آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه

۲۷ مطلب در تیر ۱۳۹۴ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰


 

زمان پاسخگویی و فرکانس تصویر برای طرفداران فیلم های اکشن و فیلم هایی که سرعت تصاویر بالایی دارند ملموس تر است.

زمان پاسخگویی عبارت است از زمانی که یک پیکسل نیاز دارد تا از تاریک ترین حالت خود به سفید ترین حالت خود برسد که در این بین تمام رنگها را در خود خواهد داشت.

محسنات این فاکتور در مواقعی که بازی های ورزشی سریع و فیلم های اکشن را می بینید نمایان می شود

 

فرکانس تصویر یا همان نرخ تازه شدن تصویر هم عددی است که نشان می دهد مانیتور یا تلویزیون شما چقدر زمان نیاز دارد تا فریم و تصویر جدید را جایگزین تصویر دیگر کند.

تمامی این اعداد به قدری کوچک هستند که گاهی چشم انسان تفاوت آنها را درک نمی کند ولی همانطور که گفته شد اگر این زمان ها به اندازه ی کافی سریع نباشند ، در دیدن تصاویر سریع با کمی نقص روبرو خواهید شد.

 

مورد آخر بر می گردد به نوع پنل های استفاده شده  و آموزش تعمیر مانیتور ها .

 

بررسی دو نوع پنل در این بین قابل تأمل است زیرا بعید است در بازار مانیتوری را ببینید که پنلی غیر از این دو تکنولوژی را بکار گرفته باشد.

 

 پنل TN

 

این پنل که در اغلب مانیتور ها به دلیل قیمت پائینشان بکار گرفته می شوند. این پنل ها زاویه دید محدودی دارند و نمی توانند 7/16 میلیون رنگ را بطور حقیقی داشته باشند زیرا در این پنل از 6 بیت اطلاعات داده برای هر کدام از رنگ های RGB استفاده شده است .

شاید سوال شود پس چرا گفته می شود که این پنل ها هم دارای 7/16 میلیون رنگ هستند ؟

جواب اینجاست که این پنل ها قادرند تا در کنار پیکسل های رنگ ، یک پیسکل بطور مجزا و سایه وار درست کنند و به این شکل سعی در مرتفع کردن این نقیصه را دارند.

در آموزش تعمیرات مانیتور ها  از آنجایی که این رنگ های اضافی (شبه سایه) توسط تلویزیون ایجاد و اضافه می شود از کیفیت کمتری برخوردارند ولی باید گفت که با این وجود نسبت به قیمتشان ، از کیفیت قابل قبول و مطلوبی برخوردارند.

 

 پنل IPS

 

در این پنل ها بر خلاف نوع قبل از 8 بیت برای هر رنگ RGB استفاده شده است پس توانایی خلق 7/16 میلیون رنگ بطور ذاتی وجود دارد.

 همچنین در زاویه های بیشتر نیز قابل دیدن و تشخیص می باشند منتهی قیمت بالای این پنل ها باعث شده تا در مانیتورهای کمتری بکار روند زیرا مانیتورهایی که از این پنل ها بهره برده اند گران قیمت تر از نوع قبل هستند.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

 

معمولا برای نصب و راه اندازی سیستم های امنیتی باید از افراد مجرب و متخصص در این زمینه استفاده کرد.با  توجه به افزایش جرم و جنایت شاهد هستیم این روزها مشغول به مجهز کردن اماکن خود به دوربین های مدار بسته و دزدگیر می باشند.

از این رو فرصتی بوجود امده تا بازار مناسبی برای کسب در امد از این راه ایجاد شود.

 

مباحثی که می توانید در دوره آموزش نصب دزدگیر با انها آشنا شوید عبارتند از :

 

در مرحله اول شما با تمامی لوازمن و تجهیزات که در این زمینه استفاده می گردد به صورت کامل آشنا خواهید شد.

 

در محله دوم شما را نحوه نصب و راه اندازی انواع چشمی ها و حس گرهای مختلف آشنا خواهیم کرد.

 

 

 

در مرحله سوم شما را  دستگاه تلفن کننده و نحوه اتصال ان به سیستم آشنا خواهیم کرد.

 

در مرحله چهارم نیز اموزش اتصال ریموت کنترل و نحوه کد دهی انرا به شما خواهیم گفت.

 

شما می توانید راحت ترین و روان ترین آموزش دزدگیر و اعلام حریق اماکن را بگذرانید و  در کم ترین زمان ممکن به سطح بالایی از مهارت دست یابید.

مرحله پنج اموزش شامل نحوه سیم کشی قسمت های مختلف سیستم به هم بوده.شما توسط سیستم های امنیتی امروزی معمولا می توانید سایر لوازم برقی محیط را نیز تحت کنترل داشته باشید و فرمان خاموش و روشن و یا بزا و بسته شدن را صادر نمایید.

به همین منظور در این مورد نیز برای شما آموزش هایی را در نظر گرفته ایم.

 

همانطور که می دانید برخی از دزگیر ها به حرارات محیط حساس بوده و به این منظور باید از دکتورهای حراراتی استفاده نمایند.

در این مورد نیز آموزش های لازم را خدمتتان ارائه خواهیم داد.

د راخر نیز نحوه اتصال منبع تغذیه را به شما نشان خواهیم داد. و اینکه اگر زمانی برق قطع شد چگونه بتوان با استفاده از باتری بک آپ سیستم را راه اندازی و از اختلال در آن جلوگیری کرد

آموزش دزدگیر و اعلام حریق  دارای نکاتی مهم است که حتما باید به صورت عملی و در قالب یک پروزه انها را بیان کرد.

و این مهمترین خصوصیات کلاس های ما می باشد که به صورت ۱۰۰% عملی برای شما علاقه مندان این دوره های ارزشمند را برگزار خواهیم کرد.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 


 

امروزه در مراکز صنعتی و اداری جهت نظارت بر محیط فیزیکی و نظارت برکار کارکنان یا کـارگران در جـهت کنترل و مدیـریت بهـتر و کارآمـد‌تر بـه وفـور از سیستمهای تـلویزیونی مـداربسته (closed circuit TV)(cctv) استفاده می‌شود.

این سیستمها به عنوان سیستمهای کنترل تصویری نیز نامیده می‌شوند.

 

گاهی نیز از این سیستمها با مخفف CCVE (تجهیزات ویدئویی مدار بسته) یاد می‌شود. در محلهایی مانند بانکها ـ ادارات ـ دانشگاهها ـ کارخانجات ـ فروشگاههای بزرگ ـ فروشگاههای فروش اجناس گرانقیمت مانند طلافروشیها ـ در سوپرمارکتهای بزرگ و در کنترل ترافیک خیابانها و چهارراه‌ها این سیستمها را میتوان نصب و مورد استفاده قرار داد.

 استفاده از این سیستم ها و نصب دوربین مدار بسته  در منازل مسکونی رواج چندانی نیافته است ولی با پا به عرصه گذاشتن سیستمهای تصویری که قادرند حرکت را در محدودة  تحت نظارت سیستم تشخیص و اعلام خطر نمایند یا توسط سنسورهای خاصی تحریک شده و شروع به ضبط فیلم از محل بنمایند انتظار می‌رود که استفاده از این سیستمها در منازل مسکونی نیز گسترش بیاید.

 به اینگونه سیستمها هم اکنون اصطلاح دزدگیر تصویری اطلاق می‌شود.

 

اصول کار سیستمهای CCTV به این صورت است که ابتدا تصاویر توسط دوربینهای مدار بسته دریافت شده و برای نمایش و پخش به مانیتور یا تلویزیون انتقال داده می‌شود.

 همچنین برای ضبط و یا تغییر نحوه نمایش روی مانیتور و پخش همزمان تصاویر دوربینها روی مانیتور و کنترل از راه دور دوربینها نیز تجهیزات و امکاناتی وجود دارد.

چون تصاویر دریافت شده از این سیستمها  و دوربین مدار بسته برای بینندگان محدودی می‌باشد لذا به آنها تلویزیون مدار بسته می‌گویند بر خلاف تلویزیون عمومی (Broadcast TV) که جهت پخش تصاویر برای عموم می‌باشد.

با توجه به تنظیماتی که روی دوربینها و سایر تجهیزات میتوان انجام داد این سیستمها در شرایط جوی متفاوت و در روز و شب نیز کارآیی خوبی دارند.


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

مارتین لوتر


 

گرچه لوتر هیچ قصد زبانشناسانه‌ای نداشت، اما ترجمه‌ی او مهمترین و کاراترین مرجع آلمانی کنونی به شمار آمد. از زمان لوتر تا کنون، بحث و برخورد اصلی زباندانان و نویسندگان زبان آلمانی گزینش و صیقل زبان در برابر لهجه‌ها و گویش‌های گوناگون بوده است.

 

گاه شرقی‌ها واژه‌ها و آواهای غرب آلمان را واپس زده‌اند و گاه آلمانی سفلی (plattdeutsch) در شمال، خود را بر آلمانی علیا (oberdeutsch alemannisch) تحمیل کرده است.

در این مدت آلمان چندین نویسنده و پژوهنده − مانند دهخدا در زبان فارسی − داشته که آثار و پیشنهادهایشان امروزه نیز معتبرند.

 

دو ادیب و دانشمند که آثار آنها از سده‌ی ۱۸ میلادی به بعد بر زبان امروزین آلمانی تأثیرات ژرفی نهاده، یکی یوهان کریستف گوتشد (Johann Christoph Gottsched) است که بیشتر بر ادبیات و تئاتر آلمان تأثیر گذاشت.

او همان کسی است که موتزارت در نوشتن از او پیروی کرد.

 

دومین پژوهشگر در این زمینه یوهان کریستوف آدلونگ (Johann Christoph Adelung) بود که رسم‌الخط آلمانی را ساده و دقیق و دریافتنی کرد.

آدلونگ چندین فرهنگ و دستور زبان تألیف کرد که حتا مخالفانش نیز به آنها رجوع می‌کردند.

هنگامی که در سال ۱۷۸۷ نخستین مجموعه آثار گوته درمی‌آمد، شاعر بنام آلمانی به ناشر و ویراستاران متن‌هایش سپرده بود که هرجا شکی دارند، از فرهنگ‌ها و دستور زبان‌های آدلونگ پیروی کنند.

 

در سده‌ی ۱۹ میلادی نیز دو شخصیت دیگر مهر کار و آثار خود را بر زبان  و آموزش زبان آلمانی زدند:

یاکوب گریم (Jakob Grimm) که در پی بازیابی و زنده‌کردن واژه‌های کهن و میانه‌ی آلمانی بود و کنراد دودن (Konrad Duden) که آخرین حرف در درست‌نویسی زبان آلمانی را امروزه نیز در فرهنگ‌های او جستجو می‌کنند.

 

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

دوربین های مداربسته نیز مانند دیگر تجهیزات الکترونیکی نسبت به شرایط محیطی حساس هستند. این حساسیت با توجه به نوع دوربین و عملکرد آن متفاوت است اما راه های مختلفی برای کاهش این حساسیت وجود دارد.

در این مقاله به بررسی تعدادی از این روش ها می پردازیم.

 

اولین نکته در مواجهه با میزان حساسیت دوربین ها توجه به میزان IP بدنه دستگاه است.

برای نصب دوربین مدار بسته  اشاره به این نکته ضروری است که حروف IP در رابطه با بدنه دستگاه رابطه ای با شبکه در دوربین ها ندارد.

 IP یک دستگاه حساسیت آن را به شرایط محیطی مانند آب و گرد و غبار نشان می دهد (در رابطه با استاندارد IP در مقاله مرتبط با آن اطلاعاتی را بخوانید). معمولا حساسیت دستگاه به حرارت محیط به صورت کاملا جداگانه مورد اشاره قرار می گیرد.

 

کاورهای بیرونی (Weather Proof)

 

در صورتی که می خواهید دوربین را در محیط بیرونی نصب کنید IP بدنه دوربین باید بالاتر از عدد 65 یا 66 باشد.

توجه داشته باشید که استاندارد IP دستگاه به جهت نصب آن نیز وابسته است پس در صورتی که دوربین را برعکس نصب کنید الزامی برای وارد نشدن آب به بدنه وجود نخواهد داشت.

در صورتی که IP بدنه دوربین برای نصب بیرونی مناسب نبود حتما باید از کاور مناسب برای محل استفاده کنید.

 

در محیط هایی که خطر ورود آب وجود نداشته باشد تنها باید به رقم دوم استاندارد IP توجه کنید. بالاتر بودن این رقم به معنای مقاومت بیشتر بدنه نسبت به ورودی گرد و غبار است.

برای مثال در محیط های صنعتی که برش یا ذوب روی مواد خام صورت می گیرد حتما از دوربین مناسب یا کاور برای دوربین استفاده کنید.

 

 

کاورهای ضد انفجار (Expulsion Proof)

 

این کاورها به طور کلی استانداردهای عایقی متفاوتی از استاندارد IP دارند و از صدمه دیدن دوربین مدار بسته در شرایط خاص جلوگیری می کنند. کاربرد این کاورها بیشتر در معادن و صنایع نظامی می باشد.

 

 

کاورهای ضد ضربه (Vandal Proof)

 

استاندارد خاصی برای مشخص کردن میزان مقاومت این کاورها نسبت به ضربه وجود ندارد.

گاهی تنها برای دوربین های با بدنه فلزی از این اصطلاح استفاده می شود. اما در واقع این واژه به معنای مقاومت دوربین در مقابل حمله با سلاح سرد است.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

سنسورهای درب اتوماتیک انواع سنسور ها و کاربرد آنها در سیستم های درب اتوماتیک

 

در حال حاضر سه نوع سنسور مورد استفاده درب اتوماتیک در بازار قرار می گیرند که عبارتند از:

 

1- سنسور مادون قرمز اکتیو: این سنسور ها از نوع استاتیک می باشند و قادرند فقط اشیا و اشخاص را تشخیص دهند.

 

طریقه عملکرد سنسور های مذکور در درب های اتوماتیک بدین صورت است که وقتی افراد یا اشیا باعث شکستن پرتو نور مادون قرمز می شوند سنسور ها وارد عمل شده و باعث باز شدن درب اتوماتیک می شوند.

این سنسور ها قادر به تشخیص اجرام در سطوح وسیعی که روی فواصل مرکزی نوری لنز های فرستنده و گیرنده قرار می گیرند، می باشند.

سنسور های فوق الذکر به دو دسته مجزا تقسیم می شوند که عبارتند از:

 

حذف زمینه: که این دتکتور ها (نمایان سازان در درب های اتوماتیک) اقلب در درب اتوماتیک نوع گردان یا چرخان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با توجه به چرخشی بودن درب های اتوماتیک امکان ایجاد پس زمینه یا background وجود ندارد. بنابر این سیستم نیازی به زمینه ای همچون دیوار یا سطح زمین در مورد مذکور ندارد.

 

آنالیز کننده زمینه: این نوع detector ها بر خلاف دیتکتور قبلی برای باز کردن درب اتوماتیک مربوطه نیازمند سیگنالی از زمینه است تا بتواند عملکرد مناسب را داشته باشد.

این سیستم ها برای عملکرد سنسور ها نیازمند یک زمینه یا ground که در حوزه درب های اتوماتیک شامل دیوار یا کف زمینی است که درب اتوماتیک به آن متصل می گردد می باشد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده سطح مورد نظر برای پویش اجرام درون فواصل ممکن از پیش تعیین شده به صورت مکانیکی تنظیم می شود

همچنین هر شی ای که درون این ناحیه قرار گیرد به صورت استاتیکی نمایان خواهد گردید.

 

2- سنسور های مادون قرمز پسیو: طریقه عملکرد این نوع سنسور ها در دربها و نصب درب اتوماتیک بسیار شبیه به کاری است که دوربین های مادون قرمز درون ساختمان ها برای تشخیص تلفات حرارتی انجام می دهند.

 

3-میکروویو: امواجی الکترومغناطیسی منتشر شده با طول موج بیشتر از یک گیگاهرتز بکمک آنتن های متحرک را به راحتی می توان ارسال و بدون مشکل آنها را از طریق کف زمین، دیوار و سایر سطوح به گیرنده برگشت داد. در صورتی که هیچ حرکتی در محل تحت نظارت وجود نداشته باشد، فرکانس ارسالی و دریافتی یکسان باقی می ماند (که نشان دهنده این است که محل عاری از هر جنبده ای است).

 با قرار گرفتن هر موجود زنده یا غیر زنده در محل تحت پوشش، فرکانس برگشتی در نتیجه برخورد به شئ با فرکانس ارسالی متفاوت بوده و این اختلاف توسط سیستم الکترونیکی آشکار شده و باعث فعال شدن سوئیچ خروجی میگردد.

توان سنسورهای مایکروویو مورد استفاده از هر نظر برای انسانها وحیوانات ایمن است.

 

 

حذف تداخلات: از آنجایی که عواملی همچون باران، برف، لامپ های فلورسنت، لرزش ناشی از محرک های درب (مثل موتور ها و اکچویتر ها)، موبایل، تجهیزات رادیویی و اشعه ایکس که غبار الکترونیکی یا electrosomg نامیده می شوند مانع از عملکرد بهینه سنسور های درب اتوماتیک در مقابل این تداخلات می شوند نیاز به مدار الکترونیکی بهینه ساز بیهوده به نظر نمی آید.

 

سنسور های دربهای اتوماتیک شامل درب کشویی، تاشو، چرخان و گردان می توانند تنها یک سنسور ساده برای تشخیص جسم متحرک باشند.

 اما در حال حاضر سنسور های پیشرفته تری برای درب های اتوماتیک ساخته شده که تنها به حرکت سوئیچ یا مستقیم به طرف درب اتوماتیک حساس هستند و حرکت های عرضی را نادیده گرفته و واکنشی در قبال آن ها از خود نشان نمی دهند.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


دنده استارت با دنده فلایویل درگیر نمیشود:


 


1.ممکن است باطری معیوب یا دشارژ باشد یا اتصالات باطری شل یا کثیف باشد و یا اتصالات باطری در قسمت اتوماتیک استارت بد بسته شده باشد.


 


2.برای رفع عیب باطری را بررسی نموده و تمام اتصالات مدار استارت و اتصال دو سر باطری را بررسی نمایید.


 


3.در صورت گیر کردن دنده استارت توسط یک اچار قسمت انتهای ارمیچر استارت را که مربع شکل است بچرخانید و یا ماشین را در دنده قرار داده از سمت جلو و عقب هول داده تا دنده استارت ازاد شود.


 


4.در صورت خراب بودن اتوماتیک استارت  و توسط یک کابل خیلی کلفت یا ابزار دیگر برای یک لحظه دو سر اتصال روی اتوماتیک استارت را بهم وصل نمایید تا موتور روشن شود و بعد اقدام به تعمیر کنید.


 


5.در صورت معیوب بودن استارت انرا از روی ماشین باز نموده و با آموزش تعمیرات ecu از ان رفع عیب نمایید و در صورت نیاز اقدام به تعویض بوش یا بالشتک یا ارمیچر استارت نمایید.


 


 


موتور توسط استارت میچرخد ولی روشن نمیشود:


 


1.در صورت ظاهر شدن جرقه در سر شمع ها نسبت به بررسی دهانه ی پلاتین و اتصالات ان و خازن دلکو وکوئل اقدام به رفع عیب نمایید.


 


2.در صورت نرسیدن سوخت به سیلندر قسمتهای سوخت رسانی و کاربراتور را مورد بررسی قرار دهید چنانچه سوخت بیش از اندازه به موتور میرسد (فلوت کردن کاربراتور)نسبت به تعویض شناور اقدام نمایید.


 


 


موتور روشن شده اما دارای دور یکنواخت نیست:


 


1.در صورت معیوب بودن سیستم جرقه یا سوخت رسانی و یا ای سی یو خودرو  انها را بررسی و رفع عیب نمایید.


 


2.در صورت زیاد بودن فاصله بین سوپاپ ها واسبکها انها را بررسی و فیلرگیری نمایید.


 


3.در صورت سوختن سوپاپ ها و واشر سر سیلندر با باز کردن سر سیلندر و معاینه سوپاپ ها تعمیرات لازم را بر روی ان ها انجام دهید.


 


 


قدرت موتور کم است:


 


1.در صورت اشکال در سیستم جرقه یا سوخت رسانی سیستم جرقه را از لحاظ وضعیت پلاتین ها و فاصله ان ها و تنظیم ادوانس و کمپرس سیلندرها و مقاومت های غیر طبیعی مثل عدم بالانس چرخها و یا کم بودن باد لاستیکها و یا ممکن است موتور بیش از حد سفت بسته شده و یا سیستم روغن کاری موتور عیب داشته باشد و یا لوله اگزوز گرفته شده است بررسی و رفع عیب نمایید.


 


2.در صورت لقی بیش از اندازه بودن فیلر سوپاپ انها را تنظیم نمایید.


 


3.چنانچه سوپاپ ها و واشر سرسیلندر سوخته باشد تعمیرات ضروری را روی انها انجام دهید.


 


4.چنانچه در اثر فرسودگی و شکسته شدن رینگ های پیستون با باز کردن موتور رفع عیب نمایید.


 


 


موتور بیش از حد روغن مصرف میکند:


 


1.ممکن است نشتی روغن از:


 


1.کاسه نمد عقب میل لنگ 2.واشر زیر سینی جلوی میل لنگ 3.واشر در پوش سوپاپ ها 4.واشر فیلتر روغن 5.واشر پمپ بنزین 6.کاسه نمد گلویی دلکو 7.واشر کارتر 8.پیچ تخلیه روغن باشد ان ها را شناسایی و در صورت لزوم عوض نمایید.


 


2.فرسودگی زیاد در رینگها با سیلندر باعث سوختن روغن به وسیله موتور شده که علامت ان خارج شدن دود سیاه و غلیظ از اگزوز است.در صورتی که رینگ های جدیدی روی پیستون میخواهید نصب کنید مستلزم ان است که مقدار تراش سیلندر باید مشخص باشد.


 


3.در صورت خراب شدن راهنمای سوپاپ انها را تعمیر و پس از ان باید حلقه ی لاستیکی که روی ساق سوپاپ است تعویض شود.


 


4.در صورت کثیف شدن جدار پیستون و شیارهای رینگ ها که در نتیجه رینگها عمل خود را به خوبی انجام ندهند انها را باید تعویض کرد.


 


5.روغن خیلی رقیق به کار برده شود.


 


 


موتور تولید صدای مکانیکی غیر معمول دارد:


 


1.لقی بین اسبک ها و انتهای ساق سوپاپ زیاد است توسط فیلر تنظیم نمایید.


 


2.ممکن است یاتاقان های میل لنگ و یا سیلندر فرسوده شده(پیستون در داخل سیلندر لقی دارد) با بررسی کامل ان در صورت لزوم تعمیر اساسی را انجام دهید.


 


3.زنجیر دور چرخ دنده های میل لنگ و میل بادامک شل شده است زنجیر را بررسی و در صورت لزوم تعویض کنید.


 


4.دسته موتورها شکسته و یا معیوب شده اند انها را تعویض کنید.


 


5.در اثر افتادن یک جسم خارجی در داخل سیلندر با باز نمودن سر سیلندر به خارج کردن ان اقدام نمایید.


 


 


بوی بنزین در موقعی که موتور خاموش است:


 


1.نشتی بنزین از لوله ها و اتصالات است انها را بررسی و رفع عیب کنید.


 


2.نشتی بنزین از زیر کاربراتور است بررسی و رفع عیب کنید.


 


 


بوی بنزین زمانی که موتور در دور ارام است:


 


1.نشتی بنزین بین اتصالات و یا لوله ای که بین پمپ و کاربراتور است بررسی و رفع عیب کنید.


 


2.فلوت  کردن بنزین با تنظیم شناور و سوزن کاربراتور رفع عیب کنید.


 


 


مصرف سوخت زیاد است:


 


1.سوزن ژیگلور را تنظیم کنید.


 


2.سوزن ژیگلور لاغر شده ان را تعویض کنید.


 


3.صافی هوا خیلی کثیف شده انرا تمیز یا تعویض نمایید.


 


4.نشتی بنزین از اتصالات کاربراتور و پمپ بنزین است انها را بررسی و رفع عیب نمایید.


 


 


موتور بد روشن میشود و زود خاموش میشود:


 


1.مسدود بودن ژیگلورها و یا سوخت به طور یکنواخت در اختیار کاربراتور قرار نمیگیرد ژیگلورها و پمپ بنزین را بررسی و رفع عیب نمایید.


 


2.سطح سوخت در پیاله کاربراتور پایین است شناور را تنظین کنید.


 


3.سوپاپ پیستونی شکل (پلانجر) در کاربراتور به طور صحیح عمل نمیکند بررسی و رفع عیب کنید.


 


 


موتور زیاد گرم می شود:


 


1.ترموستات معیوب است انرا ازمایش و در صورت لزوم تعویض نمایید.


 


2.تسمه پروانه شل بوده انرا تنظیم نمایید.


 


3.اب کافی در رادیاتور نیست و پمپ کارایی خود را از دست داده است.


 


4.بار موتور بیش از حد است.


 


5. روغن کافی در کارتر نیست و یا تلمبه روغن خوب کار نمیکند.


 


6.صافی روغن زیاد کثیف است.


 


7.مجاری رادیاتور و یا مجاری دور سیلندر ها مسدود شده است.


 


8.واتر پمپ خراب است و یا رادیاتور تمیز نیست.


 


9.کربن زیادی در سیلندرها رسوب کرده.


 


10.کاربراتور درست تنظیم نشده است و نسبت بنزین به هوا کم است.


 


11.لوله اگزوز گرفته و دود خروجی به خوبی خارج نمیشود.


 


12.دنده میل دلکو ساییده شده و باعث ریتارد جرقه از سر شمع ها می شود و یا به طور کلی تنظیم سیستم جرقه زنی درست نیست.


 


13.فیلر سوپاپ ها درست نیست انها را تنظیم نمایید.


 


 


موتور اب کم میکند:


 


1.معیوب بودن در رادیاتور که با تعویض مشکل ان حل میشود.


 


2.نشتی در سیستم خنک کاری ان ها را بررسی و از ماده واندرسیل جهت هر گونه نشتی نامرئی استفاده کنید.


 


 


امپر اب درجه حرارت بالایی را نشان میدهد:


 


1.امپر متر معیوب است انرا تعویض کنید.


 


2.شمعک اب اتصالی دارد انرا تعویض کنید.


 


3.در مدار خنک کاری اتصال کوتاه وجود دارد بررسی و رفع عیب کنید.


 


 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 


 

 

این مقاله توسط براندون Uhlig به عنوان بخشی از "شناخت قطعات برق(الکترونیک)" در قالب یک برنامه ارسال شده است.

 براندون موفق به دریافت جایزه Arduino کیت از دانشگاه یو سی هابی برای این مقاله فوق العاده شده است.

من امیدوارم که برای دیدن بسیاری از مقالات بیشتر شبیه این به سایت دانشگاه یو سی هابی نیز مراجعه نمائید.

Scrounging برای قطعات ، راه بسیار خوبی برای علاقمندان به جز صرف مقداری پول است.

شما می توانید جهت شکافتن و شناسایی بیشتر از قطعات دور انداخته شده الکترونیک و یا بلا استفاده استفاده کنید. این مقاله به شما ایده هایی در شناسایی و استفاده بهتر از قطعات و آموزش تعمیرات الکترونیک را خواهد داد.

بدیهی است ، که این مقاله جامع هم نمی تواند تمام دنیای الکترونیک را برای شما به نمایش بگذارد،اما شاید این مقاله به شما ایده هایی را برای جستجوی بیشتر خود در دنیای الکترونیک بدهد.

 

مقاومت یکی از اجزای سازنده ترین مورد استفاده در یک مدار است. بسیاری از آنها رنگی است ، اما بعضی از آنها ارزش خود را در اهم و تحمل خود را چاپ شده بر روی آنها.

برای تشخیص ارزش ها ، شما می توانید از دستیار الکترونیک نرم افزار های موجود در الکترونیک رایگان هابی مقاله در اینجا بر روی یو سی نرم افزار سرگرمی ، و یا پیدا کردن یکی از ابزار های بسیاری آنلاین. تعداد کمی از آنها را می توان در http://www.electronics2000.co.uk/ در بخش ماشین حساب در بر داشت.

مولتی است که می تواند مقاومت بررسی همچنین می تواند مفید واقع خواهد شد ، فراهم کردن مقاومت در حال حاضر از هیئت مدیره حذف (اندازه گیری آن در حالی که هنوز می توانند در نتایج نادرست را soldered ، به دلیل ارتباط با بقیه از مدار). آنها معمولا با "R" در مدار مشخص شده اند.

 

Potentiometers مقاومت متغیر هستند.

آنها به طور معمول باید ارزش آنها مشخص شده بر روی آنها ، به طور معمول با حداکثر ارزش افزوده در اهم مشخص شده اند. کوچکتر trimpots ممکن است کد 3 رقمی که 2 رقم اول و مهم هستند ، استفاده و 3 است چند برابر (در واقع تعداد 0 پس از 2 رقم اول).

به عنوان مثال ، کد 104 = 10 0 توسط چهار 's= 100000 = 100K اهم اهم قرار دارد.

 آنها همچنین ممکن است یک کد نامه بر روی آنها نشان می دهد مخروطی (که چگونه تغییرات مقاومت در ارتباط با چقدر پتانسیومتر روشن باشد) داشته باشد. آنها معمولا با "VR" در مدار مشخص شده اند.

 

خازن ها نیز بسیار معمول  در قطعات  تعمیرات الکترونیک استفاده می شود. بسیاری از ارزش های خود را بر روی آنها چاپ شده ، برخی از آنها با کد 3 - رقمی مشخص شده ، و چند رنگی. همین منابع ذکر شده در بالا برای مقاومت نیز می تواند کمک به ارزش خازن شناسایی شما خواهد شد. آنها معمولا با "C" در مدار مشخص شده اند.

 

سلف ، همچنین به نام کویل ، می تواند یک کمی سخت تر برای فهمیدن ارزش های خود. اگر آنها رنگی ، منابع ذکر شده برای مقاومت می تواند کمک کند ، در غیر این صورت یک متر خوب است که می تواند اندازه گیری اندوکتانس مورد نیاز خواهند بود. آنها معمولا با "L" در مدار مشخص شده اند.

 

کریستال اسیلاتورهای و نیز نسبتا آسان به توسط چشم را تشخیص دهد. بسیاری از آنها به وضوح با فرکانس عامل خود را چاپ شده بر روی آنها مشخص شده اند. آنها معمولا با "X" و یا "Y" در مدار مشخص شده اند.

 

رله به طور نمونه در پلاستیکی محصور در خشکی ، و بسیاری از آنها مشخصات خود را در آنها چاپ شده است. آنها معمولا با "K" در مدار مشخص شده اند.

 

ترانسفورماتور معمولا خیلی آسان به با چشمت شناسایی ، و بسیاری از آنها مشخصات خود را در آنها چاپ شده است. آنها معمولا با "T" در مدار مشخص شده اند.

 

باتری ها نیز بسیار آسان به شناسایی ، و به خوبی خود را با مشخصات مشخص شده اند.

 

فیوز را می توان آسان به شناسایی ، و معمولا دارای ولتاژ و شدت جریان برق رتبه ها مشخص شده بر روی آنها.

نیمه هادی مانند دیودها (معمولا با "D" مشخص شده در مدار).

 

ترانزیستور (معمولا با "Q" در مدار مشخص شده)

 

پل رکتیفایر (معمولا با : "BR" در مدار مشخص شده)

 

(typically marked with an “U” or “IC” on a circuit board)

مدارهای مجتمع ، (معمولا با "U" یا "IC" در مدار مشخص شده) می تواند کار کمی بیشتر به شکل از آنچه آنها می کنند. بسیاری از انواع مختلف بسته بندی می تواند همان ، به طوری که آنها همه می توانند تنها با خود به نظر می رسد قابل شناسایی نباشد استفاده کنید.

 

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰


 

وقتی صحبت از تعمیرات سخت افزاری گوشی و آموزش تعمیرات موبایل می باشد ، ابتدا باید اجزای سخت افزاری و سازنده این دستگاه شناخته شود و کار هر کدام مشخص باشد ، زیرا بیشتر خرابی ها مربوط به عدم کارکرد همین اجزای ظاهری و سخت افزاری می باشند .

در حالت کلی اجزای تشکیل دهنده یک تلفن همراه را می توان به صورت زیر نام برد :

 

1. قاب و شاسی دستگاه

2. برد اصلی

3. LCD ( صفحه نمایش )

4. Key pad ( صفحه کلید )

5. کانکتورهای سیستم

6. باطری

7. بازر ( کپسول زنگ )

8. بلندگو

9. میکروفن ( کپسول )

10. ویبراتور

11. آنتن

12. آنتن هوایی

13. انواع سوئیچ

14. دوربین

 

1) قاب و شاسی دستگاه :

 

قاب و شاسی دستگاه همانطور که از اسمشان مشخص است ، در برگیرنده اجزای داخلی و ظریف دستگاه هستند و به نوعی محافظ آن ها و از طرف دیگر مشخص کننده شکل ظاهری و به اصطلاح مدل دستگاه می باشند .

 شاید آنچه که ما در نگاه اول از یک گوشی تلفن همراه می بینیم قاب خارجی آن می باشد که این قاب می تواند شامل پانل ( Pannel ) و یا یکپارچه باشد

 

2) برد اصلی دستگاه :

 

که تمامی قطعات به آن متصل هستند و آی سی ها و المان های اصلی روی آن قرار دارند .

 در مورد برد گو شی های تلفن همراه می توان گفت که این بردها از نوع ( Printel Wiring Board PWB )هستند که در واقع از انواع بردهای چند لایه محسوب می شوند

 

مزیت های این نوع از مدار چاپی نسبت به مدار چاپی ها و بردهای معمولی در کم حجم و سبک بودن آن و تعداد مدارهای آن است .

ذکر این نکته لازم است که همه گوشی ها فقط دارای یک برد نیستند و اغلب گوشی هایی که درب دار یا کشویی هستند یک برد اصلی و چند برد کوچک دیگر نیز دارند .

 

3) LCD ( صفحه نمایش ) :

 

LCD که خود مخفف عبارت Liquid Crystal Display ( صفحه نمایش کریستال مایع ) است دارای دو نوع می باشد :

1. LCD تک رنگ ( Mono Chrome ) یا همان سیاه و سفید

2. LCD رنگی ( Color LCD )

 

همانطور که در ظاهر و آموزش تعمیر موبایل دیده می شود ، LCD ها دارای کیفیت ها و ابعاد گوناگون هستند و این کیفیت و اندازه بستگی به نوع گوشی و میزان کارایی آن دارد .

 

اما LCD ها از نظر اتصال به برد دارای انواع گوناگون هستند که شامل موارد زیر می شود :

 

1. فنر

2. پد ( Pad )

3. سوکت ( Socket )

4. کابل های تخت Flex cable ( قابل انعطاف )

5. لحیم شده

 


  • mina afshar
  • ۰
  • ۰

 

 

* نمایشگر های ال سی دی ( LCD ) , از چندین لایه تشکیل شده است . هر لایه توسط جداکننده های شیشه ای بسیار کوچک از هم جدا می شوند .

این جدا کننده ها و لایه های منحصر ه فرد بسیار ظریف می باشند . مالش دادن پانل ال سی دی ( LCD ) با انگشت و یا پارچه , ممکن است موجب شکستن این جدا کننده های شیشه ای و ایجاد مسائلی فراتر از مسئاله پیکسل گیر کرده شود .

 به این دلیل اغلب تکنسین های تعمیر با گواهینامه خدمات و آموزش تعمیر مانیتور و تلویزیون , اینگونه آموزش دیده اند که نباید رای رفع پیکسل گیر کرده از روش مالش یا ضربه استفاده کنند و انجام این کار توسط شما هم ممکن است ریسک باشد .

 

* برخی از افراد ادعا می کنند که لمس صفحه نمایش ممکن است موجب پیکسل های گیر کرده بیشتر شود که البته این مساله به اثبات نرسیده است .

 

* در برخی فروشگاه ها امتیاز هایی مانند تست کردن کالا داخل منزل وجود دارد .

بنابراین شما باید قبل از تحویل گرفتن کالا آن را کامل تست کرده و از سلامت آن مطمئن شوید تا اگر مشکلی مشاهده شد قبل از تحویل آن از پیک و پرداخت هر گونه وجه بتوانید آن را برگشت دهید و کالای سالم دیگری دریافت کنید .

 پس از اطمینان از سالم بودت تلویزیون از آنجا که گارانتی ها عموما شامل پنل نمی شوند در مراقبت از تلویزیون های ال سی دی ( LCD ) , ال ای دی ( LED ) , پلاسما ( PLASMA ) یا CRT دقت کافی را داشته باشید چون این قبیل کالاها به ضربه حساس می باشند .

 

* هیچگاه سعی نکنید که خودتان مانیتور یا تلویزیون های ال سی دی ( LCD ) , ال ای دی ( LED ) , پلاسما ( PLASMA ) یا CRT خود را باز کنید .

این کار باید توسط سرویسکار شرکت گارانتی و در صورت اتمام مدت گارانتی توسط تکنسین ماهر که آموزش تعمیرات مانیتور را دیده اند انجام شود .

 

* در مورد وب سایت هایی که امکان دانلود محافظ صفحه نمایش را به شما می دهند مراقب باشید . بسیاری از ویروس ها رتر از پیکسل گیر کرده می باشند .

 

 


  • mina afshar