چگونه چشم انداز جستجو در دهه گذشته تغییر کرده است ؟ مقاله نویس جیسون دمرز به بررسی بزرگترین تغییرات در طول ۱۰ سال گذشته پرداخته و تاثیر آن را بر بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) بیان کرده است.
کانالهای بازاریابی به سرعت تکامل یافته اند و بطور چشم گیری در موتورهای جستجو بهینه شدند. در مراحل ابتدایی بهینه سازی سایه ای از کلمات کلیدی بود و به افزایش سرعت به عقب پایان کد و هرزه نگاره وارد لینک میشد (اسپم دهی در میزان لینک دریافتی و چگالی کلمات کلیدی مورد استفاده ) تا زمانی که رتبه بندی برای کلمات کلیدی که شما میخواهید اغاز شود. خوشبختانه گوگل از کسانی که شیوه تقلب های این چنینی و تقلب در الگوریتم جستجوی خود را شناسایی کرد.
بسیاری از تغییرات پایه و اساس گوگل در محل توسط اواسط ۲۰۰۰ بود اما چگونه الگوریتم خود را به عنوان یک نتیجه رویکرد ما در ۱۰ سال گذشته تغییر کرده است؟
۱-افزایش محتوا
اولین ظهور بازاریابی محتوا به عنوان بخشی از یک استراتژی بهینه سازی و سئو موفق وجود دارد . گوگل به طور پیوسته به تصویه مطالب خوب در طول سالها پرداخته است و با به روز رسانی پاندا در سال ۲۰۱۱ ضربه مرگ را به محتوای اسپم و چاشنی کلمه کلیدی پرداخته است.
روش های سئو
پس از پاندا آن را تقریبا غیر ممکن میدانستند که با هر تاکتیک مبتی بر محتوای غلط انداز مانند طرفدار یک مقدار بالا از محتوا از نظر کیفیت و مواد بپردازد. در عوض برندگان موتورهای جستجو که بهترین محتوای با ارزش را تولید میکنند هستند .
۲- مرگ شبکه های لینک
گوگل تعریف خود از آنچه یک “link scheme” در واقع است ، همراه با برخی از نمونه های ارائه شده است . بسیاری از پیدا کردن دستور العمل در اینجا تا حدودی مبهم است و اما برای توضیح دادن اسان است. هر گونه تلاش به عمد تحت تاثیر قرار رتبه بندی خود را با لینک تواند به عنوان یک طرح واجد شرایط برای اسپم شدن قرار گیرد. در اواخر سال ۲۰۰۰ ، گوگل سخت کار کرده بود و با شیوه های لینک سازی مبتنی بر اسپم مبارزه میکرد و شرکت کنندگان در چرخه شبکه لینک و تبادل را مجازات نمینمود.اما در سال ۲۰۱۲ بود که با بروزرسانی پنگوئن توانست با قدرت به این کار ادامه دهد و در حال حاضر تنها جاذبه طبیعی لینک با ارزش با پست مهمان به شما قدرت رتبه بندی جهت بالارفتن را میدهد.
۳- تغییر شکل محلی
نسبت به سال ۲۰۰۶ ، سئو محلی امروز یک حیوان کاملا متفاوت است. ده ها تن از تکرار کوچک و تغییرات به طرح مانند چرخ فلک های محلی و غیره وجود دارد اما بزرگترین تغییر اخیر به عوامل رتبه بندی در سال ۲۰۱۴ با بروز رسانی کبوتر بود.
با این بروز رسانی گوگل به شدت سیگنالهای رتبه بندی وب سنتی به الگوریتم رتبه خود گنجانیده و به وب سایت های بهینه سازی شده تبدیل شده اند . گوگل همچنین دید از وب سایت های دایرکتوری با قدرت بالا در جستجوی خود را افزایش داده است.
به طور کلی جستجو های محلی شایعتر ، بیشتر و در طول چند سال گذشته به لطف دستگاه های تلفن همراه تبدیل به یکی از کاربردی ترین قابلیت های گوگل شده اند.
۴- تعمیرات اساسی SERP
من نمیتوانم به شما بگویم که چگونه بسیاری از صفحات نتایج جستجو SERP ها تغییر کرده است و بسیاری از مردم میتواند برخی از این تغییرات کوچک را قابل بحث و یا حتی روی انها حساب کنند . اما با نگاهی به ضربه روی صفحه نمایش SERP از سال ۲۰۰۶ و مقایسه آن تا به امروز مشاهده میشود که ملاحظات شما باید چگونه مختلف باشد.
۵- ظهور نمودار دانش یا Knowledge Graph
یکی دیگر از تاثیر گذار عمده در جستجوگرها مدرن نمودار دانش گوگل است که اولین بار در سال ۲۰۱۲ این نمودار تلاش مستقیم کاربر را بصورت مستقیم نمایش داد . اغلب ارائه آنها را به یک جعبه از اطلاعات در مورد یک موضوع عمومی یا یک پاسخ موجب به پرس و جو میشود و این فوق العاده است برای کاربر تا بر نتایج جستجو مقدم باشد.
بر این اساس بهینه سازی برای جبران و یا اجتناب از اهداف کلید واژه عموم که در دسترس نباشد پاسخگو است و یا با استفاده سایت ها بر روی محتوای را به سایت تحویل میدهند.
۶-اولویت بندی موبایل (موبایل فرندلی بودن سایت)
دستگاههای تلفن همراه در محبوبیت یکه تازی کرده اند زمانی که آیفون برای اولین بار در سال ۲۰۰۷ ظاهر شد و گوگل همه چیز آن را انجام داده است . بر اهمیت بهنیه سازی وب سایت برای کسانی که کاربران تلفن همراه در واقع در سال ۲۰۱۵ نمایش داده شد همراه رسمی نمایش داده شد و دسکتاپ در جستجوی گوگل پیش گرفته شد.
بهینه سازی برای تلفن همراه (موبایل فرندلی بودن سایت) به دلیل اصرار گوگل به دلیل افزایش کاربران استفاده کننده از موبایل ها دامه و افزایش تعدا نفرات گوگل تبدیل شد و نه تنها مشترک است بلکه کاملا مورد نیاز این روزها میباشد. به روز رسانی تلفن همراه پسندیده است که در فاز جداگانه رخ داده است تا به یک مجری اصلی این استاندارد جدید بوده است.
۷- مرگ نرم کلمات کلیدی
پاندا و پنگوئن عمل چاشنی و کلمه کلیدی را کشته اند اما بیشتر در سال ۲۰۱۳ کنجکاو املای مرگ نرم ، کلمه کلیدی بهینه سازی شده که در دسترس نباشند هستند . مرغ مگس خوار به روز رسانی است که معرفی جستجوی معنایی دارد و راه گوگل افشای قصد کاربر به جای نقشه برداری از کلمات کلیدی و عبارات فرد است.
امروز گوگل برای درک معنی به جای تطبیق کلمات کلیدی تلاش میکند، بهینه سازی کلمات کلیدی به همان شیوه کار نمیکند. با این حال تحقیق کلمه کلیدی هنوز هم مرتبط است به عنوان آن که میتواند راهنمای تمرکز استراتژیک خود را کمک کند و شما را با فرصت های رتبه بندی فراهم میکند.
۸- به روز رسانی قدم زدم و تاثیر
همچنین شایان ذکر است که برای یک زمان در چند سال زیر پاندا – گوگل استرس بهینه سازی جستجو را با آزاد به ظاهر تصادفی انجام داده است .به روز رسانی عمده برای الگوریتم جستجو، اساسا با تغییر چگونه رتبه بندی محاسبه شد . با این حال در حال حاضر که موتور جستجو یک بنیان قوی ، اهمیت و قدم زدن شده ، به روز رسانی کاهش یافته است . امروز به روز رسانی کوچکتر ، کمتر قابل توجه و بسیار کمتر در اماتیک در این صنعت است.
نتیجه نهایی سئو
سئو امروز به شما کمک خواهد کرد که به یک بازاریاب بهتر و انلاین تبدیل شوید . امیدوارم در حال حاضر شما به مدت ها قبل از تکنیک های کلاه سیاه در استراتژی خود را از بین ببرید.
گوگل و ما به عنوان بازاریابان در کنار آن به طور مداوم فشار دادن این عنصر اساسی در حال حاضر از زندگی ما را به جلو است بنابراین اگر شما میخواهید به ماندن در صحنه ادامه دهید نیاز به نگرش به ۱۰ سال آینده در به روز رسانی موتورهای جستجو خود دارید.