آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۳۸ مطلب در شهریور ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

 

دوربین چشم ماهی Fisheye : این نوع دوربین ها که معمولا بر اساس دوربین های IP (شبکه) می باشند, دارای لنز هایی با تکنولوژی چشم ماهی می باشند که همین امر باعث شده است که استفاده این مدل دوربین ها در فضاهای بزرگ کاربرد و رواج پیدا کند.

 

حال ترکیب یک دوربین IP با حداقل ۲ مگا پیکسل و یک لنز چشم ماهی باعث پدید آمدن یک دوربین فوق العاده برای دیدن تصاویر تمام جهت های فضای مورد نظر شما شده است و این یعنی داشتن یک تصویر ۳۶۰ درجه:

 

حال این تصویر شاید جالب باشد اما کمکی به شما نمی کند !!!

 بنابراین یک نرم افزار به کمک شما می آید تا بتوانید خروجی مناسبی از این دوربین بگیرید , این نرم افزار با استفاده از مکانیزم های پردازش تصویر، تصویر ورودی دوربین را می کشد و به شکل یک تصویر یک پارچه بزرگ در می آورد. این تصویر خروجی این تلقی را به بیننده می دهد که دوربین تصاویر را از تمامی جهات می گیرد.

 

نرم افزار دوربین چشم ماهی Fisheye این قابلیت را به شما می دهد تا فیلم های ضبط شده دوربین را نیز به صورت کاملا طبیعی مشاهده کنید و در واقع یک تصویر کاملا استاندارد از تمامی جهات نصب دوربین مداربسته خود داشته باشید.

 

حال توجه داشته باشید که با توجه به کشیدگی که در گوشه های تصویر انجام می گیرد معمولا کیفیت تصویر در اطراف آن از کیفیت تصویر در زیر دوربین پایین تر است.

 

این دوربین هایی با سقف بلند ( حداقل ۳متر) میتواند جایگذین مناسبی برای دوربین مداربسته ptz باشد که در زیر چند مورد از مزایا و معایب آن را خدمت شما به صورت خلاصه و تیتر وار می آوریم:

 

۱)      قیمت قابل رقابت: دوربین های چشم ماهی با وجود شبکه بودن اما قیمت کاملا قابل رقابتی با دوربین های گردان (ptz) دارند و با توجه به قابلیت های آنها به طور کامل از نظر مالی نسبت به دوربین های گردان به صرفه ترند.(البته در محیط های باز و صنعتی این نوع دوربین نمی تواند جای دوربین های ptz را بگیرد)

 

۲)      دوربین چشم ماهی فاقد قسمت متحرک است: قسمت های متحرک در دوربین های گردان دارای استهلاک نسبتا بالایی هستند و به تعمیر و نگه داری خیلی بیشتری نیاز دارند. در دوربین های چشم ماهی با توجه به عدم وجود قسمت متحرک استهلاک دوربین بسیار پایین خواهد بود که موجب کاهش هزینه های جانبی و افزایش طول عمر دوربین می گردد.

 

۳)      نظارت دائمی ۳۶۰ درجه: دوربین های گردان دارای این عیب بزرگ هستند که امکان نظارت دائمی در تمامی جهات را به شما نمی دهند. در واقع برای دیدن هر جهت شما باید سر دوربین را به آن سمت بچرخانید و با چرخاندن دوربین شما از دیگر جهات قافل خواهید شد. در طول بازبینی تصاویر نیز شما تنها خواهید توانست تصاویری را ببنید که در میدان دید اولیه دوربین بوده.

 

در رابطه با دوربین مدار بسته  چشم ماهی اما شما می توانید تصاویر را در تمامی جهات به صورت زنده ببینید و حتی بازیابی کنید.

 

۴)      حجم تصویر ضبط شده: با توجه به کیفیت بالای تصاویر دوربین های چشم ماهی، تصاویر ضبط شده از این دوربین های معمولا حجم بسیار بالایی خواهند داشت و این نگه داری تصاویر را برای مدت زمان طولانی بسیار پر هزینه خواهد کرد.

 

۵)      نیاز به بستر شبکه: با توجه به شبکه بودن دوربین های چشم ماهی برای نصب آنها حتما نیاز به بستر شبکه در محل خواهید داشت. از این نظر نمی توانید یک دوربین چشم ماهی را به سیستم آنالوگ موجود خود اضافه کنید.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 


 

یکی از وسایلی که به منظور رفاه بشر در نظر گرفته شده اختراع درب های اتوماتیک است استفاده از دربهای اتوماتیک به اندازه ای رواج پیدا کرده که انگار از همان ابتدا بوده است. دربهای اتوماتیک به منظور های مختلفی در ادارات، شرکتها، منازل، فروشگاه ها و... مورد استفاده قرار می گیرد. گفته می شود اولین درب ریلی در کشور یونان و برای یک معبد ساخته شد.

 

استفاده از درب اتوماتیک در فروشگاه باعث سهولت رفت و آمد و حفظ نظم می شود، درب اتوماتیک فروشگاه درب هوشمندی است که که افراد بدون لمس کردن درب از فاصله معین می توانند با کنترلر درب را باز یا بسته نمایند.

 

درب های اتوماتیک به دو دسته الکتروهیدرولیک و الکترومکانیک تقسیم بندی می شوند، معمولا درب فروشگاهی اتوماتیکی الکتروهیدولیک می باشند که برای رفت و آمدهای بالای فروشگاه مناسب است. از درب بازکن های الکترومکانیک بیشتر در جاهایی استفاده می کنند که تردد پایین و متوسط دارند.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاه نقش مهمی در روانی تردد دارند، چرا که دیگر نیازی به استفاده از نیروی انسانی برای باز و بسته کردن در نیست و حتی باعث اتلاف انرژی به دلیل بازبودن طولانی مدت در و ورود و خروج دمای داخل فروشگاه به محیط بیرون نمی شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه باعث برقراری امنیت هر چه بیشتر می شود چرا که مجهز به حس گرهایی است که هنگام شب با بسته شدن به راحتی باز نمی شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه معمولا از انواع دربهای اتوماتیک شیشه ای است، چرا که زیبایی بصری خاصی دارد و راحت باز و بسته می شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاه علاوه بر سرعت در عبور و مرور نوعی باعث جلب توجه و خوشآمدگویی مراجعه کنندگان و مشتریان به فروشگاه هم می شود که طبق تحقیقات صورت گرفته تاثیر بسزایی در ذهن افراد دارد.

 

استفاده از دربهای اتوماتیک فروشگاه باعث می شود افراد کهنسال که از ناتوانی جسمی برخوردار هستند نیز بدون نیاز به نیروی فیزیکی به آسانی باز یا بسته شوند.

 

در تولید درب اتوماتیک فروشگاهی علاوه بر استفاده از موارد اولیه خاص این دربها از طراحی منحصربفردی برخوردار هستند، همچنین جنبه های اقتصادی و زیست محیطی نیز در طراحی دربهای اتوماتیک فروشگاهی رعایت می شود، همین عوامل باعث شده بیشتر از دربهای اتوماتیک در فروشگاه ها بهره گرفته شود.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی از کیفیت و زیبایی بسیار بالایی برخوردار است، با توجه به تعداد مراجعین که معمولا در فروشگاه های بزرگ بالای صد نفر تردد دارند سعی می کنند دربها را از مقاومت خوبی بسازند که جوابگوی این تعداد از مشتریان باشد.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی همچنین با تغییر فصول از اتلاف انرژی جلوگیری می کند و باعث می شود دمای گرمایشی و سرمایشی محیط داخل به بیرون نفوذ پیدا نکند.

 

دربهای اتوماتیک فروشگاهی با مقاومت بالا و ضد حریق تولید می شوند که در مواقع اضطراری باعث امنیت ساختمان می شود. همچنین در این دربها از برق اضطراری در مواقع قطعی برق استفاده می شود.

 

درب اتوماتیک فروشگاهی علاوه بر زیبایی و شکیل بودن ظاهری، نمادی از پیشرفت و تکنولوژی به کاربرده شده در فروشگاه می تواند باشد که بر وجهه فروشگاه می افزاید و باعث جذب مشتریان بیشتری برای خرید به فروشگاه می شود.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

ناحیه تخلیه

 

برای خلاصی از ناحیه تخلیه شما مجبورید تا الکترون را از ماده نوع N به ماده نوع P حرکت دهید و حفره ها برعکس .

برای انجام این عمل شما باید طرف N دیود را به طرف منفی باطری و P را به طرف مثبت وصل کنید .

ال ای دی hg   الکترون آزاد نوع N توسط الکترود منفی دفع و به الکترود مثبت کشیده می شوند حفره های ماده P معکوس این حرکت را انجام می دهند.

 وقتی اختلاف ولتاژ بین دو الکترود به قدر کافی زیاد است الکترونهای ناحیه تخلیه از حفره هایشان جدا می شوند و دوباره شروع به حرکت آزادانه می کنند ناحیه تخلیه از بین می رود و جریان از دیود می گذرد.

 

بایاس مستقیم

 

اگر شما سعی کنید جریان را از مسیر دیگر عبور دهید با اتصال مثبت باتری به N و منفی به P جریان به دلیل ایجاد ناحیه تخلیه عبور نمی کند .

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

دوربین مدار بسته no name دوربین هایی هستن که توسط کمپانی اسم و رسم داری ساخته نمی شوند و به صورت خیلی عمومی و در کارگاه هایی بسیار نامناسب و کاملا غیر استاندارد تولید می شود و معمولا هم مقصد این نوع کالاها کشور هایی مانند ایران است که…..

 

اصولا کارخانه های بزرگی مانند هایک ویژن و غیره هر کالای خود را با فکر و کلی برنامه های مختلف تولید می کنند

اما دوربین مدار بسته no name  معمولا به این روش تولید می شود که خریدار ( یک بازرگان ایرانی!!!) درخواست دوربین مداربسته با قیمت خیلی پائین می کند و تولید کننده چینی برای رضایت مشتری اولین کار و راهترین کار را انجام می دهد و آن پائین آوردن کیفیت قطعات و تولید است.

 برای مثال برای خرید یک دوربین مدار بسته  دام با سنسور سونی  با ۷۰۰ تی وی لاین برای یک پارت پانصد عددی بین ۵۵ تا ۱۲۰ هزار تومان است که بازرگان محترم با یک حساب سر انگشتی به این نتیجه می رسند که این پارت دردسر فروش دارد

بنابرین به تولید کننده پیشنهاد میکند که سنسور را عوض کند و به جای آن سنسور سیموس نصب نماید

که همین سنسور مبلغ بسیار زیادی را از کالا می کاهد

 اما واقعا سنسور سیموس هنوز در بازار دنیا جایی برای عرضه وجود دارد یه فقط در ایران استفاده می شود؟

 

جوای این است که واقعیت امر این سنسور یگر در تکنولوژی حال و حاضر بازار دیگر جایی برای خود نمایی ندارد .

 

حال این فقط نمونه ای از بازار پر آشوب دوربین مدار بسته no name است و موارد بسیار دیگری هست که از حوصله این مقاله به دور است.از همه بدتر آن همکاران فروشنده دوربین های مدار بسته در بازار است که همین کالاهای درجه سه و چهار چینی را با نام محصول تایوان و کره و… و با کیفت ۱۰۰۰ تی وی لاین و … می فروشند اما واقعا ۱۰۰۰TVL هستند؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 آیا کره یا تایوان محصولات خود را با یک لیبل نقره ای می فروشند؟؟؟؟

 آیا کارتن های بسته بندی آنها انقدر بی کیفیت است؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

 

شما دوست عزیز که نیاز به خرید  و نصب دوربین مداربسته  دارید ابتدا بدانید که دوربین های NO NAME کیفیت کمتری نسبت به برند ها دارند و برند هایی مانند هایک ویژن هم میتوانید قیمت مناسبی خریداری نمائید و هم می توانید کیفیت بهتری بگیرید.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

پژوهش در آلمان


آلمان به عنوان پایگاه دانشگاهی، تا به حال در سطح بین المللی به این اندازه جذاب و مورد تقاضا نبوده است.

 ابتکار عمل در «افزایش سطح دانش» که شامل اختیارات بیشتر مدارس عالی  و زبان آلمانی ، رشته های جدید و دوره های بیشتر کارشناسی و کارشناسی ارشد که به زبان انگلیسی نیز ارایه می شوند، منجر به افزایش شمار دانشجویان، حتی دانشجویان خارجی شده است.

 

خواه در شهرهای بزرگ و یا در مناطق سرسبز، خواه به صورت سنتی و یا مدرن: هیچ کشور اروپایی دیگر مانند آلمان دارای چنین گوناگونی در آموزش عالی خود نمی باشد.

 ۳۷۶ دانشگاه، مدرسه عالی تخصصی، مدرسه عالی هنر، مدارس عالی آموزش دینی و اخلاقی و مدارس عالی تخصصی مدیریتی، تنوع گسترده ای از رشته های تحصیلی را ارایه می نمایند.

 شما می توانید در صفحات اینترنتی ما و لینک های معرفی شده، پیرامون ساختار مدارس عالی آلمان، بورسیه های پیشنهادی و پروژه های تحقیقاتی مشترک ایران و آلمان و زبان آلمانی اطلاعات بیشتری را به دست آورید.

 در صورت داشتن پرسش های بیشتر، بخش فرهنگی سفارت آلمان   با کمال میل در خدمت شما خواهد بود.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

زمینه های کاربرد درب های اتوماتیک کدامند ؟

 

- امنیتی مانند مانند دربهای اتوماتیک مراکز نظامی و مکانهای خاص مانند درب های اتوماتیک آزمایشگاه ها و آشیانه پرواز .

 

- رفاهی مانند دربهای اتوماتیک پارکینگ منازل ، درب های اتوماتیک بیمارستان ها و غیره ...

 

- مصرف انرژی مانند دربهای اتوماتیک هتلها ، درب های اتوماتیک فروشگاه ها .

 

- بهداشتی مانند درب اتوماتیک اتاق عمل و برخی آزمایشگاهها

 .

- سرعت بخشیدن به کار مانند درب های اتوماتیک مکانهای صنعتی .

 

- جایگزین نیروی انسانی

 

 

انواع دربهای اتوماتیک از لحاظ نحوه کار کدامند ؟

 

درب های اتوماتیک پنوماتیک : فشار گاز، فشار باد

 

درب اتوماتیک هیدرولیک : فشار مایعات ، فشار روغنی

 

درب های اتوماتیک الکترومکانیک : چرخ دنده ، گیر بکس

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

حال که با این تکنولوژی آشنا شدیم بهتر است تیتر وار مهمترین محاسن  نصب دوربین مداربسته  توربو را با هم مرور کنیم:

 

۱- انتقال تصاور با همان بستر آنالوگ قبلی( انتقال با کابل کواکسیال تا ۵۰۰ متر)

۲- کیفیت Full HD با رزولوشن ۱۰۸۰*۱۹۲۰

۳- ارتقا کیفیت تصاویر

۴- DVR با منویی آسان و ورودی برای دوربین آنالوگ , HD, و تحت شبکه IP و همچنین استفاده از PCB چهار چیپHDTVI و چیپ پردازش تصویر.

۵- عملکرد سریع و قابلیت بازپخش با کیفیت بالا در DVR

۶- سبد محصول کامل با ویژگی های فراوان

۷- سازگاری با انواع دوربین ها و ذخیره سازهای دارای تکنولوژی HDTVI

۸- مدیریت جامع تصاویر

۹- کاهش قابل توجه تاخیر در ارسال تصاویر

 

این تکنولوژی با توجه به قیمت بسیار مناسب و همچنین عدم نیاز به تعویض بستر سازی آنالوگ گذشته و همچنین دارا بودن کیفیت بالا به شما پیشنهاد می شود.

لذا شما میتوانید از دوربین مدار بسته برای جایگذین مناسبی برای دوربین های بی کیفیت گذشته خود استفاده کنید.

دوربین های Turbo HD می تواند برای افرادی که نیاز به دوربین پلاک خوان دارند نیز استفاده شود.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

کاربردهای LED

 

LEDها که از دهه ‌های گذشته در الکترونیک مورد استفاده قرار می‌گرفتند ، عموما برای نمایش خاموش یا روشن بودن نمایشگرها در لوازم مولتی مدیا مورد استفاده قرار گرفتند.

اما در ‌حال ‌حاضر  LEDها و واردات قطعات الکترونیک به نحوی ساخته می‌شوند که نور را در جهت خاصی متمرکز می‌کنند و به صورت چیپ های کوچکی هستند که معمولا داخل یک شیشه گنبدی شکل قرار می‌گیرند  و دارای سایز چوب کبریت هستند و به سختی می‌شکنند.

 

 

بزرگ‌ترین مشکل لامپ‌های LED رنگ آن‌ها بود.

 

 اما اکنون به آسانی با تغییر در ساختار فیزیکی و مواد تشکیل‌دهنده   LED، نور در رنگ‌ها و شدت‌های مختلف و با طول موج مشخص با رنگ کاملا خالص تولید می‌شود.

 

 به عبارتی LEDها فاقد پرتوهای مادون قرمز و فرابنفشی هستند که سایر صنایع روشنایی ایجاد می‌کنند و LEDها به سلامت چشم و محیط آسیب نمی‌رسانند.

 

LEDهای سفید قابلیت تولید همه رنگ را داشته و علاوه بر آن از انرژی بسیار کمی در مقایسه با سایر لامپ‌ها و LEDهای قدیمی، برای تولید روشنایی استفاده می‌کنند.

 

به همین دلیل روز به روز استفاده از آنها بیشتر شده است.

 

با توجه به مزایای استفاده از لامپ‌های LED پپش‌بینی می‌شود تا کمتر از 5 سال آینده شاهد تحولات عمده‌ای در عرصه محصولات روشنایی و حتی تصویری باشیم.

 

لامپ های  LED و ال ای دی hg  همچنین شماره‌ ا را روی ساعت‌های دیجیتالی نشان می‌دهند، اطلاعات را از کنترل تلویزیون می‌فرستند و نور آنها نشان می‌دهد که چه زمانی تلویزیون روشن است

 

. LEDها همچنین تصاویر را روی تلویزیون‌های پلاسما نشان می‌دهد و با توجه به مصرف پایین و شدت نور بسیار عالی در رنگهای مختلف در روشنایی و چراغ های خودرو کاربرد وسیعی دارند.

 

 

 

فانوس‌های LED نیز که در چراغ‌های راهنمایی به منظور صرفه‌جویی در مصرف برق و کاهش خطای دید رانندگان قرار گرفته یکی دیگر از کابردهای لامپ های LED است.

 

لامپ های LED امروزه در لپ‌تاپ‌ها نیز به کار برده می‌شوند و باعث روشنایی و وضوح بیشتر تصویر می‌شوند.از دیگر کاربردهای LED می توان به استفاده در محصولات ترافیکی اشاره کرد .

 

 

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

انواع درب اتوماتیک

 

انواع درب های اتوماتیک منازل کدامند ؟

 

 

1. دربهای اتوماتیک دولنگه

 

2. درب های اتوماتیک کشویی

 

3. دربهای اتوماتیک زیر سطحی

 

4.   درب اتوماتیک رولاپ ( کرکره ای )

 

6. دربهای اتوماتیک زیر سقفی ( سکشنال )

 

 

هر یک از انواع درب های اتوماتیک بر اساس چه عملکردی کار می کنند ؟

 

 

دربهای اتوماتیک دولنگه : تغییر طول بازو

 

درب های اتوماتیک کشویی : نیروی کششی

 

درب اتوماتیک زیر سطحی : نیروی چرخشی وارد برمحور درب

 

درب های اتوماتیک رولاپ : نیروی چرخشی وارد از بالا

 

دربهای اتوماتیک زیر سقفی : نیروی کششی و چرخشی وارد بر درب

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

دوربین های Turbo HD

 

 

مهمترین مشخصه دوربین های مدار بسته Turbo Hd :

 

خروجی HD Real Time با کیفیت (۷۲۰p(1.3MP) / 1080(2MP  در دوربین مدار بسته است.

ارسال تصاویر (Full HD(2MP برروی کابل کواکسیال تا ۵۰۰متر

کنترل PTZ و منوی OSD از طریق کابل کواکسیال

مجهز به تکنولوژی پیشرفته دید در شب EXiR

پشتیبانی از دو خروجی CVBS و HDTVI

قابلیت مه زدایی تصاویرDefog

  WDR: 120 dB

تعدیل نور پس زمینه BLC

کاهش دهنده نویز دیجیتال ۳D DNR

تنظیم هوشمند دید در شب Smart IR

قابلیت کارکرد  و  نصب دوربین مداربسته در نور بسیار کم Low Light

 

DVR Turbo HD  :

 

از مهمترین مشخصه های دی وی آر Turbo Hd به می توان به موارد زیر اشاره کرد:

 

اتصال همزمان دوربین های آنالوگ، IP، HDTVI

پشتیبانی از ۱۶ کانال آنالوگ و HDTVI + دو کانال IP

پشتیبانی از ۴ عدد هارد ||SATA با ظرفیت ۴TB

پشتیبانی از پورت eSATA، USB 2.0

استفاده از الگوریتم ذخیره سازی بهینه جهت کاهش حجم

دارای خروجی HDMI و VGA با رزولوشن بالا (۱۹۲۰*۱۰۸۰)

مدیریت و کنترل زنگ هشدار

ارتباط صوتی دوطرفه

 

 


  • mina afshar