آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۲۴ مطلب در آبان ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

 

اصطلاحات انگلیسی مختلفی که روی دوربین ها و انوع DVR وجود دارد به چه معنی است و چه کاربردهایی دارد؟

 

جای شک نیست که سیستمهای CCTV روز به روز در حال رشد هستند و با توجه به تکنولوژی مبتنی بر الکترونیک و کامپیوتر دائماً در حال تکامل و پیشرفت هستند ولی طبعا این سیستمها یک سری اصول کلی و امکانات عمومی هستند که شما اصطلاحات انگلیسی آن را روی دستگاه و دوربین مدار بسته مشاهده می کنید

 بنابراین در اینجا به بیان برخی از آنها می پردازیم:

 

1- switcher = انتخاب کننده ، انتخاب کننده مونیتور یا تصویر یا نمایش و...

2- Multiplexer = ترکیب کننده تصاویر

3- Capture Card = کارتهای تصویر برای گرفتن تصاویر

4- Video Router = وسیله ای که سیگنالهای دوربین های مختلف را در طیف ها و شبکه های مختلف تقسیم و مدیریت می کند

 

5- DVR - Digital Video Recorder = وسیله ضبط کننده تصاویر که حتی دارای فضای جانبی برای ذخیره تصاویر نیز می باشد

 

6- Frame Store: یک قطعه الکترونیکی برای شماره گذاری فریم های تصویر و ذخیره فریم هااست. توجه نمایید که هر فریم در واقع یه تکه تصویری از یک فیلم است

 

مثلا اگر یک فیلم 10 ثانیه ای را به 10 فریم تقسیم کنیم در واقع مثل این است که در هر ثانیه یک تصویر از فیلم را می بینیم و بهمین خاطر فیلم بصورت قطع و وصل برای ما بنظر می رسد.

بنابراین هر چقدر تعداد فریمهای یک فیلم بیشتر باشد کیفیت فیلم بالاتر است.

 

7- HDDTV: یک استاندارد که نمایانگر پخش فیلم با ریزلوشن و کیفیت بسیار بالاست

8- TDG: ابزاری برای ایجاد تاریخ و زمان روی تصاویر دوربین در زمان نصب دوربین مداربسته

 

9- VMD - Video Motion Detector = ابزاری است که در واقع مانند یک چشم مصنوعی در هنگام هر حرکت یا تغییر نوری در محیط تحت دید خود اخطاری ایجاد می کند که با توجه به آن می توان

 مثلا حرکت هر جسمی را در محیط تشخیص داد و برنامه را ملزم به ضبط تصویر پس از هر حرکتی نمود که این امر برای امنیت در برابر سرقتها بسیار مناسب است.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

با وجود اینکه سونی قیمت تلویزیون‌های 4K خود را کاهش داد اما ارزان‌ترین آنها هنوز 5 هزار دلار قیمت دارد.

حال کمپانی Seiki اعلام نموده که به زودی تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی با قیمت بسیار پایین 1300 دلار را روانه بازار خواهد کرد.

این بدین معناست که قرار نیست قیمت این تلویزیون‌های برای مدت زمان طولانی گران باقی و آموزش تعمیرات تلویزیون نیز همین طور بماند.

 

 

برخی از نمایشگرهای 4K:

 

سونی:

 

چندی پیش ال جی و سونی تلویزیون های 4K خود را در سایز 84 اینچ روانه بازار کردند، اما قیمت این تلویزیون‌های اولترا اچ‌دی 84 اینچ نزدیک به 25 هزار دلار تعیین شده بود که خرید آن‌ها برای هر کسی آسان نبود.

 اما به تازگی سونی نسبت به عرضه دو تلویزیون 4K دیگر در سایزهای 55 و 65 اینچ با قیمت مناسب‌تر زیر 7 هزار دلار اقدام نموده است.

 

westinghouse:

 

احتمالا بزرگ‌ترین تلویزیون 4K  ؛ تلویزیون 110 اینچی از کمپانی وستینگ‌هاوس است. قیمت این تلویزیون 300,000 دلار تعیین شده است!

 

:Seiki

 

سیکی تلویزیون 50 اینچ 4K را به قیمت 1299 دلار، هم قیمت فول‌اچ‌دی‌های رایج بازار به فروش می‌رساند.

 Seiki کمپانی شناخته شده‌ای نیست و هنوز نمی‌دانیم کیفیت تصویر تلویزیون 4K آن چقدر است اما به هر حال قیمت این تلویزیون نشان می دهد که امکان ساخت پنل‌های 4K با قیمت پایین میسر شده است و به زودی شاهد محصولات مشابه از تولیدکنندگان شاخص بازار خواهیم بود.

 

سامسونگ :

 

تلویزیون بزرگ ۸۵ اینچی سامسونگ که توانسته عنوان بزرگترین Ultra HD را تنها با یک اینچ تفاوت، از آن خود کند.

البته به نظر می رسد با قیمت اعلامی، عنوان گرانترین را هم بتواند کسب کند.

قرار است سری اول این تلویزیون های غول پیکر با قیمت ۴۰ میلیون وون (۳۷۸۷۷ دلار)‌ در کره پیش فروش و با قیمتی برای آموزش تعمیر تلویزیون شوند.

 

قطر صفحه این تلویدیون 4K خارق العاده ۲۱۴ سانتی متر است و از اسپیکر های 2.2 کاناله بهره می برد.

از امکانات آن می توان به پردازنده ۴ هسته ای و پنل ال سی دی Precision Black Pro اشاره کرد.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 وچود یک ارتباط داخلی در آسانسور  و آموزش تعمیرات آیفون تصویری می تواند در نگاه اول بی مصرف و کاری غیر ضروری به نظر برسد اما این کار باعث می شود که تا حد زیادی امنیت را در آسانسور تجربه نمایید .

 

از آنجایی که آسانسور یک وسیله ی پرکاربرد است که با برق سرو کار دارد و امکان پیدایش یک سری مشکلات از قبیل خرابی آسانسور و. ...  وجود دارد .

ممکن است آسانسور در اثر مشکلات توقف نماید و افراد درون آسانسور قرار داشته باشند و امکان دسترسی به افراد دیگر نباشد .

زیرا شما نمی دانید آسانسور دقیقا در کدام طبقه متوقف شده است پس وجود یک ارتباط داخلی در آسانسور سبب می شود تا شما بتوانید با نگهبانی و یا مدیر ساختمان ارتباط برقرار نمایید و به آنها اطلاع دهید تا یک فرد متخصص را در زمینه تعمیر و راه اندازی آسانسور بیاورند .

 

شاید یک کار کوچک مثل قرار دادن ارتباط داخلی در آسانسور یک کار ساده و ابتدایی به نظر برسد اما در واقع هزینه چندانی برایتان در بر نداشته و شما با این کار می توانید از خطرات بزرگتر جلوگیری نمایید .

 البته شما می توانید در زمانی که در آسانسور نیز احساس خطر نمودید از این دستگاه و آموزش تعمیر آیفون تصویری استفاده نمایید و خود را نجات دهید . و یا از افراد دیگر بخواهید تا به شما کمک نمایند


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

درب اتوماتیک ریلی پارکینگ بسیار پر کاربرد است و معمولا برای مکان هایی همانند درب پارکینگ و یا در شرکت ها و محیط های مختلف استفاده می شود ان هم با توجه به نیازها و کاربرد های متفاوت .

 

درب اتوماتیک ریلی کارکردی مناسب را داراست و افراد به همین لیل از این نوع درب اتوماتیک استفاده می کنند .

 

طبقه بندی درب های ریلی اتوماتیک در دو گروه مختلف است که نوع و مدل اول آن درب های پارکینگی و نوع دیگر آن درب اتوماتیک شیشه ای می باشد .

 

یکی از درب های اتوماتیک ریلی همان درب gator می باشد که این درب ها تا وزن 600 کیلو و توان مصرفی 24 ولت و همچنین امکان قرار گیری تا 6 متر را دارا هستند و از ان ها استفاده می شود .

 این فقط یک نمونه بوده و تنوع در انواع نصب درب اتوماتیک زیاد است مخصوصا نوع درب پارکینگی ریلی که این دسته بسیار متنوع می باشند .

 

و هر کدام از ان ها با توجه به موقعیت و کاربرد شان از توان مصرفی و یا سایز و اندازه ی متفاوتی تشکیل شده اند .

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

1) طول عمر: اولین و مهم‌ترین پارامتر‌، طول عمر لامپ‌های LED می باشد لامپ‌های LED طول عمری بین 50 هزار تا 60 هزار ساعت دارند.

این طول عمر قابل مقایسه با طول عمر لامپهای دیگر نمی باشد در زیر نمودار مقایسه طول عمر انواع لامپها نشان داده شده است.

 

2) بازده نوری(lum/watt):  از دیگر مزیتهای لامپهای LED می توان به بازده نوری بالای این لامپها اشاره نمود.

در حال حاضر لامپ‌های led بازده‌ای بین 74 تا 120 لومن بر وات را دارا می‌باشند و این در حالی است که این مقدار برای لامپ‌های رشته‌ای 10 تا 15 لومن بر وات، برای لامپ‌های کم‌مصرف 45 تا 65، برای لامپ‌های بخار جیوه 35 تا 60، برای لامپ‌های بخار سدیم 60تا 110 و برای لامپ‌های متال هالید 75 تا 85 لومن بر وات می‌باشند

 

3) Response Time: لامپ‌های LED به محض رسیدن ولتاژ به آنها روشن می‌شوند (کمتر از20πs) ولی به عنوان مثال لامپ‌های متال هالید زمانی بالغ بر 5 دقیقه لازم دارند تا به حداکثر نور خود برسند، یعنی لامپ‌های LED (پانزده میلیون بار) سریع‌تر روشن می‌شوند.

مشکل دیگر لامپ‌های متال هالید این است که اگر این لامپ‌ها بیش از 5 دقیقه روشن باشند گرم می‌شوند و بعد از خاموشی دیگر فوراً روشن نمی‌شوند.

 چراکه لامپ گرم‌کننده و سنسور داخل لامپ اجازه روشن کردن مجدد لامپ را تا زمانی که لامپ سرد نشده نمی‌دهد که حدودا 3 دقیقه طول می‌کشد تا سنسور اجازه ورود ولتاژ را بدهد و بعد از آن 4 تا 5 دقیقه زمان لازم است تا به حداکثر نور خود برسد.

 

4) On/off: طول عمر لامپ‌های ال ای دی hg به هیچ وجه تابعی از تعداد روشن و خاموش شدن نیست، می‌توان لامپ‌های led را میلیون‌ها بار روشن و خاموش کرد.

در واقع طول عمر ledها تنها به مدت زمان روشن مانده بستگی دارد.

 

5) تنظیم شدت نور: امکان تنظیم نور در لامپهای led با استفاده از تکنولوژی PWM = Pulse Width Modulation که کنترل سطح ولتاژ به کمک تغییر پهنای پالس است و دراکثر میکرو کنترلرها موجود است به راحتی امکانپذیر است.

 

6) تنظیم زاویه تابش: در لامپهای LED و واردات قطعات الکترونیک نور در تمام جهات منتشر نمی‌شود و به دلیل موجود بودن لنزهایی با زوایای دلخواه نوری ، کاملا قابل کنترل است.

 

7) جریان راه‌اندازی: همانطور که در بالا ذکر شد لامپ‌های متال هالید 5 دقیقه زمان نیاز دارند تا به حداکثر نوردهی خود برسند.

 در این مدت زمان برای یونیزه کردن گاز داخل لامپ نیاز به آمپر بیشتری است.

 در آزمایش انجام شده مشاهده گردید که در ابتدای روشن شدن لامپ 400 وات متال هالید، جریان مصرفی 5 آمپر بود که این جریان رفته کاهش یافته و پس از 5 دقیقه به 7/2 آمپر رسید.

 به عبارت دیگر یک لامپ 400 واتی متال هالید در مدت زمان راه‌اندازی 1100 وات مصرف خواهد داشت یعنی تقریبا 3 برابر واتی که باید مصرف کنند.

 (یعنی در مجموع به میزان 841 Kwh در سال صرفه‌جویی در مصرف برق خواهید داشت.) این عملکرد، تجهیزاتی 3 برابر قوی‌تر را نیاز دارد که پیرو آن هزینه‌های تابلو برق و تجهیزات را افزایش خواهد داد.

 

8) کاهش نور: کلیه لامپ‌های بجز led با گذشت زمان دچار افت شدید شدت نور می‌گردند.

 

9) LEDها قابلیت تغذیه هم با جریان AC و هم جریان DC با مصرف کم را دارد، لذا می‌توانند از منابع انرژی خورشیدی و یا باطری نیز جهت تامین نیروی خود استفاده کنند.

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

چگونه مالکین و استفاده کنندگان از ساختمان در هزینه ها صرفه جویى مى کنند ؟

 

وقتى که در مورد هزینه ساختمان سوال مى شود کلیه مهندسین معمار و مشاور قادر به محاسبه هزینه آن هستند. به هر حال قیمت واقعی ساختمان از روی حجم سرمایه و هزینه ساخت و راه اندازی آن محاسبه می شود.

 که این هزینه ها شامل موارد زیرمی باشد :

 

1. ارزش ساخت

2. ارزش تجهیزات

3. ارزش سرمایه گذاری

4. ارزش فعالیتهای اجرائی

 

با در نظرگرفتن این مسئله که کلیه افراد مایل به کاهش هزینه ها هستند، چگونه ساختمانهای هوشمند به این هدف می رسند ؟

همانطور که  بالا اشاره شد، نتیجه استفاده از سیستم مدیریت ساختمان کاهش هزینه، به وسیله کاهش هزینه راه اندازى ساختمان است. یک سیستم مدیریت ساختمان با استفاده از روشهاى زیرکاهش مى دهد :

 

 برنامه ریزى آغاز و پایان :

 

به چه دلیل تاسیسات ساختمان مى بایست 24 ساعت در شبانه روز و 7 روز در هفته در زمستان و یا در مواقع غیر پر مصرف کار کنند در صورتیکه سیستم مدیریت ساختمان مى تواند از این امر جلوگیرى کند.

 مدل اقتصادى : با استفاده از سیستم مدیریت ساختمان امکان این وجود دارد که به عنوان مثال وقتى دفتر کارى تعطیل مى باشد با استفاده از این سیستم کلیه امکانات به حالت خاموش در آید.

 و یا مثلا در هنگام خالى بودن محل کار اگر دما در حد 22 سانتیگراد مى باشد به محض ورود افراد با استفاده از این سیستم مى توان دما را تا  28 سانتیگراد افزایش داد.

 

 آغاز و پایان بهینه :

 

در آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان تغییر دادن ساعت شروع ماشین آلات وابسته به شرایط آب وهواى داخل و خارج مى باشد. به چه دلیل ماشین آلات موجود در ساختمان مى بایست در زمانى که دماى محیط به حد تعیین شده آن براى افراد موجود در آن رسیده است کار کنند.

 روشن شدن ماشین آلات و یا دستگاه تهویه مطبوع وابسته به دماى محیط مى باشد، به همین دلیل مى بایست با حداقل زمان ممکن کار کنند.

وظیفه چرخه به وسیله ایجاد چرخه درپمپها و چیلرها و غیره برپایه زمان واقعى کارکرد تجهیزات، اجازه کارکرد تهیه تجهیزات و همچنین افزایش طول عمرتجهیزات را مى دهد واین باعث کاهش هزینه هاى اجرائى ساختمان مى شود.

 

 کنترل تطبیق پذیرى :

سیستم مدیریت ساختمان از کنترل ریزپردازنده استفاده می کنند و ازآنجائى که ریزپردازنده ها به خودى خود هوشمند هستند، کارکرد خوب و مناسب یک سیستم را مى توانند بیاموزند.

 اگر به عنوان مثال یکى ازماشین آلات روزانه ساعت 5 صبح براى رسیدن به هدف مورد نظر در ساعت 7 صبح شروع به کار مى نماید ولى درساعت 6:30 صبح به هدف مورد نظر برسد، قابلیت یادگیرى دارد به این ترتیب که از روز بعد از آن در ساعت 5:30 صبح شروع به کار خواهد نمود و همین امرباعث ذخیره انرژى مى گردد.

 

 منابع انرژى بهینه :

در آموزش BMS وهوشمند سازی ساختمان   به وسیله استفاده آزاد انرژى براى سرمایش وگرمایش، به عنوان مثال اگر یک واحد سرمایش و گرمایش نیاز به فراهم کردن دماى 15 سانتیگراد باشد به طورعادى براى خنک کردن هوا از آب سرد استفاده مى نماید.

 به هر حال اگردرجه حرارت محیط خارج کمتر از c 15 (درزمستان) باشد، در این هنگام BMS هواى تازه بیشترى را وارد محیط مى نماید و به این ترتیب در مصرف انرژى صرفه جوئى مى شود.

 

توانائى هاى تکنولوژى اطلاعات :

 

خیلى از سیستمهایى که در بالا توضیح داده شد با موفقیت در طراحى ساختمانها براى سالهاى متمادى استفاده گردیده است.

امروزه با استفاده از مزایاى تکنولوژى اطلاعات، سیستمهایى که مى توانند ساختمانها را قادر به اندازه گیرى ارزش یابى و پاسخ گوئى به تغییرات نمایند، ما در موقعیتى قرار گرفته ایم که توانایى ساخت و نگهدارى ساختمانها را به صورت مؤثرترداریم .

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

۱ – اول اینکه سعی کنید همیشه گوشی خود را در دمایی مناسب قرار دهید. همانطور که باید غذا را در محیطی با دمای متناسب گذاشت، از باتری گوشی  هم می بایست به همین روش مراقبت کرد.

 وجه مشترک مواد غذایی با باتری گوشی در این است که غذا اگر در سرما باشد بهتر حفظ می شود و سالم می ماند، در حقیقت باتری هم همین است، اگر در شرایط آب و هوایی سرد باشد عملکرد بهتری از خود نشان خواهد داد.

 پس حتی الامکان سعی کنید از قرار دادن گوشی تان در معرض حرارت جلوگیری نمایید.

 

۲ – برای خیلی ها این تعبیر غلط جا افتاده است که حتما باید گوشی از ۰ تا ۱۰۰ شارژ شود، باز هم روی عبارت تعبیر غلط تاکید می کنم.

 بله در آموزش تعمیر موبایل این درست است که گفته می شود باتری های لیونی اغلب باید از ۵۰ درصد به بالا پر باشند تا شرایطی استاندارد را به کاربر ارائه دهند و چنانچه زیر ۵۰ درصد باشند شاید خیلی اعتباری به آن ها نباشد، اما این اصلا درست نیست که گوشی هر بار از ۰ به ۱۰۰ شارژ شود، این روش کاملا غلط است و به باتری آسیب می رساند.

 

۳ – برای باتری های گوشی، بهترین حالت این است که نگذارید زیر ۲۰ درصد شوند ودر طول روز آن ها را از بین ۴۰ تا ۸۰ درصد شارژ کنید.

 

۴ – متخصصین بر این باورند که یک گوشی را تنها باید یک بار در ماه از ۰ تا ۱۰۰ شارژ کرد و نه بیشتر. پس اگر تا به حال این کار را انجام می دادید، به خاطر سلامتی باتری گوشیتان هم که شده این عادت را از سر بیاندازید چون برایتان گران تمام می شود.

 

۵ – سوال دیگری که زیاد پرسیده می شود این است که آیا اینکه گوشی از شب تا صبح به شارژ است برای باتری ضرر دارد یا خیر.

 پاسخ بله است، البته که وقتی شارژ گوشی به ۱۰۰ می رسد و از آن زمان به بعد تا صبح چندین ساعت به شارژ است دچار مشکل می شود.

اکنون خیلی از گوشی ها هستند که وقتی باتری گوشی تا ۱۰۰ پر می شود، عملیات شارژ متوقف می گردد اما به دارندگان آن دسته از گوشی هایی هم که چنین قابلیتی ندارند توصیه می کنیم که همیشه گوشی خود را تا پیش از رسیدن شب به شارژ متعادلی برسانند، طوریکه مطمئن باشند تا ساعتی که می خواهند صبح از خواب بیدار شوند گوشی روشن می ماند.

 در شارژ ماندن گوشی از شب تا صبح یک ریسک بزرگ است.

 

 

۶ – در راستای مورد قبلی باید بگوییم اگر هم مجبور بودید گوشی را شب به شارژ بزنید و به هر دلیلی یادتان رفت آن را از شارژ دربیاورید، دست کم قاب یا پوشش محافظی را از روی گوشی خود جدا کنید چون خطر سوختن یا انفجار گوشی هم به آن اضافه می شود.

۷ – برای سالم ماندن باتری گوشی تان سعی کنید از شارژر اولیه گوشی خود که از ابتدا در جعبه بوده است استفاده کنید و اگر خراب شده یا آن را گم کرده اید برای خرید یکی مثل آن به نمایندگی برند در زمینه آموزش تعمیرات موبایل  گوشی خود مراجعه کنید.

 شارژرهای تقلبی یا با نام های غیر می توانند شدیدا سلامت باتری گوشی شما را به خطر بیاندازند، هر چند برخی شرکتهای طرف سوم شارژرهای تایید شده سازگار با گوشی ها را ارئه می دهند پس استفاده از آن ها مانعی ندارد.

 

۸ – در طول روز هم توصیه می شود نگذارید باتری گوشی تا ۱۰۰ پر شود و همیشه آن را گهگاه به شارژ بزنید تا کم کم شارژ شود.

 

این تایید شده است که هیچ ایرادی ندارد اگر در طی روز گوشی خود را چندین بار پلاگ و آنپلاگ کنید.

 

۹- از کجا باب شد که نباید حین شارژ گوشی از آن استفاده کرد؟

 

راحت باشید، کار خود را بکنید، هیچ ایرادی ندارد اگر گوشی خود را به شارژ زده اید و در همان حال از آن برای ارسال پیام، تماشای ویدیو یا عکس گرفتن و غیره استفاده می کنید.

 

شاید فکر می کردید تا به حال گوشی خود را صحیح شارژ می کردید اما نکاتی که ما اشاره کردیم ممکن است معیارهای چندین و چند ساله تان را به هم ریخته باشد.

اما هیچ وقت هیچ چیز دیر نیست، امیدواریم از اکنون با کمک از موارد بالا بتوانید صاحبانی مسئول تر برای گوشی های خود باشید.

 

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

وظیفه اصلی این قطعه، روشن نگه داشتن خودرو در حالت دور آرام است.

این قطعه وظیفه بسیار مهمتری نیز دارد. هنگامی که کولر را روشن میکنیم، کمپرسور بار خود را روی موتور وارد میکند.

برای جبران آن، استپ موتور ژیگلور مربوطه را کمی به عقب تر می کشد.

 تا خود به خود گاز کمی زیاد شود.

اگر سنسور ضربه نیز نصب شده بود استپ وظیفه گسترده تری داشت.

در این حالت استپ موتور باید در هر لحظه سوزن ژیگلور مربوطه را طوری عقب و جلو می کرد تا ضربه حس شده توسط سنسور ضربه ، ناشی از احتراق ناقص سوخت، به گونه مناسبی جبران شده و یا بهبود یابد. استپ موتور کار ساسات را نیز انجام میدهد که در دوره آموزشی خودرو وآموزش تعمیرات ecu به آن می پردازیم .

 در هنگامی که خودرو سرد است سوزن آن طوری تنظیم میشود که خودرو با اولین استارت روشن شود.

کار دیگر استپ موتور، تنظیم هوای مورد مصرف سیلندرها در زمان رها کردن گاز است.

 در خودروهایی که فاقد این سیستم هستند با رها کردن گاز، تنظیم سوخت و هوا به علت بسته شدن دریچه گاز به هم میخورد و دیده میشود که به هنگام رها کردن گاز، خودرو به طور لحظه ای دود میکند.

 اما در این سیستم با وجود استپ موتور دیگر این مشکل وجود ندارد. محل قرارگیری استپ موتور ، روی هوزینگ هوای ورودی است.

 

 

سنسور موقعیت دریچه گاز

 

این سنسور که در انتهای دریچه گاز قرار دارد با این دریچه کوپل شده است.

در آموزش تعمیرات ecu و این سنسور شامل یک پتانسیومتر ساده است که سر وسط آن با حرکت دریچه گاز ، می لغزد.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

اولین جک درب اتوماتیک ساخت ایران با نام یوتاب مدل 689 است که قدرت هر لنگه آن 250 کیلو گرم است وبا برق 24 ولت کار می کند که قابلیت نصب برق اضطراری ( باطری بک آپ ) را دارد

 

موتور این جک دارای موتور آلمانی است و ظاهر این جک نزدیک به جک آلمانی زومر مدل TWISTE200 می باشد ولی از نظر قیمت بسیار پایین تر از مدل آلمانی مذکور برای نصب درب اتوماتیک است .

 

جک درب اتوماتیک ساخت ایران یوتاب UTAB

 

از مزیت های این جک :

 

- ظاهری بسیار زیبا

- بازویی بودن جک

- قدرت بالای جک برای درهای بزرگ و برابری قدرت این جک با جک زومر آلمان مدل TWSITE200

- قابلیت نصب باطری بک آپ

 

 

مشخصات فنی درب بازکن یوتاب UTAB

 

- دارای موتور آلمانی 24 ولت

- دارای سیستم بسته شدن خودکار با زمان بندی قابل تنظیم در درب اتوماتیک

- قابلیت باز و بسته نمودن درب تا وزن 500 کیلوگرم

- دارای بدنه مستحکم از پلیمر مسلح شده

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

OSD Menu چیست ؟

 

OSD Menu مخفف عبارت On Screen Display میباشد. بدین معنی که دوربین دارای یک منوی تنظیم بر روی خود بوده که تنظیمات اولیه را بر روی آن میتوان تنظیم کرد.

 

به طور مثال در دوربین مدار بسته های سری EF محصولات کمپانی Shany میتوان از OSD برای تنظیم قابلیت HLC,WDR,BLC,DNR,... استفاده کرد.

 

 

UTC OSD چیست ؟

 

قابلیت UTC OSD که در تمامی دوربین های کمپانی iDENT وجود دارد این امکان را به کاربر می دهد

 که از طریق یک کابل کواکسیال و یک عدد UTC Controller بتوان این تنظیمات را در هر نقطه ای که کابل کواکسیال متصل به دوربین باشد انجام داد.

 

 

مشاهده میکنید که UTC Controller یک ورودی کابل کواکسیال و یک خروجی کابل کواکسیال دارد.

 کارکرد آن بدین صورا است که به ورودی آن کابل کواکسیال تصویر دوربین مدار بسته دارای قابلیت UTC است متصل میشود و به خروجی آن کابل کواکسیالی که به نمایشگر متصل است وصل میشود و با استفاده از دکمه های تعبیه شده بر روی آن تنظیمات صورت میگیرد.

 

از مزایای UTC OSD میتوان به تنظیمات آسانتر و دقیقتر اشاره نمود.

 

و در نتیجه این سیستم راحتی را برای نصاب و کیفیت بالاتر و دقت بیشتر در نصب دوربین مداربسته را برای مصرف کننده بوجود میآورد.

 

 


  • mina afshar