آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۵۴ مطلب در شهریور ۱۳۹۵ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

شاسی ها و کلید ها اجزای تشکیل دهنده صفحه کلید میدی کیبورد را کلاویه گویند که جزء عوامل اصلی و تعیین کننده کیفیت و قیمت میدی کیبوردها و میکس و مسترینگ  هستند.

کلاویه ها بر اساس سبک ساخت میدی کیبورد دارای تنوع هستند و با وزن های متفاوتی طراحی شده اند، وزن هر کلاویه بر اساس جنس تولیدی از پلاستیک، سرامیک و سرب توسط کمپانی سازنده تعیین می گردد که میتواند در سرعت برگشت های کلاویه در حین نواختن و عمر آنها تاثیرگذار باشد.

کلاویه ها از سه قسمت تشکیل شده اند: قسمت ابتدایی (بیرونی) جایگاه ضربات انگشتان دست و قسمت میانی (حسگر شدت ضربه) و تبدیل کننده ضربات انگشتان دست به کد ها میدی و  قسمت انتهایی جهت بالانس کلاویه و مهارکننده.

 

کلاویه ها در اندازه و ابعاد متفاوتی طراحی شده اند که میتوان آنها را به دو دسته عمده تقسیم کرد اولی باساختار کلاویه های سبک ( همانند کیبورد) و دیگری با ساختار سنگین (همانند پیانو) طراحی شد اند و تفاوت بین آنها ارتفاع کلاویه از مبدا تا مقصد (از

حالت عادی تا نهایت فشردن کلاویه) و قرار گیری وزنه ی تعبیه شده در زیر کلاویه است.

 

در میدی کیبورد ها تعداد کلاویه ها با تعداد 25و37و49و61و73و88 کلید تولید می شوند. (دو، سه، چهار، پنج، شش و هفت اکتاو)

 

تنها تفاوت در دسترسی همزمان به اکتاو هاست و معمولا افرادی که نیاز به یک محصول پرتابل دارند از نمونه های سبک تر با تعداد اکتاو کمتر استقبال می کنند.

 

..:: کلاویه سبک Light Weight

 

ساده ترین کلاویه ها از هیچگونه وزنه ای بهره نمی برند و کمترین مقابله را در فشردن کلاویه توسط انگشتان دست نوازنده انجام می دهند،

 

 در میکس و مسترینگ کلاویه این نوع میدی کیبورد ها معمولا در حین نواختن با سرعت بسیار زیادی به پائین می روند و متقابلاً با همان سرعت برگشت دارند در نتیجه برای نواختن قطعات سریع بسیار مناسب هستند. این نوع کلاویه ها معمولا ارزان قیمت هستند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

مسأله ای که در مورد فرمت دوربین حتماً باید بدانیم این است که فرمت دوربین مدار بسته بر روی زاویه دید دوربین تأثیر مستقیم می گذارد. در هنگام استفاده از  لنز مشترک، فرمت دوربین مداربسته باید متناسب با تغییرات در زاویه دید باشد. عموماً دوربین های با فرمت  کوچک، زاویه دیدکوچکتری ایجاد می کنند.

 

 

 

فاصله کانونی لنز دوربین مدار بسته:

 

این فاصله کانونی با واحد(mm ) میلی متر اندازه گیری می شود. فاصله کانونی نسبت مستقیم با زاویه دید لنز دوربین مدار بسته دارد. این نصب به حالت زیر است:

 

-فاصله کانونی بزرگ باعث زاویه دید کوچک می شود.

 

-فاصله کانونی کوچک، زاویه دید وسیعتری را فراهم می آورد. معمولاً زاویه دید معمولی در دوربین ها همان زاویه دیدی است که چشم انسان تجربه می کند.

 

Fstop  در دوربین مدار بسته:

 

لنز دوربین دارای دو پارامتر قابل اندازه گیری است:

 

1- Fstop

 

2-aperture

 

حداقل aperture مصادف است با بیشترین FSTOP و این زمانی است که لنز کاملاً بسته است. همینطور بیشترین aperture که  مصادف است با کمترین FSTOP زمانی است که لنز کاملاً  باز است. اثری که FSTOP روی تصویر نهایی دارد را می توان به این نحو عنوان کرد که اگر Fstop مینیمم مقدار ر ا داشته باشد. لنز در تاریکی نور بیشتری را عبور می دهد. و این باعث می شود. تصویر  بهتری نیز حاصل آید.

 

اگر FSTOP بیشترین مقدار را داشته باشد، زمانی که نور زیاد است و احتمال باز تاب نور وجود دارد، این موضوع از سفید شدن تصویر دوربین جلو گیری می کند.

 

عمق دید:

 

عمق دید به نا حیه ایی از میدان دید که حالت فوکوس شده دارد را می گویند. عمق دید بیشتر به این معنی است که درصد بزرگی از میدان دید، فوکوس شده است و در عمق دید کوچک فقط ناحیه کوچکی از میدان دید فوکوس شده است.

 

 عمق دید  به عواملی زیر بستگی دارد:

 

لنز با زوایه دید بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. لنز با Fstop  بزرگتر، عمق دید بیشتری دارد. همینطور  دوربین مداربسته با رزولوشن بالاعمق دید بیشتری دارد. برای مطالعه بیشتر در این مورد به مقالات فنی دوربین مدار بسته مراجعه کنید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

شرکت ها ارائه خدمات به مشتریان را در اولویت کار خود قرارداده است.  دوربین مداربسته  و دوربین تحت شبکه دستگاههایی هستند که حتماً نیازمند خدمات پس از فروش می باشند.

 

 خدماتی که شرکت در همین زمینه انجام می دهد شامل موارد زیر می باشد.

 

ا- عیب یابی دوربین مدار بسته و تعمیر دوربین مدار بسته

 

2-تنظیم و بازرسی دوره ای سیستم های دوربین مدار بسته و دوربین تحت شبکه ( دوربین IP )

 

3-تمام محصولات دوربین مدار بسته آرتان شامل گارانتی و خدمات پس از فروش است بالاخص دوربین های تحت شبکه فلکس واچ

 

4- آموزش کاربران برای استفاده از دوربین ها و نرم افزار دوربین مدار بسته و نرم افزار دوربین تحت شبکه در صورت بروز هر گونه مشکل در سیستم مدار بسته می توانید موارد زیر را بررسی کنید.

 

در مر حله اول تغذیه دوربین ها بررسی کنید که قطع نشده باشد. در صورت قطعی برق  می توانید با دستگاه ولت متر تغذیه دوربین های مدار بسته را کمک کنید.

 

در مرحله دوم ممکن است کابل انتقال تصویر دوربین قطع شده باشد. برای تست قطعی کابل، یک طرف کابل را انصال کوتاه نمایید و سر دیگر کابل را با دستگاه اهم متر تست نمایید.

 

در مرحله سوم ممکن است خود  دوربین مداربسته خراب شده باشد که در این صورت باید با کارشناس فنی تماس حاصل کنید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

  

راهنمای خرید جهت انتخاب نوع مناسب دوربین مدار بسته:

 

بطور خلاصه می توان گفت که برندهای شر کت های دوربین مداربسته آنالوگ یا دیجیتال (دوربین IP ) درسه سطح در بازار ایران موجود بوده و در حال فعالیت هستند.

 

سطح اول- شرکتها و برندهایی که بصورت کاملا تخصصی روی محصول دوربین مدار بسته متمرکز هستند. اینگونه شرکتها غیر از محصول دوربین، محصول دیگری ارایه نمی دهند. برند این نوع شرکتها اعتبار جهانی داشته و مشتریان این نوع برندها با توجه به نیاز خاص خود می توانند دوربین مورد نظر خود را انتخاب کنند.

 

سطح دوم-  شرکتهایی که دارای برند معتبر جهانی هستند ولی این شرکتها غیر از محصول دوربین مدار بسته محصولات متنوع دیگری نیز مانند لوازم خانگی و وسایل صوتی - تصویری تولید می کنند. این برندها تمرکز کافی در محصول دوربین مدار بسته، درحد برندهای سطح اول (شرکتهای مذکور بالا) ندارند. بالطبع محصولاتشان با توجه به جدول سطح بندی از نظر کیفیت و قیمت با برندهای سطح اول کمی متفاوت هستند.

 

سطح سوم- شرکتها و برند هایی که دوربین مدار بسته تولید می کنند ولی دارای برند معتبر و ثبت شده ای نیستند و اصطلاحاً Noname می باشند.  این نوع محصولات دوربین مدار بسته اکثرا توسط شرکتهای توزیع کننده در ایران با کمک شرکتهای چینی تعریف ، تولید و وارد می شود و یا قطعات اصلی و جانبی این دوربین های مدار بسته بصورت CKD وارد کشور شده و در ایران برچسبی بعنوان برند روی کالا زده می شود. اکثر محصولات عرضه شده در زمینه دوربین مدار بسته موجود در بازار ایران با توجه به ارزانی آنها از این نوع برندها هستند.

 

واضح است برند شرکتهایی که به طور تخصصی روی محصول  دوربین مداربسته متمرکز هستند دارای کیفیت بسیار بهتری نسبت به سایر برندهای دوربین مدار بسته موجود در بازار می باشند. بخش مفصل این توضیحات را می توانید در قسمت مشاوره فروش و فنی این وبسایت مطالعه فرمایید.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

نحوه ی تا خوردن صفحات بر روی هم بصورتهای زیر قابل انجام است:

 

      • تا خوردن بروشور بصورت رو به پشت باشد که در این صورت به آن، بروشور آکاردئونی گفته می شود.

در حالت آکاردئونی پهنای لت ها معمولا هم اندازه تعیین می‌شوند.

 

      • در چاپ کاتالوگ یک صفحه بر روی صفحه کنار خود تا شده، سپس دو صفحه بر روی صفحه کناری تا می شوند و این حرکت در همان جهت تاخور اول ادامه پیدا می کند. این بروشورهای لتی را می توان دربی یا تودلی نیز گفت.

در این حالت تودلی معمولا لت هایی که بر روی لت دیگری تا می شوند، در پهنا بدلیل جلوگیری از قوس برداشتن و به اصطلاح شکم کردن بروشور به هنگام تا خوردن و بسته شدن کمی کوچکتر تعریف می شوند.

 

      • علاوه بر دو حالت ذکر شده در نحوه ی چیدمان صفحات بروشورهای لتی، شیوه های ابتکاری دیگری نیز قابل ارائه هستند که ممکن است تلفیقی از یکدیگر باشند.

 

تعداد صفحات و محل ارائه بروشور از جمله موارد تعیین کننده جهت انتخاب حالت تا خوردن بروشور است. بروشورهایی را که دارای تعداد صفحات کم هستند و معمولاً در نمایشگاه ها ارائه می شوند، به حالت لتی طراحی و عرضه می کنند.

در بروشورهای فرمی، حالت چیدمان صفحات مانند نشریه یا کتاب است. تفاوت عمده ی بروشورهای فرمی و بروشورهای لتی در این است که در بروشورهای فرمی دیدن تمام صفحات در کنار یکدیگر امکان پذیر نیست و صفحات در قسمت عطف به یکدیگر متصل اند. در حالی که در بروشورهای لتی شما امکان دیدن نیمی از صفحات بروشور را در یک دید خواهید داشت.

 

تفاوت دیگر این دو نوع بروشور این است که بروشورهای فرمی در بیشتر موارد ته دوخت می شوند. این دوخت میتواند با مفتول های فلزی/منگنه انجام می گیرد.

بروشور معمولا دارای جلد است. طراحی جلد مخصوصاً در بروشورهای لتی که باید جلد رو و جلد پشت جدای از نحوه تا خوردن، با ایجاد فضای لازم قابل تشخیص باشند، بسیار حائز اهمیت است.

نام موضوع، نشانه ی آن موضوع، تصویر یا تصاویر مرتبط که می توانند جنبه‌ی مفهومی/ تزئینی داشته باشند و شعار تبلیغاتی مواردی هستند که معمولاً روی جلد قید می شوند. معمولاً نشانی در روی جلد بروشور قید نمی شود. توضیحات نوشتاری متن به هیچ عنوان نباید از روی جلد آغاز شود. نشانی و در بسیاری موارد تکرار عنوان موضوع و نشانه مواردی هستند که در پشت جلد نیز ذکر می‌شوند.

بروشورهای اسلیپ کیس بروشورهایی هستند که جلد آنها بصورت یک فولدر یا پوشه ساخته می شوند و صفحات داخل آن بطور مجزا و جدا از یکدیگر تهیه می شوند، سپس این صفحات در داخل جلد یا همان فولدر قرار می گیرند.

در چاپ کاتالوگ جنس جلد در بروشورهای اسلیپ کیس نسبت به صفحات داخل ضخامت بیشتری میتواند داشته باشد. به‌دلیل عدم اتصال صفحات متن و جلد، در صورتی که نیاز به جایگزین کردن متن جدید باشد، این امر براحتی امکان پذیر خواهد بود.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

پامفلت و لیف لت از گونه های دیگر بروشور هستند:

 

پامفلت، بروشوری است که دارای صفحات اندک است و جنس کاغذ جلد و صفحات داخل آن از کاغذهای گرماژ کم انتخاب می شود.

مانند اکثر دفترچه های راهنمای کالاهای مصرفی و چاپ کاتالوگ.

 

لیف لت نیز به برگه های کوچکی اطلاق می شود که درون بسته بندی ها، مانند بسته های دارو، قرار می گیرند و توضیحات لازم را ارائه می دهند

 

انتخاب قطع و تعداد صفحات بروشور همچون تمامی گونه های گرافیک بر اساس حجم مطالب نوشتاری و تصویری و نیز مخاطب مشخص می شود.

 

بدلیل تعدد صفحات و فضای قابل توجه، و در دید نبودن تمامی حجم مطالب تصویری و نوشتاری بروشور این امکان را به مشتری می دهد که موضوع خود را به دو یا چند زبان ارائه کند.

 

 در نگاه کلی اطلاعات بروشور شلوغ و آزار دهنده به نظر نمیرسد.

موضوع بسیار مهم در طراحی بروشور حفظ هماهنگی در تمامی صفحات بروشور است. ا

 

ین هماهنگی می تواند از طریق اجرای لی اَوت مناسب،

 به کار گیری عنصر بصری مشترک در صفحات و یا بکار بردن رنگ های هارمونیک انجام پذیرد.

 

در انتخاب اندازه ی تصاویر در بروشور به سه عامل مهم زیر میباست توجه نمود:

 

      1) اهمیت تصویر

      2) کیفیت تصویر

      3) وسعت سطحی که لازم است پوشیده شود.

 

 

بروشورهایی که تعداد صفحات کمی دارند، نیاز به شماره صفحه ندارند ولی بروشورهایی که تعداد صفحات زیادی دارند و یا بخش خاصی از بروشور امکان دارد مورد نیاز کاربر باشد، درج شماره صفحه چه با اعداد و چه با حروف الزامی است.

 

 روشن است که در این بروشورها ایجاد صفحه فهرست در بروشور لازم می‌باشد.

 

جهت بالا بردن زیبایی بصری بروشور بهتر است متن و نوشتار موجود در بروشور با یک یا حداکثر دو نوع فونت نوشته شود،

برای ایجاد تفاوت، تنوع و همچنین مشخص کردن برخی متون از جمله تیترها، تیترهای فرعی، نشانی و غیره در بروشور میتوان از قابلیت "ایرانیک" و یا استفاده از حروف سیاه و نازک همان فونت بهره برد.

 

بدیهی است در بعضی موارد و چاپ کاتالوگ که موضوع طرح شده در بروشور نیازمند تنش تحرک بیشتری است، استفاده از چندین فونت در نوشتار می کمک رسان باشد.

ولی باید توجه داشت که در همین زمان نیز فونت های به کار گرفته با هم میباست سنخیت داشته باشند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

طراحی بروشور


 


بروشور: کتابچه و یا راهنمای معرفی جزئیات کالا، خدمات، امکانات، توضیحات محصول و... می‌باشد که از طرف تولید کننده و یا ارائه دهنده محصولات به مصرف کننده و یا مشتری برای معرفی دقیق و راهنمایی در استفاده ارائه می‌گردد.


 


در واقع در بروشور و کاتالوگ بیشتر به جنبه های تبلیغاتی و جذب مشتری محصول پرداخته می شود تا جنبه های فنی و ویژگی‌های فنی کالا.


 تولید یک محصول عالی یا ارائه خدمات بی نظیر، معرفی شرکت تولید کننده، طیف محصولات، تاریخچه و توضیحات بیشتر در مورد کالا یا خدمات، دست به دست هم می دهند تا فروش انجام شده و تجارت شما گسترش یابد.


 


بروشور که به معنای جزوه و دفترچه است، به محصولی گفته می شود که توضیحات جامع و کاملی در مورد یک موضوع یا فرایند ارائه کند، که با مجموعه ای از تصاویر تکمیل می شود.


 


بروشور و طراحی و چاپ کاتالوگ  معمولاً دارای جلد (رو و پشت) است و به صورتهای گوناگون قابل صحافی و ارائه است.


یکی ویژگیهای مهم بروشور قابلیت تغییر ابعاد در هنگام ارائه و استفاده است.


 


 این ویژگی در کمتر محصول گرافیکی دیگری ، مانند پوستر، به چشم می آید و بدین معنی که در هنگام ارائه یک بروشور ، این امکان وجود دارد که ابعاد آن 20×10 سانتیمتر باشد ولی در هنگام استفاده از آن، ممکن است ابعاد این محصول به 20×60 سانتیمتر افزایش یابد.


 این ویژگی به طراح اجازه می دهد حجم بسیار زیادی از اطلاعات بصری را بدون ایجاد آشفتگی و ازدحام در محصول گذاشته و به مخاطب ارائه دهد.


 


ارائه بروشور به مخاطب (ولو برای مدتی کوتاه) این اجازه را می‌دهد تا فرد زمان بیشتری جهت تجزیه و تحلیل محصول/ فرایند، نسبت به دیگر انواع گرافیک در اختیار داشته باشد.


 


بروشور به مانند یک نقشه راهنما در ارتباط با موضوع مورد توضیح عمل کرده و دقت مخاطب در مورد مطالب منعکس شده را بالا میبرد.


به دلیل کم حوصلگی مخاطبان امروزه و توقع انتقال سریع مطلب، بروشور بیشتر برای کالاهای مصرفی و موضوعات خدمات ضروری می تواند طراحی و ارائه شود.


 


امروزه به دلیل کاهش دور ریز کمتر کاغذ/مقوای مصرفی قطع متداول بروشور A4 یا A5 است. ولی بصورت کلی بسته به موضوع و مخاطب و حجم تصاویر و نوشتار، ابعاد و اندازه ی آن متغیر است.


 


بروشور به یکی از اشکال زیر طراحی و ارائه می شود:


 


      الف - بروشورهای لتی. (لت به هر برگ بروشور که به برگ دیگر اتصال دارد گفته می شود.)


      ب - بروشورهای فرمی.


      پ - بروشورهای اسلیپ کیس.


 


بروشورهای لتی، بروشورهایی هستند که صفحات آن بر روی هم تا می خورند و در نهایت بصورت مجموعه ای از صفحات تا شده در اختیار مخاطب قرار می گیرد.


ویژگی اصلی این بروشورها عدم نیاز به دوخت صفحات به یکدیگر است. صحافی آنها با خطوط تاخور انجام می پذیرد.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

EFFIO-V و EFFIO-A

 

تکنولوژی EFFIO-V و EFFIO-A که توسط شرکت سونی به بازار عرضه و فروش دوربین مداربسته شده اند با قابلیت و عملکردهای بسیار توسعه یافته به عنوان نسل سوم سری EFFIO در نظر گرفته می شود.

این دو محصول جدید میتوانند با سنسور تصویر 960H ترکیب شده تا بتوانند کیفیت تصویری بالاتر از 700 تی وی لاین را ایجاد نماید.

 همچنین این آی سی ها بهبود یافتند تا قابلیت هایی از قبیل کاهش نویز سه بعدی (3D-NR)و قرار گرفتن در معرض مادون قرمز و طیف گسترده ای پویا (WDR) و یا مه زدا DEFOG)) و نمایش تصاویر در شرایط مختلف مانند نور کم ، نور مادون قرمز و نور زیاد که کاملا توسعه یافته در عملکرد خود داشته باشند.

علاوه بر این این آی سی ها برای اولین بار قابلیت تشخیص اتوماتیک به صورت صنعتی و انتخاب صحنه را دارند.

EFFIO-A و EFFIO-V ، اصلاح شده تا پردازشگر سیگنال را با وضوح بالا انجام دهد و رزولوشن بالای 700تی وی لاین را ایجاد کند که این رزولوشن بالاتر از رزولوشن سری های EFFIOموجود 650 تی وی لاین است .

 

قابلیت کاهش نویز سه بعدی

 

این تکنولوژی تاری موضوعات در حال حرکت ، روشنی و سیگنال به نویز تصاویری که حتی در محیط های کم نور هستند را کاهش می دهد.

 همچنین به طور موثر از شرایط زمانی که انعکاس نور مادون قرمز بیش از حد شده باشد و یا جزئیات نفر پنهان شده باشد و یا زمانی که در اطراف لبه ای بیرونی تصاویر و یا گوشه های تاریک شده (سایه) باشد جلوگیری می کند.

 

بنابراین قابلیت این تکنولوژی بهبود بخشیدن تصاویر در محیط های کم نور می باشد

 

این محصولات عملکرد مناسب در هر شرایطی برای تنظیم تصاویر را دارا هستند .

بعضی از نصب ها زمان زیادی برای تنظیم چند دوربین با ویژگی های مختلف برای کیفیت بهتر را از ما می گیرند .

 اما  EFFIO-Aو EFFIO-Eقابلیت تشخیص اتوماتیک صحنه را دارند و فقط نیاز به یک عملکرد برای 40الگو در صحنه های تصاویر را برای تصویری ایده آل مثل محدوده دینامیکی ، درجه حرارت ، رنگ را دارد.

 

قابلیت انتخاب صحنه از پیش تنظیم شده برای صحنه های عمومی از جمله دوربین های محیط داخل و محیط خارج نصب شده یا نظارت ترافیکی و یا نور پس زمینه تنظیمات اتوماتیک آنها بر پایه تنظیمات برای کیفیت تصویر ایده آل می باشد .

در فروش دوربین مداربسته این قابلیت تنظیمات اتوماتیک برای آسان تر شدن نصب و راه اندازی تصاویر با کیفیت است .


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

میدی کیبورد MIDI

 

MIDI قراردادی است که در اوایل دهه 80 بین تولید کنندگان ساز های الکترونیکی وضع گردید تا تمام ساز های الکترونیک بتوانند از طریق این پروتکل استاندارد با هم دیگر ارتباط برقرار کرده و همدیگر را کنترل و میکس و مسترینگ نمایند.

 این داده ها به صورت کد های هگزادسیمال می باشند و اتصال آنها میتواند از طریق کابل پنج پین MIDI (برای کیبورد) یا درگاه USB  (برای میدی کیبورد) به کامپیوتر باشد.

تنها تفاوت بین این دو روش نحوه اتصال به کامپیوتر است، که برای متصل کردن کیبورد از طریق پورت میدی به کامپیوتر، شما حتما به یک سخت افزار مثل کارت صدا یا اینترفیس MIDI  نیاز دارید.

اینترفیس های میدی از طریق درگاه سریال USB یا پورت های 9و25 پین به کامپیوتر شما متصل می گردد و ورودی و خروجی این پروتکل را در اختیار شما می گذارد.

 

 البته امکان دارد درگاه میدی روی کارت صدای (حرفه ای) نیز تعبیه شده باشد که شما را از خرید اینترفیس میدی بی نیاز می سازد.

شما میتوانید کُدهای دریافتی از میدی کیبورد، یا کیبورد خود را که به کامپیوتر منتقل می کنید به صورت مستقیم آنرا به بانک صوتی یا نرم افزار های آهنگسازی متصل نمائید و توسط آن تولید صدا کنید.

 در یک توضیح اجمالی میدی کیبورد به تنهایی شامل هیچ نوع صدایی نمی شود و حتما باید در کنار یک سیستم کامپیوتری مجهز به نرم افزار و بانک های صوتی مورد استفاده قرار گیرد.

بخش دیگر میدی کیبورد قسمت کنترلری آن است که باعث دسترسی سریع به پارامتر های نرم افزار و انتقال فرامین مختلف به کامپیوتر است و به کاربر اجازه میدهد با استفاده کمتر از ماوس نرم افزار خود را کنترل کند.

 از طریق پارامتر های کنترلری که معمولا در قسمت بالایی میدی کیبورد تعبیه شده اند میتوان تنظیمات داخلی نرم افزار را تحت کنترل و میکس و مسترینگ قرار داد.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

یکی ار سوالات رایج مشتریان محصولات نظارتی این است که : “دوربین مداربسته چی بخرم؟”. پاسخ به این سوال نیاز به شناسایی نیازهای و شرایط ما برای نصب سیستم دوربین مداربسته دارد در ادامه شما را با مهم ترین فاکتورها برای شناسایی این موارد آشنا خواهیم کرد.

 

چه مواردی را باید در مورد نیازمان مشخص کنیم ؟

 

برای شناسایی نیازهای خود باید چند پارامتر را برای خودمان مشخص کنیم و می خواهیم این پارامترها را در قالب چند سوال از خود بپرسیم, بعد از مشخص شدن جواب این سوالها می توانیم پاسخ سوال اصلی خودمان را بدهیم. این سوالات عبارتند از :

 

به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟

 

حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟

 

برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟

 

شاید در ابتدا پاسخ به این سوالات برای شما دشوار باشد و واقعا مطمئن نباشید چه پاسخی باید به این پرسش ها دهید. در ادامه شما را در پاسخ به این سوالات راهنمایی خواهیم کرد :

 

به چه کیفیت تصویری برای سیستم مداربسته خود نیاز داریم ؟

 

کیفیت تصویر در دوربین مداربسته را عوامل متعددی مشخص می کند که یکی از مهمترین آنها رزولوشن یا تفکیک پذیری دوربین می باشد. دوربین های مداربسته آنالوگ دارای محدودیت رزولوشن کمتر از ۰٫۵ مگاپیکسل می باشند و این یکی از مهمترین معایب این سیستم مداربسته می باشد.

 

در صورتی که کیفیت تصویر و قدرت تشخیص جزئیات تصویر برای شما اهمیت زیادی داشته باشد باید از راه حل های جایگزین مانند دوربین های مداربسته AHD یا تحت شبکه استفاده کنید که طبیعتا قیمت بالاتری نسبت به دوربین های مداربسته آنالوگ دارند (البته قیمت تجهیزات AHD بیشتر نزدیک به دوربین های مداربسته آنالوگ سنتی می باشد.)

 

کیفیت و رزولوشن تصویر رابطه مستقیمی با بودجه شما برای پیاده سازی سیستم مداربسته دارند یعنی هر چقدر دوربین مداربسته کیفیت تصویر بالاتر و بهتری داشته باشد قیمت آن بالاتر می رود.

 

حساسیت دوربین های مداربسته برای ما چقدر است ؟

 

میزان حساسیت مکان نصب تجهیزات و کاربری آن و حساسیت عملکرد تجهیزات مشخص کننده برند دوربین مداربسته می باشد. هرچه از برند با کیفیت تری استفاده کنیم محصولات دارای قابلیت اطمینان بالاتر از نظر عملکرد و پایداری می باشند. البته انتخاب برند نیز به محدودیت های مالی ما و هزینه ای که برای سیستم نظارت تصویری خود می خواهیم انجام دهیم بستگی دارد.

 

برندهای معتبر دوربین مداربسته دارای تجهیزات با تکنولوژی ساخت بیشتر می باشند که می توانند تا حدودی کیفیت تصویر بالاتری داشته باشند اما لزوما استفاده از برندهای خاص کیفیت تصویر ما را تضمین نمی کنند.

 

برای پیاده سازی سیستم مداربسته چقدر می خواهیم هزینه کنیم ؟

 

سعی کنید لیست قیمت محصولات مداربسته را حداقل از یک شرکت یا فروشگاه تجهیزات نطارتی دریافت کنید. میزان هزینه ای که خودتان برای پیاده سازی سیستم مداربسته پیش بینی کرده اید را با تعداد و هزینه کلی آنها مقایسه کنید. در صورت عدم تطابق هزینه با برآورد شما سعی کنید از دوربین ها با برندهای ارزانتر استفاده کنید.


  • mina afshar