آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

 لامپ ال.ایی.دی یا ˈدیودهای ساطع کننده نورˈ از یک حباب با دو سر پلاستیکی تشکیل شده است.

 

طبق گزارش فنی گاردین،تولید نور در لامپ های ال ای دی hg هنگامی رخ می دهد که الکترون های داخل دیودها انرژی را در شکلی از نور ساطع می کنند.

این نوع منابع انرژی تا 85 درصد نسبت به انواع دیگر لامپ های نوری مرسوم و تا 10 درصد نسبت به لامپ های فلورسنت برق کمتری مصرف می کنند.

 

***لامپ های ال ایی دی روشنایی خانه های هوشمند

 

اکنون این لامپ ها به عنوان یکی از ابزار مهم خانه های هوشمند مورد استفاده عمومی پیدا کرده است به گونه ای که کاربران با سوئیچ کردن بر روی لامپ های ال ای دی بی سیم می توانند از طریق تلفن های همراه و یا کامپیوترهای خود روشن و خاموش بودن آنها را کنترل کنند.

 

اگرچه این امر مقرون به صرفه است اما خطر هک شدن و رویارویی با هکران را نیز به دنبال دارد. البته این خطر در کمین هر دستگاه متصل به اینترنت نیز هست.

 

*** ویژگی های لامپ های ال ایی دی

 

- کارشناسان می گویند طول عمر، بازده نوری بالا، تنظیم شدت نور، تنظیم زاویه تابش، جریان راه اندازی از جمله مزایای استفاده از لامپ های روشنایی ال.ایی.دی است.

 

این لامپ ها در دمای منفی 40 درجه تا مثبت 85 درجه سانتی گراد قابل استفاده اندو به این ترتیب این نوع لامپ ها در هر فصلی در کره خاکی قابل استفاده است.

 

- حشرات از نور ال ایی دی گریزان

 

در لامپ های قدیمی بعد از گرد و غبار، آلودگی ناشی از تجمع حشرات مهمترین عامل کاهش نور محسوب می شود و همین امر سبب کاهش شدید بازده نور است.

از این رو لامپ ها باید هر از چندگاهی آن ها تمیز شود، اما لامپ های ال ایی دی نه تنها حشرات را جذب نمی کنند بلکه آن ها را پراکنده می کنند.

 

- طبق این گزارش، اگرچه این لامپ ها و واردات قطعات الکترونیک  دارای معایب زیست محیطی متعددی است

اما از نظر کیفیت نور، میزان مصرف انرژی و اثرات زیست محیطی در مقایسه با لامپ های فلورسنت فشرده دارای مواد سمی کمتری است.

 

 


  • ۹۴/۰۹/۲۶
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی