آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

سمعک چیست ؟

 

سمعک (به انگیسی: Hearing Aids) به تقویت کننده الکترونیکی کوچکی گفته می شود که به افراد در شنیدن صداها کمک قابل توجهی می کند. 

علی رغم تصور برخی، مکانیزم کار سمعک نیز بسیار ساده است. در حقیقت انواع سمعک با تقویت صدا برای افراد کم شنوا، سبب می شود که این افراد قادر به شنیدن تمامی صداها باشند.

 بدین ترتیب افراد کم شنوا نیز می توانند به سادگی با دیگران ارتباط برقرار نموده و مانند هرکس دیگر در فعالیت های اجتماعی حضوری مستمر و مفید داشته باشند.

امروزه با پیشرفت تکنولوژی متخصصان موفق به ساخت انواع مختلف سمعک گشته اند. شاید تعجب کنید اگر بدانید سمعک انواع بسیار گوناگونی داشته و هر کدام قیمت خاص خود را دارند.

البته امروزه انواع سمعک نامرئی نیز توسط شرکت های مختلفی تولید می شود که هر کدام معایب و مزایای خاص خود را دارند. جالب است بدانید که قیمت سمعک نامرئی نیز به آن صورت بالا نیست و بسیاری از کاربران آن ها تهیه و از آن استفاده می کنند.

با این حال در سمعک های روز، تاکید بر این است که اولا کاربری و استفاده از آن ساده تر باشد و فرد در مکالمات روزانه، استفاده از تلفن یا تماشای تلویزیون و … احساس راحتی کند.

ثانیا در طراحی آن از تقویت صداهای مزاحم محیطی نیز کاسته شود. طبیعی است که افرادی که از سمعک استفاده می کنند، در مقایسه با افراد کم شنوایی که از آن استفاده نمی کنند، به مراتب از درک گفتاری بهتری برخوردار می باشند.

 

ساختمان سمعک

 

برای این که بتوانیم از سمعک درک بهتری پیدا نماییم، در این بخش ساختمان آن را به اختصار برایتان شرح خواهیم داد. در حقیقت علی رغم تصور بسیاری از مردم، انواع سمعک ساختمانی بسیار ساده داشته و از سه قسمت تشکیل شده است. این سه جزء عبارتند از:

 

میکروفون Microphone

تقویت کننده Amplifier

بلندگو Receiver

 

ساختار سمعک

 

شکل بالا به صورت کلی، اجزای یک سمعک را نشان می دهد. در حقیقت هر سمعک از هر نوعی که باشد، این سه بخش را به گونه ای در خود دارد. طرز کار آن نیز به این صورت است که ابتدا صدا از طریق میکروفون دریافت می گردد. پس از دریافت اولیه صدا، میکروفن امواج صوتی را به سیگنال های الکتریکی تبدیل می نماید. پس از آن این سیگنال ها به تقویت کننده می رسند. تقویت کننده هم قدرت صدا را افزایش داده و نهایتا صدای تقویت شده را از طریق بلندگو یا رسیور به گوش بیمار خواهد رساند.

 

بدین ترتیب با توجه به اندازه، شکل قرارگیری در گوش و هم چنین قدرت پوشانندگی، انواع سمعک ها را به ۵ گروه کلی تقسیم بندی می کنند. این پنج گروه عبارتند از:

 

پشت گوشی  (Behind The Ear Hearing Aid (BTE

داخل گوشی (In The Ear Hearing Aid (ITE

(Receiver in the  canal (RIC

جیبی (Body Worn Hearing Aid (BW

عینکی (Eye Glass Hearing Aid (E.H.A

 

قیمت سمعک نامرئی و دیجیتال و … چقدر است ؟

 

قیمت سمعک، یکی از مهم ترین سوالات تمامی مراجعان ما است. در حقیقت بسیاری از مراجعین می خواهند بدانند که قیمت انواع سمعک چقدر است؟ به عنوان مثال قیمت سمعک نامرئی همواره به عنوان سوالی کاملا متداول از جانب مراجعین مطرح می گردد.

 

در پاسخ این سوال مهم بایستی اظهار داریم که تعیین کننده اصلی در قیمت سمعک، نوع برندی است که برای خود انتخاب می کنید. امروزه برندهای سمعک بسیار گسترده بوده و انواع آن ها می توان به سمعک زیمنس، اتیکن، فوناک، یونیترون و … اشاره نمود. برای همین اگر می خواهید قیمت این محصول را بدانید


  • ۹۶/۰۵/۱۳
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی