آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

هارد SSD

 

 

هارد SSD مخفف  Solid State Diskبه معنای دیسک حالت جامد می باشد همانجور که از نامش پیداست ذخیره سازی متشکل از نیمه رساناهای حالت جامد می باشد.

فناوری ذکر شده در حافظه های فلش نیز بکار گرفته شده است، همین امر سبب شده تا برخی آن ها را حافظه فلش می نامند( درایوSSD از تراشه های حافظه های فلش برای نگهداری داده ها استفاده مینمایند).

مقایسه هاردهای SSD و HDD :

 

1. این هاردها از لحاظ ساختاری بخش مکانیکی ندارند، و جهت اتصال با سایر قسمت های کامپیوتر از رابط های دیگر مانند SATA بهره می گیرند.

 هاردهای SSD به دلیل نداشتن بخش مکانیکی زمانی صرف حرکت این بخش به مکان نگهداری اطلاعات هارد صرف نمیگردد و آموزش تعمیر هارد که سبب بالا رفتن قابل ملاحظه سرعت کامپیوتر می شود(زیرا سایر قطعات کامپیوتر مانند پردازنده مرکزی (CPU) و کارت گرافیک و RAM نیز از این تکنولوژی بهره می گیرند).

 

2. هاردهای HDD برای افزایش حجم از تعداد صفحات بیشتری استفاده می نمایند، بنابراین چون فضای داخلی هارد محدود و ایزوله است، با گردش صفحات حرارت زیادی تولید می شود، که این مشکل در هاردهای SSD با توجه به اندازه کوچکتر آن ها  و طبیعتاً توان مصرفی پاین تر آنها حل گشته است.

 

3. در حال حاضر هاردهای HDD از نظر ظرفیت از هاردهای SSD  دارای ظرفیت بالاتری می باشند.

هاردهای SSD از نظر تعداد دفعات نوشتن نسبت به هاردهای HDD عمر کمتری دارند.

 

4. در صورت بازنویسی فایل در هاردهای SSD فایل در در مکان جدیدی کپی شده سپس فایل قدیمی پاک می شود، اما در هاردهایHDD هنگام بازنویسی، فایل در همان جای فایل پیشین کپی می گردد که این امر سبب از در رفتن داده ها در صورت بروز خطای کاربر د در هنگام آموزش تعمیرات هارد می گردد؛

بنابراین احتمال از دست دادن اطلاعات در هاردهای SSD پایین تر از هاردهای HDD می باشد(چنانچه هاردهای HDD ازکار بیافتدند، متخصصان قادر به بازیابی اطلاعات بسته به مشکلی که وجود داشته می باشند در صورتیکه در هاردهای SSD امکان بازیابی اطلاعات وجود ندارد).

 

5. هاردهای SSD مصرف انرژی پایین تری دارند بنابراین گرمای کمتری تولید می کنند و جهت استفاده در نوت بوک ها مناسب می باشند.

 

 

نتیجه گیری:

 

همانطور که اشاره شد هاردهای SSD مصرف انرژی کمتری نسبت به هاردهای HDD دارند همچنین سرعت انتقال اطلاعات در آن ها بالاتر است، و احتمال خرابی آنها به دلیل نداشتن بخش مکانیکی و در نتیجه احتمال آسیب فیزیکی کمتر در اثر ضربه از مزایایی می باشد که چنانچه قیمت این نوع هاردها مناسب تر گردد احتمال جایگزینی آن ها با هاردهای SSD وجود خواهد داشت

 


  • ۹۴/۰۳/۳۱
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی