آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

 

سنسورهای درب اتوماتیک انواع سنسور ها و کاربرد آنها در سیستم های درب اتوماتیک

 

در حال حاضر سه نوع سنسور مورد استفاده درب اتوماتیک در بازار قرار می گیرند که عبارتند از:

 

1- سنسور مادون قرمز اکتیو: این سنسور ها از نوع استاتیک می باشند و قادرند فقط اشیا و اشخاص را تشخیص دهند.

 

طریقه عملکرد سنسور های مذکور در درب های اتوماتیک بدین صورت است که وقتی افراد یا اشیا باعث شکستن پرتو نور مادون قرمز می شوند سنسور ها وارد عمل شده و باعث باز شدن درب اتوماتیک می شوند.

این سنسور ها قادر به تشخیص اجرام در سطوح وسیعی که روی فواصل مرکزی نوری لنز های فرستنده و گیرنده قرار می گیرند، می باشند.

سنسور های فوق الذکر به دو دسته مجزا تقسیم می شوند که عبارتند از:

 

حذف زمینه: که این دتکتور ها (نمایان سازان در درب های اتوماتیک) اقلب در درب اتوماتیک نوع گردان یا چرخان مورد استفاده قرار می گیرد زیرا با توجه به چرخشی بودن درب های اتوماتیک امکان ایجاد پس زمینه یا background وجود ندارد. بنابر این سیستم نیازی به زمینه ای همچون دیوار یا سطح زمین در مورد مذکور ندارد.

 

آنالیز کننده زمینه: این نوع detector ها بر خلاف دیتکتور قبلی برای باز کردن درب اتوماتیک مربوطه نیازمند سیگنالی از زمینه است تا بتواند عملکرد مناسب را داشته باشد.

این سیستم ها برای عملکرد سنسور ها نیازمند یک زمینه یا ground که در حوزه درب های اتوماتیک شامل دیوار یا کف زمینی است که درب اتوماتیک به آن متصل می گردد می باشد.

 

علاوه بر موارد ذکر شده سطح مورد نظر برای پویش اجرام درون فواصل ممکن از پیش تعیین شده به صورت مکانیکی تنظیم می شود

همچنین هر شی ای که درون این ناحیه قرار گیرد به صورت استاتیکی نمایان خواهد گردید.

 

2- سنسور های مادون قرمز پسیو: طریقه عملکرد این نوع سنسور ها در دربها و نصب درب اتوماتیک بسیار شبیه به کاری است که دوربین های مادون قرمز درون ساختمان ها برای تشخیص تلفات حرارتی انجام می دهند.

 

3-میکروویو: امواجی الکترومغناطیسی منتشر شده با طول موج بیشتر از یک گیگاهرتز بکمک آنتن های متحرک را به راحتی می توان ارسال و بدون مشکل آنها را از طریق کف زمین، دیوار و سایر سطوح به گیرنده برگشت داد. در صورتی که هیچ حرکتی در محل تحت نظارت وجود نداشته باشد، فرکانس ارسالی و دریافتی یکسان باقی می ماند (که نشان دهنده این است که محل عاری از هر جنبده ای است).

 با قرار گرفتن هر موجود زنده یا غیر زنده در محل تحت پوشش، فرکانس برگشتی در نتیجه برخورد به شئ با فرکانس ارسالی متفاوت بوده و این اختلاف توسط سیستم الکترونیکی آشکار شده و باعث فعال شدن سوئیچ خروجی میگردد.

توان سنسورهای مایکروویو مورد استفاده از هر نظر برای انسانها وحیوانات ایمن است.

 

 

حذف تداخلات: از آنجایی که عواملی همچون باران، برف، لامپ های فلورسنت، لرزش ناشی از محرک های درب (مثل موتور ها و اکچویتر ها)، موبایل، تجهیزات رادیویی و اشعه ایکس که غبار الکترونیکی یا electrosomg نامیده می شوند مانع از عملکرد بهینه سنسور های درب اتوماتیک در مقابل این تداخلات می شوند نیاز به مدار الکترونیکی بهینه ساز بیهوده به نظر نمی آید.

 

سنسور های دربهای اتوماتیک شامل درب کشویی، تاشو، چرخان و گردان می توانند تنها یک سنسور ساده برای تشخیص جسم متحرک باشند.

 اما در حال حاضر سنسور های پیشرفته تری برای درب های اتوماتیک ساخته شده که تنها به حرکت سوئیچ یا مستقیم به طرف درب اتوماتیک حساس هستند و حرکت های عرضی را نادیده گرفته و واکنشی در قبال آن ها از خود نشان نمی دهند.

 

 


  • ۹۴/۰۴/۲۶
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی