آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

معرفی نرم افزار های کاربردی

نرم افزاری که ما می خواهیم در این آموزش از آن استفاده کنیم،تولیدی از Labcenter electronics است که بیشتر به عنوان ARES PCB شناخته می شود.

این یک نرم افزار کاملا حرفه ای است.ورژن دانش آموزی آن به صورت دانلود مجانی در دسترس است اما به صورت کارکردی محدود.

 

این نرم افزار تا 14 لایه PCB را ساپورت میکند و به صورت کاملا مجهز شده با ابزار بسیار مدرن است که قادر به ساخت یک PCB چند لایه  موثر و دقیق هستند.

در آموزش تعمیر بردهای الکترونیکی ما میتوانیم عرض اجزا و پدها را بر اساس کاربرد،تغییر دهیم.طراحان میتوانند شکل برد را بر اساس سفارش،طراحی کنند.خروجی این نرم افزار،میتواند به صورت فرمت های انتخابی مختلف توسط طراح باشد.

 

مدار چاپی چند لایه  در نرم افزار طراحی می شود و بعد فایل نرم افزار به تولیدکننده داده می شود و بقیه ی کار عملی است و در حوزه ی این مقاله نیست.این مقاله فقط چگونگی طراحی برد الکترونیکی چند لایه از  یک مدار الکتریکی خاص در نرم افزار را پوشش می دهد.

 

برای مثال PCB میتواند به صورت PDF,JPEG و بسیاری از فرمت های دیگر export شود.(تولید کننده مدار چاپی )

کتابخانه ی آن هزاران استفاده ی رایج و واقعی را از طریق سوراخ و دستگاه های SMD،شامل می شود.همچنین یک دسته برای اجزای متفرق وجود دارد.

یک جزء در دسترس مفیدترهم هست که با آن می توانیم جای پای همه ی دستگاه هایی که جای پایشان در کتابخانه در دسترس نیست را ایجاد کنیم،پس ما می توانیم بگوییم که این نرم افزار همه ی نیازهای تولید کننده های برد الکترونیکی و تولید کننده های pcb  را پوشش می دهد و به شدت توسط افراد حرفه ای توصیه شده است.

 

برد الکترونیکی چند لایه چیست؟

 

PCB  چند لایه به جای صفحه ی مدار پرینت شده می آید.در این صفحه  همه ی اجزا به وسیله ی اجزای مسی،لحیم و بهم جفت می شوند.

 

مدار چاپی چند لایه می تواند به صورت یک لایه باشد و یا بنا بر خواست شخص به صورت چندلایه،ولی در بیشتر نرم افزارها تا 144 لایه را ساپورت میکند.

 

رایج ترین PCB چند لایه مورد استفاده PCBB یک طرفه است و اجزا و هادی های آن در لایه های مختلف مدار چاپی چندلایه با سوراخ های درون صفحه به نام Viass متصل می شوند.


  • ۹۶/۰۱/۳۰
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی