آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

با توجه به اینکه جهت ضبط تصاویر، نیاز به فشرده سازی می باشد لذا سیستم های DVR بسته به کاربرد، روش های متفاوتی را جهت فشرده سازی تصاویر پشتیبانی می نمایند که روش H.264 بهترین نوع فشرده سازی می باشد.  این روش ها عبارتند از:

  1. MJPEG
  2. MPEG I
  3. MPEG II
  4. MPEG 4
  5. H.264

- تعداد دوربین های قابل پشتیبانی:
از آنجا که عموما اتـصال بیـش از یـک دوربـین به DVR در سیستم های امنیتی و نظارتی مدنظر می باشد، بنابراین انواع DVR با توجه به تعداد ورودی دوربین‌ وجود دارند که بطور متعارف نمونه‌هایی از 4 کانال تا 32 کانال تولید می شوند .

 

 - ظرفیت حافظه (هارد) قابل پشتیبانی:

جهت ثبت تصاویر نیاز به حافظه ای می باشد که بتواند بصورت دائم اطلاعات را ذخیره نماید. با توجه به حجم های مختلفی از هارد، بسته به مدت زمان ضبط مورد نیاز می توان حافظه را انتخاب نمود. البته هنگامی که کیفیت ضبط تصاویر را کاهش دهیم، می توان مدت زمان بیشتری را بر روی دستگاه ضبط نمود. به عنوان مثال بر روی هارد دیسک 500 گیگابایت با کیفیت ضبط بالا، می توانید تا 2 و نهایت 3 هفته ضبط کردن را ادامه دهید در صورتی که در کیفیت ضبط پایین تر، می توان تا یک ماه انجام گردد.

     ضبط کردن تصاویر می تواند بر مبنای 24 ساعت بدون توقف ویا بر مبنای تشخیص حرکتی (MotionDetection) تنظیم گردد و یا بر اساس یک ساعت و یا تاریخ خاصی که بر روی سیستم برنامه ریزی (Schedule) می کنید، انجام شود.


  - قابلیت کنترل از راه دور دستگاه (Remote Control):

یکی از مهمترین قابلیت های یک سیستم پیشرفته، توانایی کنترل از راه دور می باشد. در واقع این توانایی اپراتور سیستم را قادر می سازد که بسته به زیر ساخت شبکه محل نصب DVR ، که می تواند شامل خط تلفن و یا شبکه داخلی Ethernet و یا اتصال به شبکه جهانی باشد، از امکانات سیستم نظارتی بهره گیرد.

 

 - قابلیت تشخیص حرکت (Motion Detection):

این توانایی که به MotionDetector نیز مشهور است، توانایی تشخیص حرکت افراد و یا اجسام در محدوده نظارت دوربین ها است. این قابلیت اغلب به دو صورت سخت افزاری و نرم افزاری و یا ترکیبی از هر دو در سیستم های DVR پیاده سازی می گردد. در پیاده سازی نرم افزاری، سیستم همواره گروهی از نقاط تشکیل دهنده تصاویر را در نظر گرفته و بوسیله الگوریتم های این روش، وقوع حرکت را تشخیص می دهد. اما در سیستم هایی که این روش را بر پایه سخت افزار پیاده سازی نموده اند از سنسور های تشخیص حرکت رایج در سیستم های امنیتی بهره می برند.

 

   - توانایی زمانبندی ضبط تصویر (Scheduling):

ضبط کردن تصاویر می تواند بر مبنای یک ساعت و یا تاریخ خاصی که بر روی سیستم برنامه ریزی (Schedule) می گردد، انجام شود.

 

  - توانایی ضبط تصاویر روی CD یا DVD به عنوان نسخه‌های پشتیبان 

 

  - قابلیت اتصال حافظه‌های خارجی (بیرونی):

در صورت نیاز به مدت زمان ضبط بیشتری از ظرفیت قابل پشتیبانی حافظه داخلی سیستم، می توان از قابلیت اتصال حافظه خارجی جهت ارتقا میزان حافظه و بالطبع افزایش مدت زمان ذخیره سازی تصاویر بهره گرفت.

 

  - قابلیت تعریف سطوح دسترسی مختلف جهت کاربران (User Management) :

امکان ایجاد سطوح ورودی متفاوتی (Access Levels) را بر روی سیستم شما فراهم می کند. بعنوان مثال یک کاربر می تواند مدیریت اصلی (administrator) بر روی DVR داشته باشد، در صورتی که کاربر دیگری می تواند تنها اجازه داشته باشد که تصاویر زنده و یا ضبط شده را مشاهده کند.

  • ۹۳/۰۷/۲۸
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی