آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰


 

تغییرات و پیشرفت های زیادی در سیستم مدار بسته هم در کیفیت تصاویر و هم در تمامی جوانب مرتبط رخ داده تا بتواند پاسخگوی نیاز جدید بازار سیستم های مدار بسته گردد.

 

دوربین های Definition High (HD) و دوربین های تحت شبکه تکنولوژی اخیر در سیستم های مداربسته (CCTV) می باشند.

تغییرات و پیشرفت های زیادی در سیستم مداربسته هم در کیفیت تصاویر و هم در تمامی جوانب مرتبط رخ داده تا بتواند پاسخگوی نیاز جدید بازار سیستم ها و آموزش دوربین مدار بسته گردد.

در این میان دوربین های تحت شبکه راهکاری مناسب در جوابگویی به این نیازها (بخصوص ضبط و ارسال تصاویر با کیفیت بالا) بود ولی تغییر سیستم های مداربسته قدیمی به سیستم های تحت شبکه جدید نیازمند صرف هزینه زیاد و همچنین تعویض کل زیرساخت سیستم های مدار بسته قدیمی بود.

روش انتقال HD-SDI راهکاری بود که در راستای حل این مشکل ارائه گردید تا سیستم SD را به HD تغییر داده که از مهمترین مزایای این روش استفاده از کابل های کواکسیال نصب شده در سیستم مدار بسته قدیمی می باشد.

 

 در زیر اطلاعاتی درباره این سیستم داده شده است:

 

HD: Definition High

 

کیفیت تصویر با تعداد پیکسل ها در یک فریم تعیین می شود و HD به این معنی است که در یک فریم بیش از 1000000 پیکسل می باشد. HD می تواند با اسم مگاپیکسل هم خوانده شود.

 

SDI: Serial Digital Interface

 

فن آوری SDI اجازه می دهد تا ویدیوی دیجیتال غیر فشرده بر روی یک کابل تک به جریان بیافتد، این تکنولوژی از کلمات 10 بیتی سیگنال های ویدیویی دیجیتالی غیر فشرده برای پشت سر هم فرستادن از طریق کابل کواکسیال 75 Ω استفاده می کند.

همانطور که گفته شد در سیستم های HD هم از کابل کواکسیال به عنوان رابط انتقال و آموزش نصب دوربین مدار بسته استفاده می شود و ممکن است شما فکر کنید که مانند سیستم های آنالوگ SD می باشد اما این سیستم یک سیستم دیجیتال کامل است و برخلاف سیستم های آنالوگ با کیفیت انتقال در مسافت و میرایی متفاوت است و برای یک مسافت معینی استفاده می شود.

 سیستم های SD تا 350 متر می تواند انتقال تصویر داشته باشد ولی HD تا 150 متر می تواند انتقال تصویر داشته باشد و برای مسافت های بیش از 150 متر می توان از repeater استفاده کرد.

 


  • ۹۴/۰۲/۲۸
  • mina afshar

نظرات (۱)

مطلبی بسیار کاربردی بود و خیلی نیاز داشتم
یه سر به وبلاگم بزن

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی