آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

درب های اتوماتیک لولایی نوعی از درب اتوماتیک هستند که بسیار سریع و راحت باز و بسته می شوند.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به وسیله یک چشم الکترونیک یا دستگا های کارت خوان باز و بسته می شوند و از اینگونه دربها در منازل یا مراکزی که اشخاص سالمند و کم توان یا ناتوان جسمی وجود دارد، بیشتر استفاده می شود.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل اینکه به راحتی باز و بسته می شوند و مشکلی برای باز کردن درب برای افراد ناتوان به وجود نمی آورند زیاد استفاده شده و برای این گروه از افراد بسیار مناسب هستند .

 

البته همان طور که گفته شد استفاده از دربهای اتوماتیک لولایی برای منازل یکی از موارد استفاده است، ممکن در مکان های دیگر نیز استفاده شود؛ به عنوان مثال می توان در مدرسه ها، فروشگاهها و مراکز پررفت وآمد مانند بیمارستان ها، ایستگاه های قطار و... استفاده کرد.

 

دربهای اتوماتیک لولایی به دلیل داشتن کارایی فوق العاده در صرفه جویی انرژی از انواع دربهای بسیار مطمئن محسوب می شوند.

 

سیستم در اتوماتیک لولایی در دو نوع به بازار عرضه می شود، سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه و دولنگه دو نوع موجود در بازار است.

 

سیستم های درب اتوماتیک لولایی تک لنگه؛ همان طور که از نامش برمی آید از یک لنگه درب ساخته شده که به طرف راست یا چپ باز می شود. به هنگام بازشدن  و نصب درب اتوماتیک تک لنگه ای یک فضای کاملا 90 درجه ای نمایان می شود و خودروها به راحتی می توانند رفت و آمد کنند یا به پارکینگ هدایت شوند.

 

در سیستم دربهای لولایی اتوماتیک تک لنگه از یک قفل برقی یا مغناطیسی استفاده شده که وجود این قفل ضروری است و چنانچه این قفل وجود نداشته باشد درب با فشار زیادی باز می شود و در نتیجه به درب آسیب وارد می شود.

 

از نوع دیگر این نوع دربها، سیستم های درب اتوماتیک لولایی دولنگه است؛ ساختار این دربها به این صورت است که دولنگه مثل هم در کنار هم تشکیل یک در را داده اند و دو لنگه با استفاده از جک ها امکان ترددد خودروها را به افراد با سهولت امکان پذیر می کنند. از دربهای اتوماتیک لولایی دولنگه بیشتر استفاده می کنند و به جرات می توان گفت بخش اعظم استفاده کنندگان از این نوع دربها، دربهای اتوماتیک دولنگه بیشتر خریداری و استفاده می کنند.

 

دربهای اتوماتیک دولنگه در ساختمان هایی که سقف دارند یا ویلایی با حیاط هستند بیشتر کاربرد دارد و نباید از یاد برد به اندازه طول هر لنگه درب فضای داخلی که درب به طرف آن باز می شود باید آزاد گذاشت تا جای خالی برای باز یا بسته شدن درب جود داشته باشد.

 

اما کدامیک از درب اتوماتیک لولایی تک لنگه یا دو لنگه مناسبتر است، معیار اصلی انتخاب یکی از این دو نوع درب وزن و عرض هر لنگه و بنا به آگاهی از تردد روزانه( یعنی دفعات باز و بسته شدن در طول یک روز) است.

 

بر ای انتخاب درب های اتوماتیک لولایی شیشه ای باید با کارکرد وساختار این نوع دربها به میزان کافی آشنایی و اطلاعات اولیه ای در باره این دربها داشته باشید. چرا که با آگاهی از نیاز حال و آینده می توان به انتخاب موفقی دست زد که به صرفه باشد و منفعت و آسایش یک عمر را به همراه داشته باشد.

 

 

 


  • ۹۴/۰۷/۱۸
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی