آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

کشور آلمان


 

کشور آلمان در نیمکره شمالی و در قلب اروپا یا به عبارتی، در اروپا مرکزی قرار دارد و با کشورهای دانمارک، هلند، بلژیک، لوکزامبورگ،‌ فرانسه، سویس، اتریش، جمهوری چک و لهستان همسایه می‌باشد.

مساحت آلمان در حدود 357 هزار و 99 کیلومتر مربع است و جمعیت آلمان 83 میلیون نفر است.

پایتخت آن از سال 1990 برلین می‌باشد که حدود 5/3 میلیون نفر جمعیت دارد.

 

شهرهای مهم آلمان برلین، دوسلدورف، هامبورگ، فرانکفورت، مونیخ، کلن و هانوور است.

کشور آلمان از نظر صنعتی بعد از آمریکا و ژاپن در مقام سوم قرار دارد. این کشور عضو سازمان ملل متحد، جامعه اروپا، پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، کنفرانس امنیت و همکاری در اروپا، اتحادیه اروپای غربی، گروه هفت، سازمان همکاری اقتصادی و توسعه و شورای اروپا و زبان آلمانی است.

 

زبان آلمانی، زبان اصلی کشورهای آلمان، اتریش، سوئیس، لوکزامبورگ و لیختن اشاین است. تعداد آلمانی زبانها در اروپای مرکزی حدود 120 میلیون نفر است و برای 50 میلیون نفر از اروپائیان نیز زبان آلمانی دومین زبان به شمار می آید. همچنین زبان رسمی اتحادیه اروپایی آلمانی است.

حکومت آلمان، پس از پیمان وحدت 2 آلمان در 31 اوت 1990«جمهوری فدرال آلمان» نام گرفت و این پیمان از سوم اکتبر همان سال به اجرا درآمد.

جمهوری فدرال آلمان از 16 ایالت تشکیل شده است.

هر ایالت از یک قانون اساسی، یک مجلس و یک هیات دولت مرکب از نخست‌وزیر وزیران برخوردار است.

در آلمان ایالت‌ها و حکومت مرکزی از هم جدا نیستند بلکه با یکدیگر همکاری می‌کنند و برای زندگی در آن به آموزش زبان آلمانی احتیاج دارید.

 هیچ صدراعظمی اجازه ندارد به ضرر نخست‌وزیر یک ایالت علمی انجام دهد و حکومت محلی نیز حق ندارد عملی علیه دولت مرکزی صورت دهد.

 

ادیان و مذاهب مختلف در آلمان و پیروان هر یک

 

امروزه در آلمان فدرال تعداد زیادی گروه‌های مذهبی و مکاتب با گرایش گوناگون وجود دارد. آمارها حاکی از آن است که حدود 400 سازمان با گرایش‌های مذهبی مختلف وجود دارد.

دولت آلمان بر این اعتقاد است که انجام فعالیت‌های مذهبی تا اندازه‌ایی که حقوق اساسی دیگران را مورد تعدی قرار ندهد، مجاز می‌باشد.

و چنانچه فرقه‌ایی از این حدود تجاوز نماید، حکومت می‌تواند در برابر خطرها هشدار داده و از عضویت افراد در چنین فرقه‌ایی جلوگیری به عمل آورد.

قریب 55 میلیون نفر، نزدیک به دو سوم جمعیت آلمان فدرال پیرو یکی از مذاهب مسیحی هستنند. 26/6 میلیون نفر کاتولیک رومی و 26/3 میلیون نفر پیرو سایر مذاهب مسیحی می‌باشند.

 یک سوم بقیه یا پیرو هیچ دینی نیستند و یا پیرو ادیان غیرمسیحی مانند اسلام و یهودیت هستند.

 

 


  • ۹۴/۰۵/۰۲
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی