آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

 انرژی خورشیدی ، پرتوهای خورشید است که به زمین می­رسد. خورشید به عنوان یک منبع بی­پایان انرژی می­تواند حلال مشکلات موجود در مورد انرژی و محیط زیست باشد. زیرا مقدار آن نامحدود است، دسترسی به آن آسان می­باشد و هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد.

 

این انرژی که به زمین می­تابد هزاران بار بیشتر از آنچه ما نیاز داریم و مصرف می­کنیم می­باشد. از انرژی خورشید با استفاده از پنل خورشیدی  می­توان به عنوان یک انرژی تمیز و قابل دسترس در همه جا استفاده کرد.

 

سیستم های انرژی خورشیدی : از نور خورشید نمی­توان به طور مستقیم به جای سوختهای فسیلی بهره برد. بلکه باید دستگاههایی ساخته شود که بتوانند انرژی تابشی خورشید را به انرژی قابل استفاده نظیر انرژی مکانیکی، حرارتی، الکتریسیته و ... تبدیل کنند.

 

سیستمهای خورشیدی  به سیستمهایی اطلاق می­گردد که  انرژی خورشید را  در خود ذخیره می­نمایند و آن را تبدیل به انرژی الکتریسیته می­کنند.

 

این سیستمها انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده و سپس انرژی ذخیره شده را در کل مدت شبانه روز مورد استفاده قرار می­دهند. استفاده از این سیستم برای  بخش­هایی که امکان برق کشی در آنها وجود ندارد  کاملاً  به صرفه است.

 

انرژی خورشیدی

 

یکی از مصارف انرژی خورشیدی تولید الکتریسیته خورشیدی می­باشد که در این روش انرژی الکتریکی به سادگی قابل تبدیل به سایر انرژی­ها بوده و می­توان آن را ذخیره نمود.

 

انرژی خورشیدی : انرژی خورشیدی ، پرتوهای خورشید است که به زمین می­رسد.

خورشید به عنوان یک منبع بی­پایان انرژی می­تواند حلال مشکلات موجود در مورد انرژی و محیط زیست باشد. زیرا مقدار آن نامحدود است، دسترسی به آن آسان می­باشد و هیچ گونه آلودگی برای محیط زیست ندارد. این انرژی که به زمین می­تابد هزاران بار بیشتر از آنچه ما نیاز داریم و مصرف می­کنیم می­باشد. از انرژی خورشید می­توان به عنوان یک انرژی تمیز و قابل دسترس در همه جا استفاده کرد.

سیستم های انرژی خورشیدی : از نور خورشید نمی­توان به طور مستقیم به جای سوختهای فسیلی بهره برد. بلکه باید دستگاههایی ساخته شود که بتوانند انرژی تابشی خورشید را به انرژی قابل استفاده نظیر انرژی مکانیکی، حرارتی، الکتریسیته و ... تبدیل کنند. سیستمهای خورشیدی  به سیستمهایی اطلاق می­گردد که  انرژی خورشید را  در خود ذخیره می­نمایند و آن را تبدیل به انرژی الکتریسیته می­کنند. این سیستمها انرژی خورشید را در طول روز جذب کرده و سپس انرژی ذخیره شده را در کل مدت شبانه روز مورد استفاده قرار می­دهند. استفاده از این سیستم برای  بخش­هایی که امکان برق کشی در آنها وجود ندارد  کاملاً  به صرفه است.

 

یکی از مصارف انرژی خورشیدی تولید الکتریسیته خورشیدی می­باشد که در این روش انرژی الکتریکی به سادگی قابل تبدیل به سایر انرژی­ها بوده و می­توان آن را ذخیره نمود.


  • ۹۵/۱۰/۲۹
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی