آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

OEM چیست؟

 

خدمات ساخت قطعات الکترونیکی (EMS) اصطلاحی است که برای شرکت هایی به کار می رود که قطعات الکتریکی و اتصالات را برای سازندگان تجهیزات اصلی طراحی و تست می کنند، می سازند، توزیع می کنند و خدمات تعمیر و بازگشت را ارائه می نمایند (OEM ها). این مفهوم به ساخت قرار دادی قطعات الکترونیکی (ECM) نیز اشاره دارد.

 

تاریخچه

 

SCI (سپس Space Craft Inc.; now Sanmina-SCI) اساس اولین EMS / شرکت قرار دادی مونتاژ در آمریکای شمالی است.

 

صنعت EMS پس از تاسیس Solectron در اواخر دهه 70 رونق گرفت. در آن زمان اکثرتولید انبوه قطعات الکترونیکی و مونتاژ در خانه انجام می شد. این شرکت های جدید برای شرکت های کوچکتری که تولیدات کم تری داشتند منابع انسانی تجهیز شده و انعطاف پذیر فراهم می کردند. مدل تجاری برای صنعت EMS اختصاص دادن اقتصاد کلان در مقیاس ساخت، تهیه و ادغام مواد با منابع، مهارت های طراحی صنعت است و هم چنین خدمات افزوده ای مثل ضمانت و تعمیرات را اضافه می کند. این مدل مشتری هایی را که به ساخت و نگه داری موجودی های زیاد نیازی ندارند را آزاد می گذارد. بنابراین آنها می توانند به تغییرات ناگهانی سریع تر و موثر تر پاسخ دهند. توسعه فناوری جایگذاری سطحی (SMT) در برد های مدار چاپی (PCB) امکان مونتاژ سریع قطعات الکترونیکی را فراهم کرده است. OEM های اولیه مربوط به دهه 90 به سرعت خطوط SMT را نصب و راه اندازی می کردند. EMS مثل SCI و Avex تلاش کردند تا مانند OEM ها باشند که این موضوع به طور پیوسته مشتریان و قرار داد ها را تغییر می داد. در اواسط دهه 90 مزایای مفهوم EMS متقاعد کننده بود و OEM ها در مونتاژ انبوه برد مدار چاپی (PCBA) استفاده شدند.

 

در پایان دهه 90 و اوایل سال 2000 بسیاری از OEM ها کارخانه های مونتاژ خود را با هجوم به سمت بازار سهام به EMS فروختند. با توجه به این که شرکت های بیشتری می توانستند هم کارخانه های موجود و هم شرکت های EMS کوچکتر را خریداری کنند این وضع همچنان ادامه داشت.

 

بازار

 

مونتاژ برد مدار چاپی

 

معمولا صنعت EMS با توجه به درآمد به چند Tier تقسیم می شود:

 

    Tier 1: > 800 میلیون/ 1 میلیارد- مثال ها عبارتند از Foxconn/HonHai (حدود 100B )Flextronics (حدود $23B) Celestica, Jabil, Benchmark Electronics, and Sanmina-SCI

    Tier 2: $250/300m تا $1B

    Tier 3: <$250m (Aqs-Inc.

 

قانون سختگیرانه برای درآمد واقعی در این زمان وجود ندارد. می توان دسته بندی های دیگری که توسط StepBeyond/EMSinsider: ارائه شده اند را بررسی کرد: Tier 4 <10m و Tier Mega به Big 2, Foxconn و Flextronics اشاره دارد.

 

دیگر تمایز بین EMS این است که به High Mix Low Volume (HMLV) و High Volume Low Mix (HVLM) اختصاص دارد. Mix عموما به مدل های مختلف و پیچیده مونتاژ برد مدار چاپی اشاره دارد. Volume به تعداد واحد های ساختاری با محصولاتی مثل قطعات الکترونیکی در ماشین آلات یا الکترونیک پزشکی و نمونه اولیه اشاره دارد. معمولا Tier EMS پایین تر HMLV و Tier بالاتر HVLM ارائه می کند.

 

امروزه بازار تحت تسلط چند شرکت انگشت شمار مثل Hon Hai Precision Industries (Foxconn), Flextronics, Celestica, Sanmina-SCI, Jabil, Onyx EMS, Benchmark Electronics, Plexus, Kimball Electronics Group, Key Tronic Corp, Asteelflash, Integrated Microelectronics, Inc., Creation Technologies, ESCATEC Group, Venture Corporation می باشد، چند شرکت و هزاران شرکت کوچکتر به اشغال مکان EMS ادامه می دهند.چند وب سایت مستقل لیست 50 شرکت برتر EMS بر حسب درآمد را منتشر می کنند. Elcoteq در سال 2011 با عدم توانایی برای رقابت با رقبای آسیایی به ویژه نوکیا، دچار ورشکستگی شد.

 

در ایالات متحده Tier 2 مختص شرکت های خصوصی است، بسیاری از آنها در اختیار سهامی خاص هستند. Mack Technologies (US $600m) و NATEL EMS (US $500m), بزرگترین شرکتهای خصوصی در این زمینه هستند که در اختیار یک خانواده می باشند. در حال حاضر Mack توسط نسل چهارم خانواده Founders اداره می شود که Mack Group را در سال 1920 تاسیس کردند. NATEL نیز توسط مالم خود یعنی Sudesh Arora اداره می شود. در Tier 2 چند نهاد دولتی نیز وجود دارند. این نهاد ها عبارتند از: Ducommun (US $750m) و Ontario, Canada-based SMTC (US $250m).

 آموزش تعمیرات بردهای الکترونیکی

در دوران شکوفایی این فناوری در اواخر دهه 90، EMS ها معمولا در مناطق پر هزینه درآمد زیادی کسب می کردند. EMS ها روی ساخت برد های مدار چاپی بسیار متمرکز بودند و مونتاژ سیستم را به OEM ها واگذار نمودند. شرکت های EMS کاملا صنایع را به بیرون از دنیای ارتباطات و پردازش اطلاعات (کامیپوتر ها) بردند. در سال های اخیر EMS ها فرآیند تولید را که شامل صنایع سنتی مثل قطعات الکترونیکی مصرفی، صنعتی، پزشکی و ابزاری می شود، را به مناطق کم هزینه برده اند و قابلیت های مواد را بهبود بخشیده اند و انواع خدمات مثل سیستم طراحی و مونتاژ ODM، تست کردن، تحویل و منطق، ضمانت و تعمیر، خدمات شبکه، نرم افزار و طراحی سیلیکونی و خدمات مشتریان را ارائه کرده اند.

 

EMS خدمات طراحی مورد استفاده در مشاوره برای توسعه محصول از نظر طراحی نرم افزاری، الکتریکی و مکانیکی را نیز ارائه می کند. خدمات تست در مدار انجام می شوند و عبارتند از: تست کارکردی، محیطی، سازگاری و تست تحلیلی آزمایشگاهی. خدمات ساخت قطعات الکترونیکی در سراسر جهان ارائه می شوند. آنها از نظر قابلیت های تولید و سازگاری با استاندارد های کیفی و الزامات قانونی مختلف متفاوت هستند.

 

    نوشته شده توسط سمیه محبوبی


  • ۹۶/۰۲/۲۵
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی