آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

 

Ultrabooks1

به نظر من فلسفه ساخت لپ تاپ امکان حمل و نقل آن بود.اینکه هرجا که خواستی کامپیوتر همراهت باشد. پس یک لپ تاپ خوب یک همراه خوب هم باید باشد. چه بهتر که این همراه خوب سبک وزن و جمع و جورهم باشد تا شما هم از این همراهی خسته نشوید و لذت ببرید . در این نوشته قصد دارم لپ تاپ های سبک را به شما معرفی کنم. با ما همراه باشید :)

 

ابتدا نت بوک های با قیمت کمتر از ۱ میلیون تومان :

ASUS EeeBook X205TA :

 

با ورود تبلت ها نت بوک ها کمرنگ تر  شدند ، تغییر و تحول حتی در آموزش تعمیر laptop  پیدا کردند و درواقع کمی مرزها بین تبلت ها و نت بوک ها به نفع تبلت ها جابجا شده است ولی اگر شما هم مثل من دنبال لذت تایپ با کیبورد باشید نت بوک را به تبلت ترجیح میدهید و اگر نیاز به قدرت کاری زیادی ندارید میتوانید از این نت بوک بجای لپ تاپ هم استفاده کنید  .

 

این نت بوک دارای صفحه نمایش ۱۱ اینچی و پردازنده اینتل اتم و دو گیگابایت رم و ۳۲ گیگابایت هم حافظه داخلی است ( که به نظر کافی نیست و حتما نیاز به هارد اکسترنال خواهید داشت) که با توجه به داشتن سیستم عامل Microsoft Windows 8.1 میتواند برای کارای سبک مثل تایپ و مطالعه و گردش اینترنتی مناسب باشد .

 

 

Acer Chromebook 11 C720P :

 

ایسر هم از لحاظ قدرت و قطعات کاملا شبیه ایسوس ساخته شده البته با پردازنده ای متفاوت اما ایسر کمی درطراحی بیشتر وقت گذاشته و به نظر ما زیباتر از مدل ایسوس است ، البته این مدل یک برادر لمسی با قیمتی کمی بیشتر از ۱میلیون تومان هم دارد که لذت صفحه لمسی تبلت را هم به برای شما به ارمغان خواهد آورد .

 

پردازنده این محصول Intel Celeron 2955U و ۲ گیگابایت رم و ۳۲ گیگابیت هم حافظه داخلی دارد که بازهم مثل مدل قبلی حتما نیاز به یک هارد اکسترنال خواهید داشت .

 

البته باید در مورد این نت بوک ذکر این مورد که سیستم عامل این دستکاه Google Chrome است و شاید در نگاه اول کار با یک سیستم عامل جدید کمی سخت باشد ولی کم کم عادت میکنید .

 

 

بازه قیمتی ۱ تا ۳ میلیون تومان :

 

متاسفانه این بازه قیمتی کویر بازار نت بوک ها است ، و به صورت انحصاری در اختیار تبلت های گران قیمت و لپ تاپ ها است ، ماکه هرچی گشتیم چیزی ندیدیم جز یکی  که ناچار به معرفی همین این تک سیستمی که یافتیم شدیم .

 

MSI S12 :

 

از ویژگی های این نت بوک میتوان به پردازنده Dual Core اینتل و رم ۴ گیگابایتی و ۵۰۰ گیگابایت حافظه داخلی و صفحه نمایش ۱۱ اینچ براق اما لمسی آن اشاره کرد .

 

در کل نسبت به قیمت کیفیت ساخت مناسبی دارد به نظر محصول جالبی با قیمتی تنها کمی بالاتر از ۱میلیون تومان است.

 

MSI S12

 

بین سه تا چهار میلیون تومان :

 

به جایی رسیدیم که بلاخره قابلیت معرفی چند نت بوک را داشته باشیم

 

 Apple MacBook Air MJVM2 :

 

مک بوک ایر با پردازنده Core i5 ( البته سری کم مصرف ) و ۴ گیگابایت رم و ۱۲۸ گیگا بایت هارد SSD و گرافیک ۶۰۰۰HD و وزن ۱.۰۸ کیلوگرم صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی والبته سیستم عامل محبوب Mac OS  البته که گران است ولی بالاخره  اپل است ! و از لحاظ طراحی و زیبایی نمیشود ایرادی گرفت اما این مدل ارزانترین محصول اپل در این رده است و مدل های گرانتر سری ایر هم هستند که فقط در میزان حافظه SSD با هم تفاوت دارند .

 

 

ASUS Zenbook UX305FA :

 

اگر از برند و طراحی زیبای اپل و آموزش تعمیرات لپ تاپ  چشم پوشی کنیم در بقیه موارد این محصول ایسوس برتری های محسوسی نسبت به رقیب خود خواهد داشت .

 

پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایت رم و ۲۵۶ گیگابایت حافظه داخلی SSD و گرافیک Intel HD Graphics 5300 و صفحه نمایش ۱۳ اینچی  Full HD  و سیستم عامل ویندوز ۸.۱ نسبت به اپل بهتر به نظر میرسد .

 

 

بالای ۴ میلیون تومان :

 

Apple MacBook MJY32 :

 

مک بوک  ۱۲ اینچی اپل محصولی است بین سری Air و سری Pro که قدرت و زیبایی و سبکی را باهم در یک لپ تاپ جا داده است از تفاوت های این مدل با مدل Air که قبلا معرفی کردیم میشود به پردازنده سری M اینتل و ۸ گیگابایتی بودن رم دستگاه در کنار صفحه نمایش ۱۲ اینچی با رزولوشن بالاتر رتینا نام برد .

 

 

Asus Zenbook UX301LA:

 

این مدل آخرین مدلی ایست که در این لیست معرفی میکنیم مدل تمام عیاری از ایسوس که قدرت را هم در کنار زیبایی باهم در یک محصول گرد آورده است .

 

UX301LA از یک پردازنده Intel Core i7 5500U در کنار ۸ گیگابایت رم کارت گرافیکی Intel HD Graphics 4000 بهره میبرد  حافظه داخلی این محصول  ۲۵۶ گیگابایتی و از نوع  SSD است ، نکته جالب UX301LA داشتن صفحه نمایش ۱۳ اینچی لمسی QHD است که این محصول را  از دیگر محصولات  جدا میکند .

 


  • ۹۴/۰۹/۲۶
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی