آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

منظور از سیستم برق خورشیدی مستقل از شبکه یک سیستم فتوولتائیک بدون اتصال به شبکه برق سراسری می‌باشد. در شرایطی که دسترسی به برق شبکه مقدور نیست و یا به دلیل فاصله زیاد مصرف کننده از شبکه سراسری برق، هزینه‌های مربوط به اتصال به شبکه برق بالاست، سیستم‌های مستقل از شبکه راه حل بهینه جهت تامین برق با پنل خورشیدی  می‌باشند.


این سیستم‌ها به ویژه برای تامین برق روستاهای دور افتاده و یا مناطق مسکونی و هتل‌ها ساخته شده در جزیره‌ها نصب و راه اندازی می‌شوند.

در این سیستم امکان مصرف برق تولیدی مستقیما وجود داشته و مازاد برق تولیدی توسط سیستم خورشیدی در باتری‌ها ذخیره شده و در مواقع عدم تابش خورشید (شب و یا روزهای ابری) در اختیار مصرف کننده قرار می‌گیرد.

 

کاربردهای سیستم‌های فتوولتائیک مستقل از شبکه:

 

– تامین برق جاده‌ها و تونل‌ها بخصوص در مناطقی که به شبکه برق دسترسی ندارند همچنین تامین برق پاسگاه‌های مرزی که دور از شبکه برق هستند.

– تامین برق پمپ‌های برداشت آب از چاه‌های، قنوات، چشمه‌ها و رودخانه‌ها جهت مصارف مسکونی و کشاورزی و سیستم‌های پشتیبانی ایستگاه‌های مخابراتی و فرفرستنده‌های رادیویی و تلوزیونی.

– تامین برق مصرفی هتل‌ها، بیمارستان‌ها، مدارس و چادرهای صحرایی و عشایری.

– تامین برق کاروان‌های مسافرتی

و …

 

در زمانی که نیاز مصرفی مسکونی یا صنعتی به برق و پنل خورشیدی بالاست (اهداف مسکونی با توان مصرفی ۱۰۰۰ الی ۳۰۰۰ وات پیک و اهداف صنعتی با توان مصرفی برابر با ۱۰۰۰ الی ۱۰۰۰۰ وات پیک)، بسته به نوع کاربرد یک یا چند منبع اضافی به منظور تولید انرژی الکتریکی در نظر گرفته می‌شود که به سهولت قابل یک‌پارچه‌سازی در سیستم موجود می‌باشد. اینگونه سستم‌ها تامین برق موسوم به سیستم‌های ترکیبی حرفه‌ای می‌باشند.


  • ۹۵/۱۱/۱۲
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی