آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۵۱ مطلب در ارديبهشت ۱۳۹۶ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

بعد از مدتها تلاش و ممارست، در عبارت کلیدی مورد نظرتان که احتمالا رقابت زیادی هم داشته، به رتبه ۱ گوگل رسیدید. حالا وقتش رسیده که نفس راحتی کشیده و منتظر افزایش بازدید کننده و در پی آن کسب درآمد از محل رتبه خوب‌تان باشید. اما بهتر است بدانید کسب رتبه  مسئولیت‌های شما را سنگین تر خواهد کرد. رسیدن به رتبه ۱ گوگل یک چیز است و حفظ آن یک چیز دیگر!

 

برای حفظ رتبه ۱ گوگل ابتدا بهتر است کمی درباره چگونگی کسب رتبه توضیح بدهم. برای رسیدن به بالاترین رتبه درنتایج جستجو، باید مراحل مختلفی طی شود.

 

    شما باید سایتی داشته باشید که گوگل و کاربران براحتی و با سرعت بالا بتوانند در صفحات مختلف آن جابجا شده و مطالب شما را بخوانند.

    سایت شما باید محتوایی داشته باشد که کاربران به دنبال آن هستند. در واقع سایت شما زمانی مورد توجه قرار می‌گیرد که بتواند خواسته ها و نیازمندی های کاربران در فیلد مورد نظرشان را تامین کند.

    شما باید بتوانید برای سایت‌تان اعتباری دست و پا کنید. دیگران باید متقاعد شوند که به شما لینک بدهند. مطالب شما باید در شبکه های احتماعی به اشتراک گذاشته شود.

 

کیفیت انجام مراحل بالا بستگی کامل به میزان رقابت در عبارات کلیدی مورد نظر شما و سپس بودجه کمپین سئوی شما دارد. هرچه کلمات کلیدی شما سخت تر باشد، محتوای کاملتر و اعتبار بیشتری نیاز دارید تا بتوانید در رقابت با رقبای قویتر، پیروز شوید.

 

چطور رتبه ۱ را حفظ کنیم؟

 

برای ماندگار شدن در بالاترین جایگاه گوگل و نگهداری از اعتباری که گوگل به شما داده است، باید موارد زیر را اجرایی کنید:

 

    دسترسی به سایت شما نباید قطع شود. هم ربات گوگل و هم کاربران باید بتوانند به سرعت محتوای شما را بخوانند و به سایت شما دسترسی داشته باشند.

    همیشه محتوای خود را بروز کنید. هیچ چیز بیشتر از محتوای قدیمی و منتقضی شده، باعث کاهش علاقه کاربران به سایت شما نخواهد شد.

    دقت کنید همیشه بک لینک‌های معتبر داشته باشید. domain authority و domain trust شما هیچ وقت نباید کاهش یابد.

 

در کنار نکات بالا، موارد زیر را نیز در نظر داشته باشید:

 

    همیشه پروفایل بک لینک رقبای خود را چک کنید. آنها برای گرفتن جایگاه شما انگیزه های بسیاری دارند.

    مراقب بک لینکهای خود باشید. همیشه پروفایل لینک خود را نیز چک کنید. دقت کنید همه چیز مرتب باشد.

    نرخ کلیک، نرخ خروج و زمانی که کاربران در سایت شما بسر می‌برند از پارامترهای بسیار مهم برای حفظ رتبه می‌باشند. اگر شما کمتر از رتبه ۲ گوگل کلیک بگیرید و به عبارتی CTR شما از رتبه بعدیتان کمتر باشد، و اگر کاربران زیادی از سایت شما بصورت bounce rate خارج شوند، وقتش رسیده که فکری بحال محتوای سایتتان بکنید.

وحید افشاری


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

پروسه تصمیم گیری برندها برای ورود به مقوله سئو و سپردن آن به مجری مناسب عموما به کندی پیش می رود و در اغلب موارد بازخوردهای مثبت برندهای همکار با یکدیگر به این پروسه سرعت می دهد.

 

مشاور برندهای بسیاری بوده است و به خوبی ارزش این بازخوردهای مشتریان به یکدیگر را می داند.

تجربیات گذشته اما به ما آموخته است که نکاتی را به برندها یادآور شویم:

 

    سئو، یک استراتژی پرخطر نیست. در این پروسه، قابلیت ها، منابع و توانایی های موجود در سازمان ها، همراستا می شود.

    سئو برای سازمان ها و برندها به معنای انجام کارهای پیچیده نیست؛ انتظار سوالات و درخواست های ساده از مجری سئو داشته باشند.

    هر برند و سازمان بزرگی حتما فردی یا افرادی را درون خود دارد که فکر می کنند، بیشتر از مجری سئو می دانند؛ به جای چالش با مجری همه آنچه که می دانید به وی کمک می کند را در اختیارش بگذارید و افتخار انتخاب مجری درست برای سئو را نصیب خود کنید نه دستاوردهای کار وی را.

    برندها و سازمان ها، محافظه کارند: کمتر ریسک و دیرتر اقدام می کنند. اما مشاور سئو باید ایده های جدیدی داشته باشد، جوانب کار را بسنجد و سریعتر اقدام کند.

   از دید سازمانی و شرکتی، کوچکتر از مشتریان خود است اما آنها از ما کمک نمی گیرند که تعداد کارکنان و طبقات شرکت خود را نشان دهند؛ آنها می دانند که متفاوت فکر می کنیم.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

تقریبا همه کسانی که تمام یا قسمتی از تجارتشان بصورت آنلاین است گوگل و خدمات جستجوی آن را بخوبی می شناسند و از نقش موثر کسب رتبه در موتورهای جستجو برای رونق کارشان بخوبی آگاه هستند. مردم بیش از۳٫۵ میلیارد بار در روز برای جستجو کالا و یا خدمات در گوگل به جستجوی نیازشان با استفاده از عبارات کلیدی می پردازند و وب سایت‌هایی را انتخاب می‌کنند که رتبه بالاتری در گوگل دارند. اما چگونه می توان در عبارات کلیدی مرتبط با کسب و کارمان رتبه بهتری در گوگل داشته باشیم؟

 

پاسخ به این سوال در یک عبارت خلاصه می شود: SEO یا سئو کوتاه شده عبارت بهینه سازی وب سایت برای موتورهای جستجو می باشد که بطور خلاصه شامل مراحل زیر است:

 

۱- ایحاد یک وب سایت مورد پسند گوگل

 

۲-  تولید محتوایی که کاربران به دنبال آن هستند

 

۳- ایجاد اعتبار برای وب سایت

 

اما بسیاری نمی‌دانند عمل نکردن به اصول مورد تایید گوگل برای بهینه سازی چه عواقبی برای وب سایت‌شان دارد.

 

بزرگترین کابوس وبمسترها، گرفتار شدن در تله گوگل پنالتی است. جریمه هایی از جنس حذف شدن ار نتایج برای مدتی طولانی.

 

ولی یک وبسایت چگونه در معرض حذف از نتایج بواسطه جریمه های گوگل قرار می‌گیرد؟

 

۱- محتوای نامناسب یا کپی شده از دیگران

 

گوگل از الگوریتمهای خاصی برای تشخیص محتوا و زمینه فعالیت یک وبسایت استفاده می‌کند. بنابراین نحوه نگارش و استفاده از کلمات نقش بسزایی در دسته بندی و رتبه دهی وب سایت شما دارد. استفاده نادرست از محتوا و کپی کردن محتوای دیگران باعث حذف موقتی (تا حذف محتوا) از نتایج گوگل می‌گردد.

 

۲- سایتی با سرعت پایین و دیگر مشکلات فنی

 

مهمترین قسمت قرار گرفتن در لیست نتایج گوگل، قابلیت دیده شدن توسط ربات های این موتور جستجوست. اگر ربات های گوگل نتوانند صفحات و محتوای سایت شما را بدرستی و با سرعت بررسی کنند براحتی شما را نادیده می‌گیرند (گوگل پنالتی ). بهتر است بدانید ۹۰۰ میلیون وب سایت دیگر در صف انتظار قرار دارند و گوگل نمی تواند برای باز شدن صفحه سایت شما مدت زمان طولانی صبر کند.

 

۳- لینک بیلدینگ ناشیانه

 

ارزش گذاری صفحات در وب و موتورهای جستجو بر اساس لینک صورت می گیرد.به این معنی که کیفیت، کمیت، ارتباط و اعتبار سایت لینک دهنده، تاثیر بسزایی در رشد رتبه شما در نتایج گوگل خواهد داشت. متاسفانه بسیاری به پارامترهای لینک اهمیت نداده و با لینک بلیدینگ بی کیفیت، باعث عدم رشد و در مواردی حذف سایت شان از نتایج می شوند.

 

وب سایت معتبر kissmetrics در مقاله ای جامع، تمامی دلایل گوگل پنالتی را شرح داده است.

 

به یاد داشته باشیم، بهینه سازی وب سایت بیش از ۲۰۰ فاکتور مختلف دارد و قطعا حضور یک حرفه ای در کنار شما، باعث افزایش رتبه و در نهایت افزایش در آمد شما خواهد شد. همچنین بک مشاور قوی و با تجربه شما را درباره گوگل پنالتی راهنمایی خواهد نمود.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

یک تیم از محققان طی انجام یک پژوهش جدید نشان داده‌اند که وجود یک لایه از الماس در دستگاه‌های الکترونیک سبب پخش شدن گرما شده و عملکرد حرارتی این دستگاه‌ها را بهبود می‌بخشد.

 

به گزارش ایسنا به نقل از دیلی میل، متمرکز شدن بیش از حد گرما در قطعات الکترونیک سبب داغ شدن بیش از حد و در نهایت آسیب به آن می‌شود که  این امر به خصوص در دستگاه های ساخته شده از نیترید گالیم یک مسئله مهم است.

 

قطعات قدرتمند الکترونیکی بسیار گرم می‌شوند و زمانی که چندین قطعه در یک تراشه نیمه رسانا با هم ترکیب می‌شوند، حرارت می‌تواند به یک مشکل جدی تبدیل شود.

 

گرم شدن بیش از حد قطعات الکترونیک  سبب اتلاف انرژی شده و در نهایت به آن آسیب می‌رساند. در نتیجه، مدیریت میزان گرما برای قطعات الکترونیک امری حیاتی است.

 

 

این مسئله در دستگاه‌های ساخته شده از نیترید گالیم از اهمیت بیشتری برخوردار است زیرا نیترید گالیم قابلیت مدیریت ولتاژهای بالا را داشته و توانایی پشتیبانی قدرت بالاتر و پهنای باند بسیار بزرگ را دارد.

 

اما در یک تراشه ترانزیستوری نیترید گالیم، گرما در مناطق کوچک متمرکز شده و چندین نقطه را تشکیل می‌دهد که همین امر مشکل گرمایش را تشدید می‌کند.

 

این محققان نشان دادند که یک لایه از الماس می‌تواند سبب یکپارچه شدن گرما شده و عملکرد حرارتی دستگاه های نیترید گالیم را بهبود بخشد.

 

 

محققان یک تراشه آزمایشی حرارتی که شامل هشت نقطه کوچک به اندازه 0.45 در 0.3 میلی متر است را برای تولید گرما در دستگاه‌های واقعی به وجود آوردند.

 

آنها این تراشه را به یک لایه الماس با کیفیت بالا با استفاده از یک تکنیک به نام انباشت به روش تبخیر شیمیایی متصل کردند.

 

این الماس و تراشه آزمایشی با استفاده از یک فرآیند اتصال فشرده سازی حرارتی به یکدیگر و سپس به یک دستگاه کوچک خنک کننده microcooler متصل شدند .

 آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی

آب به  دیواره منبع گرما برخورد و از طریق میکرو کانال عبور کرده تا حرارت را از بین ببرد و دستگاه را خنک نگه دارد.

 

لایه الماس و دستگاه کوچک خنک کننده توانستند حرارت دستگاه را به کمتر از 160 درجه سلسیوس برسانند.

 

به عقیده محققان این پژوهش، این کشف جدید می‌تواند کمک بزرگی به حفظ و نگهداری قطعات الکتریکی کند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

دانشمندان در دانشگاه استنفورد موفق به ساخت ابزاری در ابعاد نانومتری شدند که می‌تواند جریان الکتریسیته را به صورت یکسویه گذر دهد.

 

 این دیود یکسوساز که با ابعاد مولکولی خود بسیار کوچک‌تر از همتایان نیمه رسانا و قدیمی خود است می‌تواند به هرچه کوچکتر شدن مدارهای الکترونیکی امروزی ما و در نتیجه ساخت ابزارهای الکترونیکی بسیار سریع‌تر کمک کند.

 

این ابزار که از ۲ شکل مولکولی نا معمول اتم کربن به نام فولرن و الماس‌گونه‌ها ساخته شده است حالت نامتقارنی را پدید می‌آورد که می‌تواند جریان الکتریسیته اعمالی را در یک جهت به سادگی عبور داده و در جهت دیگر به طور کامل بلوکه کند، کاری که امروزه دیودهای یکسوساز برای ما انجام می‌دهند.

 در حقیقت این ابزار به عنوان شیری یکطرفه برای جریان الکتریسیته عمل می‌کند.

 

بر مبنای کارهای پیشین پژوهشگران دانشگاه استفورد که لایه‌ای از الماس گونه‌ها را بر روی بستری فلزی قرار داده بودند و با اعمال ولتاژ پایه (بایاس) شاهد تابش پرتو الکترونی بودند این دانشمندان تصمیم بر استفاده از این قابلیت الماس گونه‌ها با قرار دادن مولکولی جاذب الکترون‌ها در کنار الماس گونه‌ها گرفتند.

 نکته‌ی جالبی که در این میان وجود دارد این است که جریان با استفاده از فولرن‌ها در یک جهت حدودا 50 برابر جریان در جهت مخالف است که در این مقیاس بسیار قابل توجه است. این الماس گونه‌ها را می‌توان از نفت به صورت طبیعی استخراج کرد هر چند میزان آن‌ها بسیار کم است.

 

اگرچه این اولین یکسوساز جریان در مقیاس مولکولی به شمار نمی‌آید، اما این اولین باری است که تنها از اتم‌های کربن و هیدروژن برای ساخت یک دیود استفاده می‌شود و بر خلاف سایر موارد از فلزات گرانبهایی چون طلا و پلاتینیوم در ساخت دیود بهره گرفته نشده است.

 سادگی ساخت و اجزای به کار گرفته شده در این دیود امید برای به کارگیری چنین روش‌های ساخت ساده و موثری در ادوات دیگری همچون ترانزیستورها را افزایش می‌دهد.

 

ساخت فولرن‌ها کار دشواری نیست و جداسازی آن‌ها از دوده نیز به سادگی انجام می‌گیرد ضمن اینکه الماس گونه‌هایی که در این پژوهش به کار گرفته شده اند نیز به راحتی به صورت تجاری در دسترس اند و می‌توان ان‌ها را خریداری کرد

. با این یافته می‌توان امیدوار بود  در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی که سایر پژوهشگران نیز با بهره گیری از تجربیات این گروه شاخه‌ای جدید از الکترونیک مبتنی بر شیمی کربن را پیگیری و توسعه دهند چه بسا روزی آیفون جدید با همچون بدن ما از کربن ساخته شده باشد!

 

 

میثم مزگی نژاد


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

لپ‏تاپ‏ها جایگزین خوبی برای رایانه‏های رومیزی هستند و بیشتر کارهای آنها را انجام می‏دهند، ولی با این حال تفاوت اصلی آنها با رایانه‏های رومیزی این است که میزان مقاومت آنها در شرایط مختلف، متفاوت است.

 

یکی از دلایل خرابی سریع لپ‏تاپ‏ها اتصال مستقیم آن به برق است و استفاده از پریزها، سه راهی‏ها یا محافظ های جریان برق می‏تواند این مشکل را تا حد زیادی برطرف کند.

 

لپ‏تاپ‏ها جایگزین خوبی برای رایانه‏های رومیزی هستند و بیشتر کارهای آنها را انجام می‏دهند، ولی با این حال تفاوت اصلی آنها با رایانه‏های رومیزی این است که میزان مقاومت آنها در شرایط مختلف، متفاوت است.

 

باید همیشه به این نکته توجه داشت که لپ‏تاپ هر چقدر هم که در برابر شرایط مقاوم باشد، باز هم باید نکاتی را برای حفظ سلامت آن در نظر گرفت، چرا که لپ‏تاپ‏ها با توجه به ویژگی‏هایی که دارند، نیاز به مراقبت‏هایی نیز در آنها احساس می‏شود.

 

لپ‏تاپ‏ها بیشتر با محیط و خصوصا دست‏ها در تماس هستند و کاربر باید توجه داشته باشد که لپ‏تاپ‏ها خیلی زود کثیف می‏شوند و این امر باعث کاهش طول عمر آن می‏شود که در همین راستا همیشه باید سعی شود که لپ‏تاپ تمیز نگه داشته شود، چرا که علاوه بر اینکه باعث افزایش طول عمر آن می‏شود، زیبایی لپ‏تاپ را نیز به همراه خواهد داشت.

 

یکی از عوامل مهم در طول عمر لپ‏تاپ و به خصوص تاچ‏پد این است که نباید زیاد روی آن فشار آورد، زیرا همانطور که مشخص است، تاچ‏پد یکی از نیازهای مهم هر لپ‏تاپ است مخصوصا هنگامی‏که کاربر ماوس همراه نداشته باشد، بنابراین کاربر باید از فشار آوردن روی صفحه تاچ‏پد خودداری کند.

 

به گفته او آن دسته از کاربرانی که مدت زیادی از لپ تاپ و آموزش تعمیرات لپ تاپ استفاده می‏کنند و به مدت طولانی لپ تاپ روشن است، باید باتری لپ تاپ خود را درآورند، چرا که به صورت جدی به باتری لپ تاپ آسیب وارد می‏شود. باید هر چند وقت یکبار از باتری لپ تاپ دوباره استفاده شود، در غیر این صورت امکان خراب شدن باتری افزایش می یابد.

 

کاربران باید سعی کنند کمتر از رایتر لپ تاپ استفاده کنند یا اگر استفاده میکنند از CD ها و DVD های خش‏دار استفاده نکنند، چرا که باعث خرابی و آسیب رساندن به لنز درایونوری می‏شود.

 

چنانچه در داخل درایو CD یا DVD دارید، قبل از حمل لپ تاپ باید آن را خارج کرد و همچنین کاربر لپ تاپ خود را از  گرمای شدید یا ضربات جانبی یا تکان های شدید دور نگه دارد و بهتر است برای جلوگیری از بروز هرگونه حادثه، از کیف‏های مخصوص حمل آن استفاده شود.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

آن دسته کسانی که از ۵ سال پیش مصرف کننده هارد های اکسترنال وسترن دیجیتال بودند و اتقاقا به مشکلات و خرابی این نوع هارد ها برخوردند به خوبی میدانند که در ۲ سال گذشته هیچ شرکت بازیابی اطلاعات نمیتوانست این نوع هارد اکسترنال را ریکاوری یا تعمیر کند که این امر باعث شد تا مراکز بازیابی اطلاعات به دنبال کشف راه حلی برای ریکاوری و تعمیر هارد اکسترنال WD باشند. سرانجام اولین متد و راه حل توسط مهندس مهدی یوسفی یکی از متخصصین کانون هارد ایران ارائه شد و این موفقیت مثل انفجار بمبی در جامعه بازیابی اطلاعات بود و در ادامه آن ، با تلاش تیمی متخصصین کانون هارد ایران  و آموزش تعمیرات لپ تاپ تمام روش ها برای ریکاوری و تعمیر هارد اکسترنال WD ابداع شد.

 

    عدم شناسایی هارد اکسترنال WD

    کندی شدید هارد اکسترنال WD

    خرابی هد و ضربه خوردن هارد دیسک اکسترنال WD

 

رفتارهای غیر عادی هارد دیسک و تعمیر هارد اکسترنال WD در موارد زیر :

 

    هارد شما بدون صدای غیر عادی شروع به کار میکند اما شناسایی نمی شود

    هارد در Device Manager شناسایی میشود اما در Disk management شناسایی نمی شود

    هارد شروع به صدای تق تق ، نوک زدن و صداهای غیرعادی میکند

    هارد شناسایی می شود اما اطلاعات یا درایو را نمایش نمیدهد

    هارد اکسترنال Wd روشن می شود اما بعد از مدتی خاموش می شود

    هارد با تاخیر زیاد دیتکت و شناسایی می شود

    اصلا هارد روشن نمی شود که اغلب بدلیل سوختگی برد است

    اطلاعات با سرعت خیلی پایین کپی می شوند

    نمیتوان اطلاعات را از هارد اکسترنال وسترن کپی کرد

    عدم نمایش همه فایل ها در هارد اکسترنال wd

    هارد دچار نوسان برق شده است و…


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

در اینجا بزرگترین لیست بهترین سازندگان ، عرضه کنند گان و سازندگان قطعات الکترونیکی مثل خازن (C) ، لوله اشعه کاتدی (CTR) ، دیود (D, CR)، پردازنده سیگنال دیجیتال (DSP، ترانزیستور اثر میدان ، (FET) ، مدار مجتمع (IC) ، ترانزیستور اثر میدان پیوند (JFET) ، سلف (L) ، نمایش کریستال مایع (LCD) ، مقاومت حساس به نور (LDR ، دیود نور افشان (LED) ، ترانزیستور اثر میدان نیمه هادی با اکسید فلزی (MOSFET) ، ترانزیستور (Q) ، مقاومت (R) ، رله (RLA, RY) ، سوئیچ (SW) ، ترانس (T) ، ترمیستور (TH) ، ترانزیستور (Tr) ، مدار مجتمع (U, IC) ، خازن متغیر (VC) ، مقاومت متغیر (VR) و ...) ارائه شده است.

 

    Epson Toyocom-Epson پیشتاز و تامین کننده و توزیع کننده نیمه هادی ،TFT های چند سیلیکونی با دمای بالا ، LCD هایی با اندازه متوسط و کوچک و قطعات کریستالی در جهان است. Epson تامین کنندگان و توزیع کنندگان قطعات الکترونیکی در آمریکای شمالی ، آمریکای لاتین ، اروپا ، آسیا ، اقیانوسیه ، آفریقا و خاور میانه است.

    NIPPON INDUSTRIES CO. LTD. (NIC)- NIC پیشتاز، تامین کننده و توزیع کننده خازن های الکترولیتی آلومینیومی ، خازن های لایه ای تانتالمی، خازن های سرامیکی ، قطعات مقاومتی ، قطعات با جایگذاری سطحی ، تراشه های مقاومتی لایه ای ضخیم ، تراشه های سرامیکی و تانتالمی ، خازن های تراشه سرامیکی چند لایه ، مقاومت های تراشه ، شبکه های مقاومتی ، ترمیستور ها / سلف ها / متغیر های SMT، خازن های تراشه تانتالمی ، تراشه های خازن لایه ای پلیستر فلزی شده ، خازن های تانتالمی / الکترولیتی مینیاتوری با سرب دار، دیود های یکسو کننده و دانه های فریتی.

    RCD-قطعات الکترونیکی RCD عبارتند از: قطعات با جایگذاری سطحی ، مقاومت های تراشه ای ، خطوط تاخیری اکتیو/ پسیو و شبکه ها ، شبکه مقاومتی با جایگذاری سطحی ، بسته های sip/dip ، مقاومت های سیم پیچی ، استاندارد های مقاومتی ، لایه کربنی ، مقاومت های اکسید فلز و لایه فلزی ، مقاومت های ویژه ، خطوط تاخیری/ محصولات سلفی ، قطعات با جایگذاری سطحی ، خازن های تراشه تانتالمی با جایگذاری سطحی.

    Rara Electronics Co- Rara یکی از پیشتازان ، سازندگان ، تامین کنندگان و توزیع کنندگان مقاوت های مختلف مثل مقاومت های سیم پیچی ، مقاومت های لایه توان ، مقاومت های RF، مقاومت های حساس به جریان ، مقاومت های دقیق و مقاومت های ولتاژ بالا می باشد.

    Megaphase – Megaphase یکی از تامین کنندگان و عرضه کنندگان جهانی انواع کابل ها مثل کابل های سری TM، سری VN ، سری 1 و 2 ، سری 3 و 5، سری 7، کابل های جامپر محوری ، کابل های تست خط 75 اهمی ، کابل های تست سری CM، کابل های تست سری SF، کابل تست تولید و خط سایت ، کابل انعطاف پذیر سری SL و TM، اتصالات کابل نیمه سخت ، اتصالات کابل نیمه سخت میکرو مینیاتوری می باشد.

    Fischer–Fischer Elektronik پیشتاز جهانی در زمینه خنک کننده ها و مفاهیمی برای خنک سازی نیمه هادی ، اتصالات ، براکت و اپتو الکترونیک است، آنها محصولات خود را به 91 کشور صادر می کنند. قطعات الکترونیکی آنها عبارتند از: خنک کننده های بیرونی ، خنک کننده پردازنده ، انبوهه خنک سازی ، خنک کننده های جوش داده شده و دیگر دستگاه های خنک سازی.

    MAC8 (Shindenkizai Co. Ltd.)- قطعات الکترونیکی MAC8 عبارتند از : LED های جدا کننده ، LED های جدا کننده آزاد کننده گرما ، نگه دارنده پلاستیکی LED برای پانل ها ، رابط برای دیود لیزری ، سوکت دیود لیزری ، پایه ها ، جدا کننده های توالی ، پایه تست برای اسیلوسکوپ.

    Mouser – Mouserپیشتاز توزیع کننده قطعات الکترونیکی است. محصولات آنها عبارتند از: نیمه هادی ها ، رابط ها ، اپتو الکترونیک ، خازن ها ، مقاومت ها ، سلف ها ، رله ها و سنسور ها و ...

    Farnell – Farnell یکی از بزرگترین توزیع کننده های کاتولوگ قطعات الکترونیکی و محصولات صنعتی مثل خازن ها ، ترانزیستور ها ، مقاومت ها ، دیود ها ، مدارهای مجتمع ، فیوز ها ، نیمه هادی ها وترانسفورماتور ها است.

    BatesComponents – BatesComponents توزیع کننده و تامین کننده عمده فروش قطعات الکترونیکی و الکتریکی منسوخ شده است. آنها پیشتاز قطعات الکترونیکی و آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی  منسوخ شده، ، نیمه هادی ها، مدارهای مجتمع ، قطعات نظامی ، رابط ها و سوئیچ ها و غیره است.

 

معیاری برای انتخاب این شرکت ها

 

چون صد ها و هزاران سازنده ، تامین کننده و توزیع کننده قطعات الکترونیکی وجود دارند ، ذکر هر یک در اینجا غیر ممکن است. شرکت هایی که در اینجا ذکر شده اند پیشتازان تامین کنندگان و توزیع کنندگان قطعات الکترونیکی برای مونتاژ و تعمیر برد مدار چاپی می باشند.

 

شرکت های الکترونیکی: ( سازنده ها ، تامین کننده ها و صادر کننده ها) : در اینجا لیستی از سازنده ها ، تامین کننده ها و صادر کننده ها وجود دارد :

AMD

Apple

Cisco Systems

Dell

Emerson Radio

Hewlett-Packard

IBM

Intel

Sun Microsystems

Texas Instruments

Zenith

Toshiba

Zenith

Casio

Epson

Fujifilm

Sharp

Hitachi

Sony

Nikon

Panasonic

Sanyo

Acer

Gigabyte

TCL

LG

Philips

Bharat Electronics Limited

Siemens

 

سمیه محبوبی  


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

OEM چیست؟

 

خدمات ساخت قطعات الکترونیکی (EMS) اصطلاحی است که برای شرکت هایی به کار می رود که قطعات الکتریکی و اتصالات را برای سازندگان تجهیزات اصلی طراحی و تست می کنند، می سازند، توزیع می کنند و خدمات تعمیر و بازگشت را ارائه می نمایند (OEM ها). این مفهوم به ساخت قرار دادی قطعات الکترونیکی (ECM) نیز اشاره دارد.

 

تاریخچه

 

SCI (سپس Space Craft Inc.; now Sanmina-SCI) اساس اولین EMS / شرکت قرار دادی مونتاژ در آمریکای شمالی است.

 

صنعت EMS پس از تاسیس Solectron در اواخر دهه 70 رونق گرفت. در آن زمان اکثرتولید انبوه قطعات الکترونیکی و مونتاژ در خانه انجام می شد. این شرکت های جدید برای شرکت های کوچکتری که تولیدات کم تری داشتند منابع انسانی تجهیز شده و انعطاف پذیر فراهم می کردند. مدل تجاری برای صنعت EMS اختصاص دادن اقتصاد کلان در مقیاس ساخت، تهیه و ادغام مواد با منابع، مهارت های طراحی صنعت است و هم چنین خدمات افزوده ای مثل ضمانت و تعمیرات را اضافه می کند. این مدل مشتری هایی را که به ساخت و نگه داری موجودی های زیاد نیازی ندارند را آزاد می گذارد. بنابراین آنها می توانند به تغییرات ناگهانی سریع تر و موثر تر پاسخ دهند. توسعه فناوری جایگذاری سطحی (SMT) در برد های مدار چاپی (PCB) امکان مونتاژ سریع قطعات الکترونیکی را فراهم کرده است. OEM های اولیه مربوط به دهه 90 به سرعت خطوط SMT را نصب و راه اندازی می کردند. EMS مثل SCI و Avex تلاش کردند تا مانند OEM ها باشند که این موضوع به طور پیوسته مشتریان و قرار داد ها را تغییر می داد. در اواسط دهه 90 مزایای مفهوم EMS متقاعد کننده بود و OEM ها در مونتاژ انبوه برد مدار چاپی (PCBA) استفاده شدند.

 

در پایان دهه 90 و اوایل سال 2000 بسیاری از OEM ها کارخانه های مونتاژ خود را با هجوم به سمت بازار سهام به EMS فروختند. با توجه به این که شرکت های بیشتری می توانستند هم کارخانه های موجود و هم شرکت های EMS کوچکتر را خریداری کنند این وضع همچنان ادامه داشت.

 

بازار

 

مونتاژ برد مدار چاپی

 

معمولا صنعت EMS با توجه به درآمد به چند Tier تقسیم می شود:

 

    Tier 1: > 800 میلیون/ 1 میلیارد- مثال ها عبارتند از Foxconn/HonHai (حدود 100B )Flextronics (حدود $23B) Celestica, Jabil, Benchmark Electronics, and Sanmina-SCI

    Tier 2: $250/300m تا $1B

    Tier 3: <$250m (Aqs-Inc.

 

قانون سختگیرانه برای درآمد واقعی در این زمان وجود ندارد. می توان دسته بندی های دیگری که توسط StepBeyond/EMSinsider: ارائه شده اند را بررسی کرد: Tier 4 <10m و Tier Mega به Big 2, Foxconn و Flextronics اشاره دارد.

 

دیگر تمایز بین EMS این است که به High Mix Low Volume (HMLV) و High Volume Low Mix (HVLM) اختصاص دارد. Mix عموما به مدل های مختلف و پیچیده مونتاژ برد مدار چاپی اشاره دارد. Volume به تعداد واحد های ساختاری با محصولاتی مثل قطعات الکترونیکی در ماشین آلات یا الکترونیک پزشکی و نمونه اولیه اشاره دارد. معمولا Tier EMS پایین تر HMLV و Tier بالاتر HVLM ارائه می کند.

 

امروزه بازار تحت تسلط چند شرکت انگشت شمار مثل Hon Hai Precision Industries (Foxconn), Flextronics, Celestica, Sanmina-SCI, Jabil, Onyx EMS, Benchmark Electronics, Plexus, Kimball Electronics Group, Key Tronic Corp, Asteelflash, Integrated Microelectronics, Inc., Creation Technologies, ESCATEC Group, Venture Corporation می باشد، چند شرکت و هزاران شرکت کوچکتر به اشغال مکان EMS ادامه می دهند.چند وب سایت مستقل لیست 50 شرکت برتر EMS بر حسب درآمد را منتشر می کنند. Elcoteq در سال 2011 با عدم توانایی برای رقابت با رقبای آسیایی به ویژه نوکیا، دچار ورشکستگی شد.

 

در ایالات متحده Tier 2 مختص شرکت های خصوصی است، بسیاری از آنها در اختیار سهامی خاص هستند. Mack Technologies (US $600m) و NATEL EMS (US $500m), بزرگترین شرکتهای خصوصی در این زمینه هستند که در اختیار یک خانواده می باشند. در حال حاضر Mack توسط نسل چهارم خانواده Founders اداره می شود که Mack Group را در سال 1920 تاسیس کردند. NATEL نیز توسط مالم خود یعنی Sudesh Arora اداره می شود. در Tier 2 چند نهاد دولتی نیز وجود دارند. این نهاد ها عبارتند از: Ducommun (US $750m) و Ontario, Canada-based SMTC (US $250m).

 آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

در دوران شکوفایی این فناوری در اواخر دهه 90، EMS ها معمولا در مناطق پر هزینه درآمد زیادی کسب می کردند. EMS ها روی ساخت برد های مدار چاپی بسیار متمرکز بودند و مونتاژ سیستم را به OEM ها واگذار نمودند. شرکت های EMS کاملا صنایع را به بیرون از دنیای ارتباطات و پردازش اطلاعات (کامیپوتر ها) بردند. در سال های اخیر EMS ها فرآیند تولید را که شامل صنایع سنتی مثل قطعات الکترونیکی مصرفی، صنعتی، پزشکی و ابزاری می شود، را به مناطق کم هزینه برده اند و قابلیت های مواد را بهبود بخشیده اند و انواع خدمات مثل سیستم طراحی و مونتاژ ODM، تست کردن، تحویل و منطق، ضمانت و تعمیر، خدمات شبکه، نرم افزار و طراحی سیلیکونی و خدمات مشتریان را ارائه کرده اند.

 

EMS خدمات طراحی مورد استفاده در مشاوره برای توسعه محصول از نظر طراحی نرم افزاری، الکتریکی و مکانیکی را نیز ارائه می کند. خدمات تست در مدار انجام می شوند و عبارتند از: تست کارکردی، محیطی، سازگاری و تست تحلیلی آزمایشگاهی. خدمات ساخت قطعات الکترونیکی در سراسر جهان ارائه می شوند. آنها از نظر قابلیت های تولید و سازگاری با استاندارد های کیفی و الزامات قانونی مختلف متفاوت هستند.

 

    نوشته شده توسط سمیه محبوبی


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

۱- CTR (Click Through Rate) یا درصد کلیک خور بودن را بهبود بخشید:

 

برای فعالیت در اینترنت باید میزان کلیک خور بودن یا همان CTR سایت خود را افزایش دهید و این مسئله به‌مرورزمان با افزایش کلیک کاربران روی سایت شما اتفاق می‌افتد. در مقالۀ « ۷ راه‌حل برای افزایش CTR شما در موتورهای جستجو » به‌صورت کامل و مفصل از پایه به این مسئله پرداخته شد.

 

۲- کاهش Bonus Rate :

 

Bonus Rate میزان کلیک خور بودن هر سایت را اندازه می‌گیرد و تأثیر مستقیم روی ارتقای جایگاه SERP یا صفحه نتایج موتورهای جستجو دارد. این مورد برای کاربران بسیار مفید واقع‌شده است و به آن‌ها کمک می‌کند.

 

۳- از Schema.org استفاده کنید :

 

اخیراً گوگل ، یاهو و بینگ یک پروتکل تولید کرده‌اند که Schema.org نام دارد که به وب مسترها اجازه می‌دهد به محتویات سایت دسترسی پیدا کنند. ازجمله کدهای HTML ، باعث می‌شود محتویات سایت بهتر دیده شوند و یا فیلم، تصویر، تولیدات و توصیفات، درجه‌بندی، نقد و بررسی‌ها، نقشه‌ها و آدرس‌ها و …

این پروتکل بسیار گسترده است و به موتورهای جستجو کمک می‌کند راحت‌تر صفحه‌ها و سایت‌ها را پیدا کنند. این کمک می‌کند جایگاه خود را ارتقاء بخشید و کاربران بیشتری از این راه برای سایت   خود پیدا کنید.

 

۴- از وب مستر مرکزی بینگ (Bing’s Webmaster Center) استفاده کنید :

 

این سرویس رایگان اجازه می‌دهد تا کاربر اطلاعات مهمی را راجع به وب‌سایت شما مشاهده کند و ببیند سایت شما چند کلیک خورده است. با استفاده از این سرویس می‌توانید میزان رفت‌وآمد (ترافیک) سایت خود را مشاهده کنید. استفاده از این سرویس و آنالیز کردن نتایج حاصل از آن مطمئناً در ارتقای جایگاهتان مؤثر خواهد بود. همچنین به‌علاوه این موضوع، شما می‌توانید وب‌سایت خود را به‌نوعی ارزیابی کرده و بفهمید چه‌کارکنید تا کاربران بیشتری سایت شمارا ببینند.

 

۵- محتویات باکیفیت تهیه کنید :

 

بیشتر موتورهای جستجو تلاش می‌کنند تا صفحاتی را شناسایی کنند که شامل محتویاتی باکیفیت بالا باشند. در حین ساختن وب‌سایت خود همواره باید در ذهن داشته باشید که تنها راه موفقیت طولانی‌مدت در کمپین SEO تمرکز بر روی محتویات و تجریبات کاربر است.

 

۶- تجریبات کاربر را در ذهن خود داشته باشید :

 

موتورهای جستجو همیشه فقط روی نتایج مربوط به کاربر تمرکز ندارند. بیشترین چیزهایی که در تجربه کاربر تأثیر دارد طراحی، زمان بارگزاری، هدایت‌گرها، درصد اضافه شدن محتویات و استفاده از تصاویر مناسب و همچنین استفاده از ویدئوهای مناسب می‌باشد. نوع ارائه محتویات از راه درست بسیار مهم و تأثیرگذار است.

برای مثال اگر شما می‌خواهید تصاویر را روی صفحه خود به نمایش بگذارید، زمان برگزاری صفحه زیاد می‌شود و روی آن تأثیر منفی می‌گذارد. حفظ تعادل در این وضعیت بسیار کلیدی خواهد بود. از خود بپرسید بازدیدکننده از صفحه شما چه انتظاری دارد و چرا از صفحه شما بازدید می‌کند؟ اگر در صفحه خود از موتور جستجو استفاده می‌کنید سرعت بارگزاری و جستجوها را افزایش دهید.

 

۷- از شبکه‌های اجتماعی استفاده کنید و در آن‌ها فعال باشید :

 

ازآنجاکه چندین بار درگذشته به آن اشاره شد، اطلاعات شبکه‌های اجتماعی بسیار زیاد مورداستفاده موتورهای جستجو قرار می‌گیرند. به‌خصوص توئیتر و فیس‌بوک و گوگل پلاس که اطلاعاتشان در الگوریتم‌های آن‌ها صفحه‌های مردمی و پربازدید را مورداستفاده قرار می‌دهند. بنابراین با فعالیت مداوم شما در شبکه‌های اجتماعی و حضور در مکان‌های استراتژیک و مهم این شبکه‌ها و طراحی دقیق وب‌سایت خود می‌توانید تأثیر مثبتی در ارتقای جایگاهتان بگذارید. پس اگر خیلی به وب‌سایت خود اهمیت می‌دهید نباید از این شبکه‌های اجتماعی پراهمیت غافل شوید.

 

۸- بهینه‌سازی صفحات :

 

توصیفات در صفحه و کلیدواژه‌ها در بینگ و گوگل بسیار مهم تلقی می‌شوند. عناوین در گوگل و بینگ باید کمتر از ۶۵ حرف داشته باشند. مطمئن شوید که عنوان شما به‌درستی مطلب را به‌طور خلاصه توصیف می‌کند. این باعث می‌شود کاربران بیشتری از وب‌سایت شما دیدن کنند و CTR شما هم افزایش بیابد.

 

۹- لینک‌های باکیفیت بالا بسازید :

 

همه موتورهای جستجو از اطلاعاتی استفاده می‌کنند که می‌توان آن‌ها را در لینک‌های معتبر پیدا کرد. اضافه کردن لینک اطلاعات پرتکرار و منابع باارزش به ارتقای جایگاه شما کمک می‌کند. همچنین شما باید اهمیت دوچندانی به کلمات کلیدی بدهید. این کلمات را به‌طور صحیح در متن و لینک‌ها به کار ببرید. این کار باعث می‌شود شما در کسب رتبه‌های بالا موفق باشید.

 

۱۰- قابلیت Crawling وب‌سایت خود را افزایش دهید و آن را بهینه کنید :

 

اگر وب‌سایت شما توسط روبات‌های بینگ Crawl (بررسی و آنالیز) نمی‌شوند، پس امکان اینکه اطلاعات سایت شما در نتایج موتور جستجو نشان داده شود وجود ندارد. با استفاده از تنظیمات XML و RSS می‌توانید سیستم Crawling خود را بهبود ببخشید. هر بار که با آن کار می‌کنید مطمئن شوید در صفحه جدید در سایت نمایان می‌شود. Robots.txt نیز ابزاری است که اجازه می‌دهد تا چگونگی بررسی تارنماها به وب‌سایتتان را کنترل کنید. خیلی مراقب باشید که این ابزار را از دست ندهید زیرا در این صورت به‌راحتی از دسترسی به وب‌سایتتان محدود می‌شوید.

 

۱۱- ساختار وب‌سایت خود را بهبود بخشید :

 

با استفاده از تکنیک‌های SEO می‌توانید وب‌سایت خود را تولید کنید و جایگاه خود را در بینگ ارتقاء بخشید. فراموش نکنید که حتماً از توصیفات در متن خود استفاده کنید. چون این می‌تواند به ارتقای جایگاه شما کمک کند.

 

۱۲- روی معماری (ساختار) لینک‌های درونی خودکارکنید :

 

لینک‌های درونی سایت  شما بسیار حائز اهمیت هستند و شما باید با دقت روی آن‌ها کارکنید. هنگام استفاده و کار روی آن‌ها اطمینان حاصل کنید که در صفحه اصلی شما در مکان‌های مهم باشند و مطالب مهمی را شامل شوند.

 

۱۳- علامت‌های جغرافیایی (GEO Signals) را در نظر بگیرید :

 

از زمانی که بینگ از TLD (Top Level Domains) های مختلف برای پشتیبانی از نسخه‌های منطقه‌ای موتور جستجو در کشورهای مختلف استفاده نکرد، تأثیر و اهمیت علائم جغرافیایی برای کاربران در گوگل بسیار بیشتر از قبل شد. بینگ از سیگنال‌های دوگانه برای تخمین زدن این‌که کدام صفحه مناسب‌تر است استفاده می‌کند. بعضی از این سیگنال‌ها از سرورهای فیزیکی می‌آیند. همچنین دررفت و آمد (ترافیک) کاربران و لینک‌ها و اطلاعات موجود در سایت‌ها نیز دخالت دارد. بینگ برای استفاده از متا جئو تگ‌ها شناخته‌شده است ولی گوگل نه.

 

۱۴- نام دامین/دامنه (آدرس سایت) خود را با دقت انتخاب کنید :

 

نام دامنه یا همان آدرس اصلی سایت همیشه به دو دلیل در SEO اهمیت دارد. اول‌ازهمه وقتی‌که نتیجه کار در کلیدواژه‌ها نمایان می‌شود. دوم به این دلیل که دامنه به یک TLD (Top Domain Level) خاص تعلق دارد و این می‌تواند به‌عنوان GEO Signal مورداستفاده قرار گیرد.

 

۱۵- از متدهای Black Hat (کلاه‌سیاه) استفاده نکنید :

 

بینگ علاقه‌ای به استفاده مردم از متدهای بلک هت (کلاه‌سیاه) برای ارتقای جایگاه خود ندارد. تکنیک‌هایی مثل پنهان‌کاری (ارائه محتویات مختلف به تارنماها و کاربران) ، محتویات خودکار ، محتویات کپی و تکثیرشده و استفاده از متون پنهان‌شده در صفحه تکنیک‌های بلک هت به‌حساب می‌آیند. استفاده از این فن‌ها اصلاً توصیه نمی‌شود چون هیچ تأثیر مثبتی در بهبود جایگاه شما نخواهند داشت. حتی احتمال بن شدن کسانی که از این متدها استفاده کنند نیز وجود دارد.

 


  • mina afshar