آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

وبمستر بینگ

 

گوگل تنها موتور جستجوی دارای ابزار نیست یکی دیگر از ابزارهای موجود موتورهای جستجو وبمستر بینگ میباشد. همانند وبمستر تولز گوگل این نیز شما را قادر میسازد تا اطلاعاتی را که بینگ از صفحات شما دارد را درک کنید‫ و به این صورت میتوانید به آن اطلاعات مفیدی ارائه کنید تا در مورد وب سایتتان فهرست کند.

 

شما باید اکانتی در بینگ داشته باشید و وقتی که وارد شدید باید دامینی برای دسترسی ثبت نمایید. وقتی که سایتی را اضافه میکنید شما دو گزینه ی اصلی دارید اول اینکه شما میتوانید آدرسی برای ‫سایت مپ XML خود تهیه میکند و اگر اینکار را نکنید بعدا نیز میتوانید اینکار را انجام دهید.

همچنین برای سئو شما میتوانید تعیین کنید که چه زمانی از روز ترافیک بیشتری بدست می آورید و اگر اینکار را کنید بینگ ‫در زمان اوج بازدید سایت شما را بررسی می نماید.

 در گام بعدی باید تایید کنید‫ که صاحب سایت بوده و میتوانید این وب سایت را کنترل نمایید.

برای اینکار بر Verify now از صفحه My Sites کلیک کنید. برای تایید توانایی کنترل دامین شما میتوانید یک فایل را در وب سرور آپلود کنید و تگ متا را در صفحه ی پیشفرض کپی نمایید و یا اینکه تغییری در پرونده  DNS به وجود آورید.

 

اجزای وبمستر بینگ

 

وقتی که وب سایت را تایید‫ کردید، میتوانید بر آن کلیک کرده و به این صورت داشبردی حاوی آمارهایی مشاهده میکنید که ایده ای از نمایش جستجو برای کلیکها به شما میدهد. همچنین در آن چرخش و فهرست کردنهای موتور جستجو نیز وجود دارد.

 

شما میتوانید گزارشهای Search Keywords و Inbound Links را مشاهده کنید و بر See all links کلیک کرده تا گزارش کاملی از آن بگیرید.

 گزارش Search Keyword کلیک ها و بازدیدکنندگان هر کلیدواژه را نشان میدهد و همچنین میانگینی از رنکینگ و آهنگ کلیک شدن شما در بازه ای‫ زمانی را نشان میدهد.

 

 گزارش Inbound Links Report نموداری را در سئو  نمایش میدهد که شمارشهای لینکهای درونی صفحاتی که بینگ به تدریج شناخته است را نشان میدهد و شما میتوا‫نید بر هر یک از این صفحات کلیک کرده تا لینک کردن به آن را ببینید.

 گزارش مهم دیگر Crawl Information میباشد که در منوی سمت چپ Reports و Data میتوانید آن را مشاهده نمایید.

 در اینجا شما میتوانید Crawl Errors هایی که بینگ پیدا کرده است را شناسایی نمایید و آنها برای تصحیح پیاده سازی آن خطاها اهمیت دارند. شما همچنین داده هایی برای هدایت های مجدد وب سایت را میبینید که به این صورت میتوانید مطمئن شوید جا به جایی محتوایی شما به درستی انجام گرفته است.

 

 با اینحال که شما باید به گزارشهای دیگر بخش Reports و Data نگاه بیندازید.

 باید مطمئن شوید که شما برای بینگ اطلاعاتی در مورد سایت تهیه کرده اید و این عمل در بخش Configure My Site انجام گرفته است. در اینجا شما میتوانید سایت مپ XML را مدیریت نمایید، دستورهای پارامترهای آدرسی که بینگ درک میکند را تنظیم نمایید، چگونگی چرخش بینگ درسایت را کنترل کرده و سایتهای در دسترسش را تعیین نمایید.

 در نهایت حتما به بخشهای Diagnostics و Tools نیز سری بزنید. در اینجا میتوانید میزبانی از ابزارهایی را برای بهینه سازی بعدی سایت پیدا کنید. از ابزار Keyword Research مانند گوگل استفاده کنید و ‫به این صورت میتوانید به خوبی ایده هایی در مورد کلیدواژه ها بدست آورید.

 

تنها به یاد داشته باشید که ‫این اعداد از موتور جستجوی بینگ میباشد، بنابراین نباید اینها را با ابزار گوگل مقایسه کنید.

همچنین باید کمی هم ابزار SEO Analyzer را امتحان نمایید. عملکرد آن شبیه SEOmoz On-page Report Card میباشد و اطلاعاتی در مورد خطاها و مسائل قابل حل صفحه در اختیارتان قرار میدهد.

تنها تفاوتش این است که کلیدواژه ‫های مشخص را مانند SEOmoz Tool در نظر نمیگیرد. با وجودی که بینگ بازار جستجوی کوچکتری به نسبت گوگل دارد ولی همچنان قابل توجه است و نباید آن را نادیده بگیرید و نه تنها ابزارهای وب مستر بینگ شما را قادر به بهینه سازی حضور بینگ میسازد بلکه شما میتوانید داده های غنی تری را ارائه کرده و نقطه ی جایگزینی از استراتژی سئو کلی خود داشته باشید.


  • ۹۵/۰۸/۲۹
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی