نیست بلکه باید مقالات گوناگون و گزارش های مختلف را بررسی و آنالیز کنید تا به صحت داده ها پی ببرید. بدانید و آگاه باشید که قوانین و اطلاعات لحظه ای تغییر می کنند و اگر روی داده های دیروز خود اتکا کنید از دیگران عقب خواهید ماند.

 

برای انجام صحیح این فعالیت باید این موردها را به خوبی متوجه شوید :

 

۱. آن ها چگونه خود را توصیف می کنند : مادرها ، پدرها ، اساتید ، ورزشکاران ، مترجم ها و …

 

۲. در کجا سکونت دارند : روستا ، اطراف شهر و یا داخل شهر

 

۳. بازه سنی آن ها چیست : کودک ، جوان و یا بزرگسال

 

۴. در چه صنعتی فعالیت می کنند : مهندسی ، سلامت ، اقتصادی ، رسانه و یا …

 

۵. سطح شغلی آن ها چگونه است : مدیریت ، سطوح بالای اجرایی ، گروه فروشنده ، مشاور و یا …

 

 

این فعالیت ها چگونه به  کمک می کند؟

 

شناخت اطلاعات پایه ایی درباره جامعه هدف به شما کمک می کند که محتوای بهتر، عناوین بهتر و اطلاعات متا صحیحی استفاده کنید.

 

محرک های اجتماعی

 

بشر بوجود آورنده اجتماع است. در سال های گذشته هم تاثیر و رشد رسانه ها و شبکه های اجتماعی را در زندگی بشر دیده ایم. البته انسان به عنوان یک شخص بیرونی دوست ندارد در گروه ها حاضر شود بلکه می خواهد نقش تعیین کننده ایی داشته باشد.

 

این سوال ها پرسیده شود :

 

افرادی که با آن ها در ارتباط هستید چه کسانی هستند و تاثیرات بین شماها چگونه است؟

 

برندهای تاثیر گذار کدام هستند؟

 

آن ها جزء کدام گروه و دسته هستند؟

 

بیشتر مایل به کدام یک از رسانه ها و شبکه ها هستند؟ ( تلویزیون ، اینترنت ، مجلات ، شبکه های اجتماعی )

 

این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

 

شناخت فضاهای مورد علاقه مشتریان و بررسی مکان هایی که آن ها ارتباط خود را با شما از دست داده اند و استفاده از ترفندهایی که آن ها را پایبند برند شما کند می تواند تعیین کننده باشد.

 

هدایت القایی

 

در این روش شما به تمامی زوایای مشتری خود توانایی بازرسی خوهید یافت تا به شما کمک کند که در فعالیت خود موفق شوید. ابزار Empathy Map در این مسیر به شما کمک می کند.

 

به این نقطه های کلیدی توجه کنید :

 

آن ها چه چیزی را می بینند؟

 

چه چیزی در کنار آن ها اتفاق می افتد؟

 

آن ها چه چیزهایی می گویند؟

 

آن ها چه کاری را انجام می دهند؟

 

چه چیزی را حس می کنند؟

 

چه چیزی را می شنوند؟

 

به چه چیزی فکر می کنند؟

 

این فعالیت ها چگونه به سئو کمک می کند؟

 

به شما کمک می کند تا مشتری و جامعه هدف خود را از جهات گوناگون شناسایی کرده و بر اساس آن اطلاعات محتوای خود را ایجاد کنید.

 

در نهایت مثل همیشه تاکید بر این داریم که کاربر(مشتری) را هدف اصلی خود قرار دهید و همیشه برای آنها تولید محتوا و یا محصول کنید. به گونه ای که بتوانید به هر صورتی توجه و رضایت آن ها را جلب نمایید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

اگر به هر دلیل می خواهید :

- کاری کنید که وب سایت شما منفور موتورهای جستجو شده و حتی در ردیف 100 هم آنرا نشان ندهند!

- تعداد بازدیدکنندگان وب سایتتان را به شدت کاهش دهید!

- کلا وب سایت خود را فقط برای چاپ آدرس ایمیل و وب سایت بر روی کارت ویزیت خود طراحی کرده اید و منفعت دیگری نمی خواهید داشته باشد!

- رقبای خود را کمک کنید تا در بازاریابی اینترنتی هم از شما پیشی بگیرند!

 

آنگاه توجه شما را به ادامه این مقاله جلب می نمایم:

 

1) به طراح وب سایت خود بگویید از فناوری iFrame در تولید صفحات استفاده کند زیرا این یک روش عالی برای سقوط رتبه وب سایت شماست. همچنین با این کار بقیه وب سایت ها هم نمی‌توانند به طور مستقیم به شما لینک بدهند و خدا نکرده رتبه سایت شما را بالا ببرند.

 

2) کلا سایت خود را صرفا با تصاویر و اینمیشن ایجاد نمایید و از محتوای متنی بپرهیزید زیرا در این صورت موتورهای جستجو خیلی چیزی از وب سایت شما نفهمیده و شما به هدفتان به خوبی رسیده اید

 

3) مطمئن شوید که سایت شما کاملا دارای اطلاعات پرحجم مثلا یک فلش بسیار حجیم می باشد تا زمان زیادی برای بارگذاری صفحه لازم شده تا یک امتیاز مفنی دلچسب دیگر موتور جستجو برای شما منظور نماید.

 

4) از وفور اشتباهات گرامری و املایی در متون سایت خود پرهیز نکنید

 

5) حتما چند تا لینک به سایتهای بسیار نامربوط و بی طرفدار بزنید تا موتور جستجو هم متقاعد شود که شما هم مانند همانها هستید و بی خودی امتیاز مثبت ندهد.

 

6) لطفا از مدیران وب سایتهای نامربوط و بی طرفدار هم عاجزانه درخواست کنید که به سایت شما لینک بزنند. این کار دست کم اجازه میدهد که گوگل هم از اشتیاق شما برای کم شدن رتبه سایت خود با خبر شود.

 

7) حتما طراحی سایت خود را به یک کسی بسپارید که مدعی است ولی هیچ گونه اطلاعاتی از روشهای پیچیده، سخت گیرانه و هوشمندانه ی موتورهای جستجو در رتبه دهی ندارد.

 

8) برای سایت خود Site Map طراحی نکنید تا موتورهای جستجو گمراه شوند

 

9) یک کلیپ صوتی راک چند دقیقه ای در هنگام باز شدن سایت خود برای بازدیدکننده پخش نمایید تا بفهمد عجب غلطی کرده است که با کلیک بر روی سایت شما در گوگل، در افزایش رتبه شما نقشی داشته است و دیگر تکرار نکند.

 

10) به هیچ عنوان حداقل ماهانه نیز سایت خود را بروز نکنید زیرا موتورهای جستجو فکر می کنند که فعالیت و بروز شدن سایت شما پدیده مثبتی است و متاسفانه نمره مثبت می دهند.

 

11) برای سایت شما سه صفحه کافیست یکی "ارتباط با ما" دیگری "درباره ما" و آخری هم طبیعتا صفحه اصلی که یا چهار خط داشته باشد و یا حدود 500 خط و حاوی اطلاعات تمامی محصولات و خدمات شما باشد زیرا اگر سایتی تعداد صفحات زیاد با محتوای تخصصی خوب داشته باشد باز هم موتور جستجو گمراه شده و رتبه را بالاتر می برد.

 

12) برای هیچ یک از صفحات وب سایت خود عنوان مناسب و مرتبط انتخاب ننمایید.

 

13) و نکته آخر و احتمالا از همه جالبتر هم این است که دیگر لازم نیست با ما تماس بگیرید و در زمینه افزایش رتبه وب سایت مشاوره بخواهید !


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

Eurocircuit دونوع اتمام با پوشش طلا را پیشنهاد می دهد: جداسازی طلا از نیکل بدون اعمال جریان الکتریکی (ENIG) به عنوان سطح برای کل PCB، و صفحه ی سفت طلا روی صفحه نیکل برای زبانه کانکتور لبه.

طلا بدون اعمال جریان الکتریکی قابلیت لحیم پذیری خوبی می دهد اما فرایند جداسازی با مواد شیمیایی بدین معناست که خیلی نرم و نازک است تا چند بار سایش را تحمل کند.

آبکاری الکتریکی طلا محکم تر و کلفت تر که برای کانکتورهای لبه PCB ایده آل است که چندبار می توان آن را جدا کرد و دوباره وصل کرد.

 

تکنولوژی

 

در آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی ما طلا را بعد از فرایند لحیم کاری و قبل از اعمال صفحه بر روی برد، روی PCB آبکاری می کنیم. آبکاری محکم طلا با صفحه هایی که ما ارائه می کنیم سازگار است.

 

ابتدا ما 3-6 میکرون نیکل را روی زبانه کانکتورهای لبه آبکاری می کنیم و سپس روی آن، 1-2 میکرون طلا می گذاریم. صفحه طلا 100% خالص است؛ کمی کبالت در خود دارد تا مقاومت در برابر سایش صفحه را افزایش دهد.

 

ما معمولا لبه های کانکتور را مورب می گذاریم تا جاگذاری آن آسان شود.

 

برای اینکه مطمئن شویم زبانه های طلا کاملا با لبه کانکتور هم تراز است، ما لبه های عمودی کانکتور را با اولین دریل گروه می کنیم. سپس لبه های کانکتور دقیقا با تصویر پرینت شده هم تراز می شوند.

 

در بعضی موارد، یک یا دو زبانه طلایی از بقیه کوتاه ترند، برای اینکه وقتی به PCB متصل می شوند، اول پدهای بلندتر وصل شوند. این بدین معنا است که پدهای کوتاه تر نمی توانند عمودی به میله آبکاری وصل شوند. باید در جهت دیگری برای آبکاری با جریان الکتریکی وصل شوند. (در شکل، خط های آبی معرف پروفیل هایی هستند که در دریل اول اضافه شدند، و سبزها پروفیل نهایی هستند.)

 

آبکاری طلا در لبه کانکتور ها

 

بعد از آبکاری ما چسبندگی نیکل و طلا را با آزمون نوار استاندارد، چک می کنیم. ما ضخامت لایه های آبکاری شده را با X-ray غیر مخرب اندازه می گیریم.

 

محدودیت های این تکنولوژی

 

- پدهای آبکاری شده باید روی لبه PCB باشند، از آنجایی که این عمل آبکاری با جریان الکتریکی است، باید یک اتصال الکتریکی بین پدهای آبکاری شده و فریم های پنل های تولید باشد.

 

- حداکثر طول پدهای آبکاری شده باید 40 mm باشد، زیرا که ما از آبکاری استاندارد استفاده می کنیم.

 

- لایه های داخلی باید عاری از مس در لبه های PCB باشند. در غیر این صورت، عمل مورب کردن ممکن است باعث گسترش مس شود.

 

- اگر می خواهید PCB شما در پنل مشتری فرستاده شود، قاب پنل در سمت لبه کانکتور باید باز باشد تا ما بتوانیم اتصال آبکاری با جریان الکتریکی را بسازیم.

 

- ما می توانیم در دوسمت PCB طلای سفت آبکاری کنیم، اما اگر کانکتور ها در دو سوی مخالف PCB هستند باید حداقل 150 mm فاصله بینشان باشد.

 

- برای اینکه بتوان از کیفیت سطح نهایی اطمینان حاصل کرد، PTH، SMD و پدهای دیگر را در فاصله 2 میلیمتری زبانه های طلا قرار ندهید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

فیبری است به ضخامت حدود 6/1 میلیمتر، از جنس مقوای فشرده (فیبر فنلی) که قهوه ای وکرم رنگ بوده و یا از جنس الیاف پشم شیشه (فایبرگلاس) که شیشه ای می باشد و در طرف دیگر این فیبرها، یک لایه مس به صورت ورقه نازک به ضخامت 25/0 میلیمتر به کمک چسب و فشار پوشانده شده است.

 

فیبر فنلیک چیست؟

 

این فیبر به رنگ زرد پررنگ و یا قهوه ای بوده و به راحتی سوراخ می شود و لایه مس روی آن بر اثر حرارت زیاد هویه، به راحتی جدا می شود، قیمت این نوع فیبر ارزان بوده و به همین جهت در اکثر کیت ها و مدارات رادیو، ضبط و تلویزیون از آن استفاده می شود.

 

فیبرفایبر گلاس:

 

در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی این فیبر سبزرنگ بوده و نسبت به فیبر فنلی محکم تر بوده و به سختی سوراخ می شود، در مقابل حرارت مقاومت خوبی دارد و بیشتر در مدارات ماشین حساب، ویدئو، کامپیوتر و... به کار می رود. فیبر فایبرگلاس در ضخامتهای بین 8/0 تا 4/2 میلیمتر وجود دارد.

 

فیبر دو رو:

 

این فیبر هم از نوع فنلیک میتواند باشد و هم از نوع فایبر گلاس و اختلاف آن در این است که در هر دو طرف این فیبر یک لایه نازک از مس پوشیده شده است در نتیجه حداکثر استفاده از مدار می شود.

 

فیبرآماده:

 

فیبر مدار چاپی (pcb) آماده، به فیبرهایی گفته می شود که بر روی آن مدارهای مختلف و یا جای پایه های آی سی و قطعات مختلف قرار دارد که قطعات را در آن قرار داده و توسط مس بقیه ارتباطات را به هم وصل می نمائیم.

 

 

کاربرد مدار چاپی (pcb) چیست؟

 

برای اینکه بخواهیم بطور مثال، یک لامپ و یک باطری را به هم وصل کنیم حداقل احتیاج به دو سیم مسی داریم، حال اگر 20 باطری و 20 لامپ داشته باشیم به همان نسبت به سیمهای بیشتری نیاز داریم، به همین نحو در یک رادیو ضبط که بایستی قطعات زیادی به همدیگر وصل شوند چنانچه خواسته باشیم این قطعات را با سیم به هم وصل نمائیم

 

 سیم بسیاری مصرف شده و شلوغ خواهد شد، بنابراین به جای استفاده از سیم، از خطوط ایجاد شده بر روی فیبر مسی استفاده می نمایند و برای اینکار ابتدا بایستی، نقشه مدار مورد نظر را بر روی فیبر مدار چاپی (بر روی قسمت مسی فیبر) طراحی و رسم نمود.

 

 

طریقه عایق نمودن قسمت مسی فیبر مدار چاپی(pcb):

 

برای آنکه خطوط مسی پس از مدتی اکسیده و خراب نشوند، بهتر است که لایه اسپری عایق روی آن پخش شود که بهترین نوع اسپری، اسپری پلاستیک 70 میباشد و در صورت نبودن آن میتوان فیبر مسی را توسط یک قلم مو آغشته به شارلاک و یا روغن جلا نیز عایقکاری نمود.

 

طریقه تمیز نمودن فیبرهای مسی قدیمی:

 

به کمک قلم مو و بنزین میتوان فیبرها را تمیز نموده و مدتی صبر نمائیم تا خشک شود.

 

نویسنده : کیوان صادقی نژاد

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

معرفی نرم افزار های کاربردی

نرم افزاری که ما می خواهیم در این آموزش از آن استفاده کنیم،تولیدی از Labcenter electronics است که بیشتر به عنوان ARES PCB شناخته می شود.

این یک نرم افزار کاملا حرفه ای است.ورژن دانش آموزی آن به صورت دانلود مجانی در دسترس است اما به صورت کارکردی محدود.

 

این نرم افزار تا 14 لایه PCB را ساپورت میکند و به صورت کاملا مجهز شده با ابزار بسیار مدرن است که قادر به ساخت یک PCB چند لایه  موثر و دقیق هستند.

در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ما میتوانیم عرض اجزا و پدها را بر اساس کاربرد،تغییر دهیم.طراحان میتوانند شکل برد را بر اساس سفارش،طراحی کنند.خروجی این نرم افزار،میتواند به صورت فرمت های انتخابی مختلف توسط طراح باشد.

 

مدار چاپی چند لایه  در نرم افزار طراحی می شود و بعد فایل نرم افزار به تولیدکننده داده می شود و بقیه ی کار عملی است و در حوزه ی این مقاله نیست.این مقاله فقط چگونگی طراحی برد الکترونیکی چند لایه از  یک مدار الکتریکی خاص در نرم افزار را پوشش می دهد.

 

برای مثال PCB میتواند به صورت PDF,JPEG و بسیاری از فرمت های دیگر export شود.(تولید کننده مدار چاپی )

کتابخانه ی آن هزاران استفاده ی رایج و واقعی را از طریق سوراخ و دستگاه های SMD،شامل می شود.همچنین یک دسته برای اجزای متفرق وجود دارد.

یک جزء در دسترس مفیدترهم هست که با آن می توانیم جای پای همه ی دستگاه هایی که جای پایشان در کتابخانه در دسترس نیست را ایجاد کنیم،پس ما می توانیم بگوییم که این نرم افزار همه ی نیازهای تولید کننده های برد الکترونیکی و تولید کننده های pcb  را پوشش می دهد و به شدت توسط افراد حرفه ای توصیه شده است.

 

برد الکترونیکی چند لایه چیست؟

 

PCB  چند لایه به جای صفحه ی مدار پرینت شده می آید.در این صفحه  همه ی اجزا به وسیله ی اجزای مسی،لحیم و بهم جفت می شوند.

 

مدار چاپی چند لایه می تواند به صورت یک لایه باشد و یا بنا بر خواست شخص به صورت چندلایه،ولی در بیشتر نرم افزارها تا 144 لایه را ساپورت میکند.

 

رایج ترین PCB چند لایه مورد استفاده PCBB یک طرفه است و اجزا و هادی های آن در لایه های مختلف مدار چاپی چندلایه با سوراخ های درون صفحه به نام Viass متصل می شوند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

اگر وب سایت شما را به یک فروشگاه و بازدیدکنندگان وب سایتتان را به مشتریان آن فروشگاه تشبیه کنیم، وب سایت رتبه پایین مانند قرار داشتن آن فروشگاه در انتهای یک کوچه بن بست کم رفت و آمد و وب سایت رتبه بالا مانند قرار داشتن آن فروشگاه در یک پاساژ بزرگ و پر رفت و آمد است.

 

" با توجه به افزایش روزافزون اینترنت و  کاربران

آن، هر چه زودتر به کمک

تکنیکهای افزایش رتبه، وب سایت خود را از

انتهای کوچه های بن بست خارج کرده و در

معرض دید روزمره کاربران اینترنتی  قرار دهید. "

 

در این مقاله به ساده ترین اصولی که به کمک آنها می توان رتبه وب سایت   را افزایش داد اشاره خواهیم کرد:

 

1) انتخاب نام دامنه مناسب: کلماتی که در دامنه خود استفاده می کنید با محتوای کسب و کار شما در ارتباط بوده و تا حد ممکن حداقل شامل یکی از کلمات کلیدی آن باشد.

 

2) برای هر نوع کالا و خدمات خود یک صفحه مجزا با محتوای مناسب به طور جدا طراحی نمایید. (بسیار دیده می شود که تمامی کالاها و خدمات یک شرکت صرفا در صفحه اصلی سایت توضیح داده شده اند.)

 

3) صرفا 10 الی حداکثر 15 درصد محتوای وب سایت شما توسط عکس و یا فایلهای انمیشن مانند فلش تهیه شود زیرا اینگونه فایلها توسط موتورهای جستجو قابل پردازش نیستند و تاثیر آنها در رتبه وب سایت شما یا صفر و یا کم ارزش است.

 

4) متنها و کلمات کلیدی مهم را در ابتدای صفحه قرار دهید زیرا موتورهای جستجو برای متنها و کلماتی که در قسمت بالاتر آمده باشند، ارزش بالاتری برای قائل هستند.

 

5) کیفیت محتوای متنی وب سایت خود را افزایش دهید. امروزه موتورهای جستجو بسیار هوشمندانه عمل می کنند و محتوای ضعیف شما را درک کرده و منفره منفی برای آن لحاظ می نمایند

 

6) تعداد صفحات سایت خود را افزایش دهید البته بطوریکه محتوای آنها دارای مفاهیم مرتبط با کسب و کار شما باشد. موتورهای جستجو به سایتهای کوچک رتبه کمتری می دهند.

 

7) سعی کنید آدرس وب سایت شما در سایتهای معتبر قرار گیرد. (در اینترنت سایتهایی وجود دارند که به شما اجازه می دهند حتی به رایگان کسب و کار خود را معرفی نمایید.)

 

8) سایت خود را چند زبانه کنید و بطور خاص حداقل نسخه انگلیسی آنرا تهیه نمایید زیرا موتورهای جستجو خصوصا زبان انگلیسی را بهتر درک می کنند و چه بسا شما نیز به مانند ما در کمال ناباوری مشتری خارجی جذب نمایید !

 

9) از داشتن چندین سایت کم محتوا بپرهیزد و یک سایت پرمحتوا و جالب را ترجیح دهید.

 

10) بطور منظم (بطور مثال ماهانه) وب سایت خود را بروز نمایید و محتوای آن را توسعه دهید و یا خبر جدیدی درج نمایید. موتورهای جستجو در صورت عدم ملاحظه توسعه و تغییر در وب سایت، کسب و کار شما را بر شکست شده تلقی می کنند !

 

11) طراحی وب سایت خود را به شرکتی بسپارید که نسبت به اصول کاری موتورهای جستجو و بازاریابی اینترنتی تبحر داشته باشد.

 

12) در صورت امکان تعدادی از خدمات خود را صرفا بر روی اینترنت ارائه دهید تا بازدید کننده فعال داشته باشید

 

13) از نظر ظاهری، سایت خود را جذاب نمایید.

 

14) سرعت لود شدن سایت خود را بررسی نمایید و اگر در مقایسه با سایر سایتهای مشابه نامناسب بود از مسئول مربوطه بخواهید این موضوع را تصحیح نماید. موتورهای جستجو به این پارامتر نیز امتیاز مثبت و یا منفی می دهند.

 

15) از وب سایت شرکتهای رقیب کسب و کار خود بازدید نمایید و از محتوای آنها الهام بگیرید.

 

16) و دست آخر اینکه برای اطلاع از وضعیت سایت خود از کارشناسان متبحر بخواهید برای شما گزارش ماهانه که بیانگر نمودار پیشرفت باشد را تهیه نمایند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

خرید محصولات دست دوم همواره مقرون به صرفه تر و سودمند است ؛ اما اگر بدون توجه به سلامت و تست لپ تاپ یا نوت بوک اقدام به خرید آن نمایید ، قطعا متضرر خواهید شد .

 

آیا خرید لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) کار درستی است ؟ چگونه نوت بوک دست دوم ( لپ تاپ دست دوم ) بخریم؟ چگونه لپ تاپ دست دوم را تست کنیم ؟ و . . .

 

اینها سوالاتی است که کاربران و خریداران لپ تاپ های دست دوم حتما با آن رو برو شده اند . هنگامی که به عنوان یک کاربر معمولی این دستگاهها اقدام به خرید دست دوم آنها می نمایید ، ممکن است به این فکر کنید که چگونه می توانید از لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم تست های لازم را بگیرید و با خیال آسوده اقدام به خریدن آن نمایید .

 

در این مطلب بر آن شدیم که مورد اساسی و ضروری که در یک لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) باید چک شود را قرار دهیم . با ما همراه باشید :

 

 دلایل خود از خرید لپ تاپ دست دوم روشن نمایید .

 

برای چه به لپ تاپ دست دوم نیاز دارید ؟ چه مدل با چه امکاناتی پاسخگوی نیاز های شماست ؟ آیا با هزینه ای که برای خرید لپ تاپ دست دوم در نظر گرفته اید نمی توانید یک لپ تاپ نو با امکانات مشابه یا کمی پایین تر خریداری نمایید ؟

 

برای خرید لپ تاپ دست دوم یا نوت بوک دست دوم بهتر است ابتدا قصد و نیت خود را از خرید آن روشن نمایید . سپس بررسی نمایید که با میزان هزینه ای که میخواهید برای لپ تاپ دست دوم بپردازید ، می توانید لپ تاپ نو  ( نوت بوک نو ) تهیه نمایید یا خیر !

 

 خرید یک لپ تاپ دست اول با یک برند معمولی بهتر و عاقلانه تر از خرید نوت بوک دست دوم از برند های معروف و پر طرفدار است . زیرا بسیار واضح است که در بدترین حالت لپ تاپ نو یا نوت بوک نو شما ، دارای گارانتی می باشد و در صورت بروز هرگونه مشکل می توانید به نمایندگی های معتبر آن مراجعه نمایید .

 

لپ تاپ دست دوم را از فروشگاه معتبر یا فردی مطمئن تهیه نمایید .

 

برای تهیه لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) به یک فروشگاه یا مرکز معتبر مراجعه نمایید . همچنین اگر از شخص یا فرد ثالثی آن را تهیه می کنید بهتر است که شناخته شده یا مطمئن باشد .

 این به آن معنا نیست که تمامی افرادی که لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم خود را با قصد و نیت بدی برای فروش قرار داده اند .

بسیاری از افراد به دلیل زمینه کاری که دارند لپ تاپ هایی با کارایی متوسط جوابگوی آنها نخواهد بود و نیاز دارند که بنابر بروزرسانی و آپدیت نرم افزار های جدید شان ، که نیاز به سیستم قدرتمند تری دارد ، لپ تاپ یا نوت بوک خود را تعویض نمایند . اما شما بعنوان فردی که تجربه زیادی در خرید و فروش لوازم الکترونیکی و دیجیتالی دست دوم ندارید باید در خرید خود محتاط باشید .

 

همچنین ، اگر از فرد یا شخص ثالثی اقدام به خرید نوت بوک یا لپ تاپ دست دوم می نمایید ، دلایل فروش لپ تاپ یا فروش نوت بوک را جویا شوید و مطمئن شوید که قصد از فروش آن مشکلات سخت افزاری و جانبی آن نباشد . توصیه می کنیم که به صورت اکید از خرید نوت بوک دست دوم یا خرید لپ تاپ دست دومی که دست فروشان به شما پیشنهاد می دهند خودداری کنید . در موارد حاد ، ممکن است که لپ تاپ دست دوم ( نوت بوک دست دوم ) پیشنهادی آنهادر کنار خیابان و مکان های عمومی دزدی بوده یا دارای مشکلات سخت افزای داخلی است که با تست ظاهری و چند دقیقه ای قابل تشخیص نباشد .

 

اگر لپ تاپ دست دوم مد نظر شما از مدل های قدیمی است ، دقت خود را چندین برابر نمایید که کیفیت یا کارایی آن بر اثر استفاده طولانی مدت کم نشده باشد و یا جوابگوی نیاز های شما از خرید نوت بوک دست دوم یا لپ تاپ دست دوم باشد . اگر لپ تاپ دست دوم مد نظر شما از مدل های جدید و بروز است ، مطمئن شوید که مشکل اساسی در آن منجر به فروش آن نشده باشد .

 ظاهر لپ تاپ را بررسی نمایید .

 

در ابتدا و قبل از روشن کردن لپ تاپ ( نوت بوک ) به ظاهر و بدنه نوت بوک توجه نمایید . اگرچه ظاهر تمیز نوت بوک نمی تواند نشان از کیفیت و سلامت آن داشته باشد ، اما حداقل گویای نحوه نگهداری لپ تاپ یا نوت بوک است . تمامی قسمت های خاص بدنه لپ تاپ یا نوت بوک را خوب وارسی نمایید که دارای شکستگی یا ضریه خوردگی عمیق نباشد . قسمت هایی که دارای جای ضربه شدید یا شکستگی هستند ، ممکن است به قطعات آن قسمت آسیب رسانده باشند .

 

شارژر و باتری لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید .

 

لپ تاپ یا نوت بوک را روشن نمایید . حتما بررسی نمایید که ویندوز برروی لپ تاپ و نوت بوک با سرعت و زمان مناسبی بوت شود . پس از روشن شدن لپ تاپ ( نوت بوک ) تست کنید که میزان زمانی که باتری لپ تاپ یا باتری نوت بوک شارژ نگه می دارند چه زمانی است .

در صورتی که در مدت زمان کمتر از ۲۰ دقیق یا کمتر کل شارژ باتری لپ تاپ – باتری نوت بوک خالی میشود ، قطعا باتری دچار مشکل بوده و باید تعویض شود .

 در صورتی که فروشنده از ابتدا در مورد مشکل باتری توضیحی نداده باشد ، می توانید از فروشنده تقاضا کنید که باتری نو برای لپ تاپ – نوت بوک تهیه نماید یا مبلغ باتری را از قیمت فروش لپ تاپ کم نماید .

خرابی باطری لپ تاپ – باتری نوت بوک اصولا جزو خرابی دستگاه به حساب نمی آید . زیرا باتری نوت بوک – باتری لپ تاپ یک قطعه مصرفی است و به مرور زمان ( حتی در صورت استفاده نشدن ) باید تعویض گردد .

 

پس از تست باطری ، شارژر را تست نمایید . شارژر لپ تاپ – شارژر نوت بوک را وصل نمایید و مطمئن شوید که باتری را شارژ می کند . بر روی برخی از شارژر ها چراغ LED کوچکی وجود دارد که در صورت عبور صحیح جریان از آن سبز رنگ می شود . همچنین بر روی دسکتاپ ، پایین سمت راست در صورت وصل بودن شارژر به دستگاه و عملکرد صحیح آن علامتی شبیه باتری و یک دو شاخه برق کنارش نمایش داده می شود .

 

 صفحه نمایش لپ تاپ دست دوم را بخوبی بررسی نمایید .

 

یکی از گران ترین قسمت های لپ تاپ – نوت بوک که در صورت خرابی هزینه ی زیادی را برای شما در بر خواهد داشت صفحه نمایش لپ تاپ- صفحه نمایش نوت بوک است . انواع صفحه نمایش لپ تاپ- نوت بوک LED و LCD است که وضوع تصویر و شفافیت آن در صفحه نمایش ال ای دی بیشتر از ال سی دی است .

 

پس در بررسی این  قسمت لپ تاپ یا نوت بوک توجه خاصی داشته باشید . از زوایای مختلف تصویر صفحه نمایش را چک کنید و مطمئن شویدکه جایی از صفحه نمایش دچار تغییر رنگ نشده باشد . در صورت مشاهده بی رنگی در صفحه نمایش یا تغییر رنگ به صورتی یا بنفش لپ تاپ دست دوم – نوت بوک دست دوم را به فروشنده بازگردانید .

 

 تمامی ورودی ها و خروجی های لپ تاپ دست دوم را بررسی کنید .

 

تمام سوکت ها ، فیش ها ، و اتصالات وایرلس مانند بلوتوث و وای فای WiFi را بازبینی کنید و از سلامت آنها مطمئن شوید . با WiFi به اینترنت فروشگاه یا مکانی که در حال خرید از آن هستید وصل شده و از سلامت ارتباطی آن با مودم مطمئن شوید . تعداد پورت های USB را چک کنید و مطمئن شوید که سلامت باشند . همچنین مطمئن شوید که تعداد آنها برای کارهای شما مناسب است . اگر یکی از پورت های USB خراب باشد یا شکسته شده باشد ، در صورتی که با باقی آنها بتوانید کار کنید خرید این لپ تاپ عیبی ندارد .

 

هارددیسک لپ تاپ دست دوم را بررسی نمایید .

 

 هنگام بوت شدن سیستم عامل لپ تاپ- سیستم عامل نوت بوک دقت کنید که با سرعت معقولی سیستم بوت شود . ظرفیت هارد دیسک لپ تاپ – هارد دیسک نوت بوک را چک نمایید . زیرا در برخی از لپ تاپ های دست دوم کاربران به دلیل نیاز به هارد ظرقیت بالاتر یا خرابی هارددیسک اولیه لپ تاپ یا نوت بوک آن را تعویض می نمایند .

 

 درایو CD یا DVD را بررسی نمایید .

 

با قرار دادن یک سی دی (CD) یا دی وی دی (DVD) از سلامت این درایو لپ تاپ خود مطمئن شوید . در صورت خراب بودن آن به راحتی می توان آن را تعویض نمود و مشکل خاصی برای خرید لپ تاپ یا نوت بوک دست دوم مورد نظر وجود ندارد . فقط میزان هزینه تعویض این درایو را از قیمت خرید لپ تاپ دست دوم – قیمت خرید نوت بوک دست دوم مورد نظر کسر نمایید .

 

تست تاچپد و کلیک راست و چپ لپ تاپ دست دوم

 

موس لمسی روی لپ تاپ ( تاچ پد ) لپ تاپ یا نوت بوک را چک نمایید . تست کنید تاچ پد نوت بوک به خوبی کار میکند . همچنین کلیک راست و چپ را چک نمایید که به خوبی کار کند .

 

 بررسی مادربرد و قطعات داخلی لپ تاپ

 

برای اینکه از سلامت قطعات داخلی لپ تاپ یا نوت بوک دست دومی که میخواهید خریداری کنید مطمئن شوید چاره ای ندارید جز اینکه به یکی از مراکز تعمیر لپ تاپ – تعمیر نوت بوک مراجعه نمایید و با پرداخت هزینه از سلامت قطعات داخلی لپ تاپ دست دوم مورد نظر خود آگاه شوید .

 

در صورتی که تمایل ندارید شخصا مراحل بالا را طی نمایید و لپ تاپ را تست نمایید ، با مراجعه به یک مرکز تعمیرات تخصصی لپ تاپ و پرداخت هزینه و آموزش تعمیر لپ تاپ ، این کار را به آنها واگذار نمایید . تست های تخصصی نرم افزاری و سخت افزاری که این مراکز از لپ تاپ دست دوم – نوت بوک دست دوم میگیرند به مراتب دقیق تر از بررسی های خود شخص است .

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

امروزه لپ تاپ ها را بر اساس وزنشان به سه دسته تقسیم می کنند :

 

    a. اولترابوک

 

اولترابوک ، به لپ تاپ و نوت بوک هایی اطلاق می شود که در عین سبکی ، دارای امکانات کاملی می باشد و معمولا گرانقیمت هستند .

اما در حال حاضر حتی لپ تاپ سونی سری Z که لپ تاپ های بسیار سبکی بودند ، ناگهان از بازار رقابت ناپدید شده اند و جای خود را به اولترابوک ها اینتل و مک بوک ایر داده اند .

 به لطف سرعت بالای سی پی یو های Dual – Core و هارد SSD فضای اشغالی لپ تاپ ۱۱ تا ۱۴ اینچ شده و می توان ادعا کرد که این لپ تاپ ها با کمترین میزان کاهش عملکرد ، قابل حمل نیز شده اند .

بسته به میزان هزینه ای که برای خرید لپ تاپ و خرید نوت بوک در نظر گرفته اید ، میتوان گفت اولترابوک ها عمر باتری خوب ، صفحه نمایش خوب و کیفیت تصویر بالایی دارند .

در کل باید این نکته را در نظر گرفت که اولترا بوک ها برای بازی نیستند و ماشین هایی با کارایی فوق العاده نمی باشند اما میتوانید بسیاری از کارهای روزمره خود را به کمک آنها انجام دهید .

 

    b. لپ تاپ های میان وزن

 

لپتاپ های میان وزن به لپ تاپ هایی گفته می شود که نه بسیار سبک هستند و نه سنگین و در اصطلاح میان وزن نامیده می شوند .

 معمولا لپ تاپ هایی با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ در این دسته بندی قرار می گیرند .

قیمت آنها بسته به کارایی آنها متفاوت است و تقریبا با هربودجه ای و هر استفاده ای حتی لپ تاپ گیمینگ نیز می توانید از نوت بوک های میان وزن استفاده کنید . این نوت بوک ها معمولا دارای پورت های متفاوتی هستند و از دی وی دی رایتر ( DVD-R ) یا بلو ری برخوردار هستند .

برخلاف اولترابوک ها ، لپ تاپ های میان وزن دارای کارت گرافیک های مجزا هستند ( برای بازی و کارهای گرافیکی مناسب هستند اما عمر باتری را کاهش می دهند ) ، پورت های زیادی دارند ؛ و قیمت بسیاری پایینی می توانید یک لپ تاپ میان وزن چهار هسته ای داشته باشید .

 

    c. لپ تاپ دسکتاپی ( لپ تاپ های جایگزین دستکتاپ )

 

اگر به دنبال قدرت لپ تاپ هستید ، باید از دسته لپ تاپ های دسکتاپی که برای جایگزینی با پی سی های خانگی ساخته شده اند استفاده نمایید .

 سایز این لپ تاپ ها معمولا بین ۱۶ تا ۱۸.۴ اینچ است و وزن آنها در حدود ۶ کیلوگرم است ؛ عمر باتری این لپ تاپ ها کمتر از سه ساعت است و از این لپ تاپ ها برای حمل و نقل استفاده نمی شود .

 لپ تاپ های دسکتاپی در جایگاه خود از قدرت و کارایی بالایی برخوردار هستند و تمامی کسانی که نیاز به لپ تاپ هایی با کارایی بالا دارند – مخصوصا گیمر ها = می توانند از این لپ تاپ ها استفاده نمایند .

 

علاوه بر این سه دسته اصلی لپ تاپ ، به لطف ویندوز ۸ ، لپ تاپ هایی وارد بازار شده اند که لپ تاپ هیبریدی نام گرفته اند .

 لپ تاپ هیبریدی ، یا در اصطلاح لپ تاپ هایبریدی ، لپ تاپی است که دارای صفحه نمایش لمسی است که با چرخش صفحه نمایش ، تصویر آن می چرخد .

در برخی از این لپ تاپ های هیبریدی صفحه نمایش قابلیت جداشدن از کیبرد لپ تاپ را دارد .

برگرفته از آموزش تعمیر لپ تاپ 


  • mina afshar