آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

 

امروزه لپ تاپ ها را بر اساس وزنشان به سه دسته تقسیم می کنند :

 

    a. اولترابوک

 

اولترابوک ، به لپ تاپ و نوت بوک هایی اطلاق می شود که در عین سبکی ، دارای امکانات کاملی می باشد و معمولا گرانقیمت هستند .

اما در حال حاضر حتی لپ تاپ سونی سری Z که لپ تاپ های بسیار سبکی بودند ، ناگهان از بازار رقابت ناپدید شده اند و جای خود را به اولترابوک ها اینتل و مک بوک ایر داده اند .

 به لطف سرعت بالای سی پی یو های Dual – Core و هارد SSD فضای اشغالی لپ تاپ ۱۱ تا ۱۴ اینچ شده و می توان ادعا کرد که این لپ تاپ ها با کمترین میزان کاهش عملکرد ، قابل حمل نیز شده اند .

بسته به میزان هزینه ای که برای خرید لپ تاپ و خرید نوت بوک در نظر گرفته اید ، میتوان گفت اولترابوک ها عمر باتری خوب ، صفحه نمایش خوب و کیفیت تصویر بالایی دارند .

در کل باید این نکته را در نظر گرفت که اولترا بوک ها برای بازی نیستند و ماشین هایی با کارایی فوق العاده نمی باشند اما میتوانید بسیاری از کارهای روزمره خود را به کمک آنها انجام دهید .

 

    b. لپ تاپ های میان وزن

 

لپتاپ های میان وزن به لپ تاپ هایی گفته می شود که نه بسیار سبک هستند و نه سنگین و در اصطلاح میان وزن نامیده می شوند .

 معمولا لپ تاپ هایی با صفحه نمایش ۱۵.۶ اینچ در این دسته بندی قرار می گیرند .

قیمت آنها بسته به کارایی آنها متفاوت است و تقریبا با هربودجه ای و هر استفاده ای حتی لپ تاپ گیمینگ نیز می توانید از نوت بوک های میان وزن استفاده کنید . این نوت بوک ها معمولا دارای پورت های متفاوتی هستند و از دی وی دی رایتر ( DVD-R ) یا بلو ری برخوردار هستند .

برخلاف اولترابوک ها ، لپ تاپ های میان وزن دارای کارت گرافیک های مجزا هستند ( برای بازی و کارهای گرافیکی مناسب هستند اما عمر باتری را کاهش می دهند ) ، پورت های زیادی دارند ؛ و قیمت بسیاری پایینی می توانید یک لپ تاپ میان وزن چهار هسته ای داشته باشید .

 

    c. لپ تاپ دسکتاپی ( لپ تاپ های جایگزین دستکتاپ )

 

اگر به دنبال قدرت لپ تاپ هستید ، باید از دسته لپ تاپ های دسکتاپی که برای جایگزینی با پی سی های خانگی ساخته شده اند استفاده نمایید .

 سایز این لپ تاپ ها معمولا بین ۱۶ تا ۱۸.۴ اینچ است و وزن آنها در حدود ۶ کیلوگرم است ؛ عمر باتری این لپ تاپ ها کمتر از سه ساعت است و از این لپ تاپ ها برای حمل و نقل استفاده نمی شود .

 لپ تاپ های دسکتاپی در جایگاه خود از قدرت و کارایی بالایی برخوردار هستند و تمامی کسانی که نیاز به لپ تاپ هایی با کارایی بالا دارند – مخصوصا گیمر ها = می توانند از این لپ تاپ ها استفاده نمایند .

 

علاوه بر این سه دسته اصلی لپ تاپ ، به لطف ویندوز ۸ ، لپ تاپ هایی وارد بازار شده اند که لپ تاپ هیبریدی نام گرفته اند .

 لپ تاپ هیبریدی ، یا در اصطلاح لپ تاپ هایبریدی ، لپ تاپی است که دارای صفحه نمایش لمسی است که با چرخش صفحه نمایش ، تصویر آن می چرخد .

در برخی از این لپ تاپ های هیبریدی صفحه نمایش قابلیت جداشدن از کیبرد لپ تاپ را دارد .

برگرفته از آموزش تعمیر لپ تاپ 


  • ۹۶/۰۱/۲۹
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی