آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

سنسور ها اجزایی هستند که اطلاعات مورد نیاز ECU را برای آنالیز و تصمیم گیری مهیا می سازند. سنسورهای مختلفی از نظر کاربرد و کارایی وجود دارند که تمام آنها اطلاعات خود را از طریق پالس ها و دیتاهای الکترونیک در اختیار واحد کنترل الکترونیکی ECU قرار می دهند.

سنسور فشار، سنسور دما، سنسور اکسیژن، سنسور گشتاور، سنسور فشار روغن از جمله سنسور های پایه ای هستند که اطلاعات مورد نیاز برای تصمیم گیری ECU  و آموزش تعمیرات ایسیو را فراهم می آورند.

 

سنسور گشتاور

 

سنسور گشتاور میزان بار و نیروی N  رو گیربکس اتومبیل را اندازه گیری می کند و این مقدار را در اختیار ECU قرار می دهد تا واحد کنترل الکترونیکی بهترین حالت برای تعویض دنده را تصمیم گیری کند.

همچنین این حالت برای مسیر های لغزنده کاربرد دارد که به موجب عدم هرز گردی چرخ های خودرو  واحد ECU تصمیم گیری می کند.

 ECU با مدیریت نیروی انتقالی به هر چرخ از هرز گردی آنها جلو گیری می کند. در خودرو های با سیستم چهار چرخ متحرک ۴WD این سنسور نقش کلیدی بازی می کند و ارتباط موتور، کلاج، دفرانسیل و سیستم انتقال قدرت موتور توسط این سنسور بهینه می شود.

 

سنسور فشار

 

سنسور فشار اطلاعات فشار اتمسفری که موتور در آن کار می کند را در اختیار ECU قرار می دهد.

 هر چه قدر فشار اتمسفر در داخل مینفولد بیشتر باشد مقدار ترکیب هوا نیز بیشتر است. با استفاده از اطلاعات فشار اتمسفری دریافتی توسط این سنسور ECU با استفاده از اطلاعات داخلی خود تصمیم می گیرد که میزان سوخت ورودی برای بهترین و بهینه ترین حالت در آموزش تعمیرات ایسیو  چقدر باشد.

فشار هوا عامل تاثیر گذار همچنین یک فاکتور اصلی برای احتراق سوخت می باشد. این سنسور همراه با سنسور اکسیژن در احتراق و سیستم سوخت رسانی همچنین مصرف سوخت موتور خودرو نقش کلیدی دارد.

 

سنسور دما

 

دمای موتور به سانتی گراد را در اختیار ECU قرار می دهد این دما بسیار مهم است چراکه برای احتراق بهتر موتور همچنین گردش سیال روغن دما باید بین ۷۰ یا ۸۰ درجه سانتی گراد باشد و از آنجا که آب در ۱۰۰ در جه به جوش می آید ECU تصمیم می گیرد که در چه بازه ای موتور را خنک کند  این تایم خنک سازی چقدر باشد که از مقدار تعیین شده پایین تر نباشد.

 ECU به صورت الکترونیکی یک دریچه را برای ورود آب داغ  درون موتور را به درون رادیاتور را باز می کند که پس از رسیدن به دمای پایین مورد نظر این درچه را می بندد. در اتومبیل های قدیمی این عمل توسط ترموستات انجام می گرفت که دقت کافی را نداشت.

 

سنسور اکسیژن

 

سنسور اکسیژن نقش کلیدی در احتراق موتور بازی می کند. این سنسور با در اختیار گذاشتن اطلاعت میزان اکسیژن موجود در هوا همچنین غلضت آن باعث می شود که ECU تصمیم بگیرد که چه میزان سوخت برای ترکیب با این هوا برای بهترین و بهینه ترین حالت ممکن مورد نیاز است و بصورت الکترونیکی به انژکتور ها در میزان پاشش سوخت دستور می دهد.

یک فرمول ترکیب هوا و سوخت  برای بهترین حالت احتراق درون ECU برنامه ریزی شده است که ECU بر اساس این فرمول و اطلاعات دریافتی از سنسور اکسیژن میزان پاشش سوخت را تنظیم می کند که بهترین حالت احتراق انجام شود.

 

 


  • ۹۵/۰۴/۱۵
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی