آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

همانگونه که انتخاب گرافیک و مطالب برای طراحی سایت مهم است انتخاب رنگ های مناسب نیز اهمیت دارد. در این نوشتار مؤلفه هایی که در انتخاب رنگ های به کار رفته در طراحی سایت و سئو تأثیر دارد بررسی می کنیم. رنگ های به کار رفته در طراحی وب سایت تأثیر زیادی بر اشخاص می گذارند علی الخصوص واکنش های احساسی که در آن ها ایجاد می کند ممکن است تصوری که از شرکت شما در ذهن آنها شکل گرفته را شدیداً تحت تأثیر قرار دهد. این تأثیر گذاری برند شرکت شما را نیز متأثر می سازد.

 

 

 ارائه پیشنهاداتی جهت استفاده از رنگ ها در طراحی سایت

 

 

 اکنون به مواردی اشاره می کنیم که تأثیر گذاری رنگ ها برای شما ملموس تر شود. تجربیات علمی ثابت کرده اند که انسان ها رنگ ها را به عواطف نسبت می دهند و رنگ ها می توانند حس خوشحالی و غم و اندوه و حتی ترس را در اشخاص به وجود بیاورند. در مجموع با توجه به گفته های فوق باید دقت بیشتری در استفاده از رنگ ها در طراحی سایت انجام گیرد زیرا می تواند پاسخ هایی را در کاربران ایجاد کند. در تقسیم بندی های رایج رنگ ها را به سرد و گرم و طبیعی تقسیم بندی می کنند. رنگ های طبیعی شامل سفید که نماد شفافیت است و در فرهنگ های مختلف معانی متضاد مرگ و یا امید و ازدواج را می رساند. رنگ خاکستری رنگ اطمینان و محافظه کاری است و قهوه ای نماد خانه و زمین و خانواده است. در نهایت رنگ سیاه هم نماد قدرت و شکوه است و معنای مرگ را نیز می رساند. رنگ های گرم؛ رنگ های زرد که نماد خوشحالی و یا ترس و ضعف است و قرمز که نشان دهنده خشم و شهوت است و برای جلب توجه به کار برده می شود، رنگ نارنجی که اشتها آور است و رنگ صورتی که نماد عاشقی و معصومیت است از جمله رنگ هایی هستند که به عنوان رنگ های گرم از آنها یاد می شود. و در نهایت رنگ های سرد که شامل آبی با تأثیر بی صدا بودن و مناسب برای طراحی سایت های مالی و پزشکی و نماد هوش و اعتماد و سئو است. سبز که نماد حسادت و بی تجربگی و پول و ثروت است و ارغوانی که نشان دهنده خلاقیت است.

 

رنگ های Web Safe  و طرح های رنگ چیست؟

 

 

216 رنگ به نام رنگ های Web Safe وجود دارد که در هر نوع صفحه نمایش و هر نوع مرورگری به شکلی یکسان نشان داده می شوند. چنانچه پیوستگی رنگ ها در طراحی سایت برایتان مهم است باید تنها از رنگ های Web Safe در سایت خود استفاده کنید. مطلب دیگری که به آن اشاره می کنیم طرح های رنگ است. طرح های رنگ می تواند ترکیب یک رنگ، رنگ های متضاد و یا رنگ های مکمل باشد. طرح های تک رنگ، رنگ های مکمل و رنگ های متضاد از جمله این رنگ ها می باشد. در طراحی سایت باید دقت نمود که از هر ترکیب رنگی خصوصاً رنگ ها متضاد نظیر قرمز و آبی استفاده نکنند زیرا برای چشم برخی افراد مضر است و می تواند به چشم آنها صدمه بزند.

 

 پیشنهاداتی جهت استفاده از رنگ ها

 

جهت طراحی صفحات وب به نحوی که برای همه قابل استفاده و خوانا باشد پیشنهاداتی را ارائه می کنیم که امیدواریم مورد کاربرد شما واقع گردد. متن هایی که استفاده می کنید باید خوانا باشد و علاوه بر سیاه بر روی سفید که انتخابی پیش فرض است ترکیبات دیگری نیز می تواند مناسب باشد. در صورتی که پیش زمینه مورد استفاده شما سیاه است استفاده از رنگهای زرد یا روشن مناسب است ولی رنگ روشن زرد و سبز و خاکستری چندان برای استفاده بر روی سفید مناسب نیست. سعی کنید رنگ های مورد استفاده شما برای چشم مطلوب باشد، برای رنگ های پیوسته در همه مرورگرها از رنگ های web safe استفاده کنید. استفاده از رنگ های متحدالشکل در طراحی سایت شما باعث می شود تا برندی را برای سایت تان خلق کرده و به کاربران حس بودن در سایت شما را القا کند.


  • ۹۵/۰۸/۲۷
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی