آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


 

درب های هیدرولیکی

اولین نوع ساخته شده ی درب های اتوماتیک، که از جمله مزایای این سیستم می توان به قدرت بسیار بالای جک های هیدرولیکی و توانایی کارکرد بالا و استهلاک بسیار پاییم سیستم های هیدرولیکی نام برد که این سیستم را می توان برای درب های سنگین یا فوق سنگین و در آموزش درب اتوماتیک به کار برد و همچنین تردد درب های هیدرولیکی را می توان به تقریباً نامحدود ارتقاء داد.

در کل می توان نتیجه گرفت اصولی ترین درب های اتوماتیک، سیستم هایی هستند که بر پایه ی فشار روغن به حرکت در می آیند.

ایمنی درب های اتوماتیک هیدرولیکی بسیار بالا است و این سیستم در برابر فشار متقابل مقاوم است و اگر با قفل برقی همراه شود درصد نفوذپذیری را برای افرادی که ریموت کنترل ندارند را به تقریباً صفر می رساند.

 البته رعایت اصول ایمنی برای این سیستم اجباری است، چون اگر کسی که به سیستم درب های اتوماتیک آشنا است بتواد به تابلو فرمان این سیستم برسد می تواند درب را باز کند.

 

درب اتوماتیک پنوماتیک

 

هر چند سیستم اتوماتیک پنوماتیک در جهان کاملاً رواج پیدا نکرد اما به دلیل استفاده ی زیاد آن در ایران، بد ندیدیم اشاره ای به این نوع درب های اتوماتیک کنیم.

 اصول کاربرد این سیستم به وسیله ی باد است که فشار باد پیستون های جک ها را به حرکت درآورده و این جک ها می توانند درب را باز و بسته کنند.

 جک های پنوماتیک به مانند جک های هیدرولیکی نقش زیادی در دستگاه های صنعتی دارند و از این رو می توان گفت ابتدا مهندسان برق صنعتی سیستم درب اتوماتیک را ابداع و به صورت گسترده وارد بازر ایران کردند.

 دلایل موفقیت این سیستم در ایران کم بودن رقیب به دلیل واردات محدود سیستم های هیدرولیکی و الکترومانیکی، قیمت بسیار مناسب و مونتاژ داخل بودن این نوع سیستم های اتوماتیک درب و نیز آموزش تعمیرات الکترونیک بوده است.

اما این مزیت نتوانست جلوی انقراض این سیستم را بگیرد و ضعف های بزرگ سیستم های پنوماتیک، بار دیگر پنوماتیک را به دستگاه های صنعتی بازگرداند.

 از جمله ضعف های بزرگ سیستم های پنوماتیک می توان به حجیم و پر سر و صدا بودن کمپرسور باد، احتیاج به سرویس ماهانه و بازرسی مکرر، استفاده ار دستگاه های بزرگ صنعتی در تابلو فرمان و در نتیجه بزرگ شدن تابلو فرمان سیستم و در نهایت کارایی بسیار محدود این نوع سیستم اشاره کرد.

 با ورود گسترده ی سیستم های الکترومانیکی و کم شدن تفاوت قیمت این سیستم با پنوماتیک، آخرین بازمانده های درب های اتوماتیک پنوماتیک در حال برچیده شدن هستند.

 

درب های پنوماتیک از لحاظ ایمنی بسیار ضعیف هستند و در مواردی دیده شده که از طریق فلاشر دستگاه که در بیرون نصب شده توانسته اند درب را باز کنند.

البته چون تابلو فرمان سیستم های پنوماتیک هیچ گونه استاندارد مشخصی ندارد و به چندین روش می توان آن را اسمبل کرد ناامن بودن تابلو فرمان پنوماتیک امری کلی نیست و بر اثر سهل انگاری عمدی و یا ندانم کاری پیش می آید.

 


  • ۹۴/۰۳/۲۴
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی