سئو یکی از بزرگترین نقاط تاریک و مبهم در بازاریابی آنلاین است. از یک سو، میدانیم مراحلی برای کسب رتبه در گوگل و سایر موتورهای جستجو وجود دارد. اما از سوی دیگر، مطمناً نمیتوانیم با الگوریمتهای گوگل بازی کنیم، چرا که در اینصورت حکم نابودی احتمالی تجارت خود را امضا کردیم.
حرف و حدیت های بسیاری درباره روش های بهینه سازی وجود دارد. اما در نهایت همه ما یک خواسته داریم، جلب توجه مخاطبان از طریق کسب رتبه های بالاتر در نتایج جستجو. سئو مخلوطی از مسائل تکنیکال، نگارش محتوای جذاب و جلب توجه دیگر وبمستران برای لینک دادن به ماست. اما همیشه در بر روی یک پاشنه نمیچرخد.
اگر نشانه های زیر را در مورد وب سایتتان مشاهده کردید، باید در مورد استراتژی بهینه سازی و بازاریابی خود تجدید نظر کلی نمایید:
نشانه های سئوی بد
۱- افت ناگهانی در نتایج
افت ناگهانی در رتبه ها که همیشه با کاهش شدید بازدید کننده طبیعی همراه است، نشانه بی توحهی محض گوگل به سایت شماست. اما این بی محلی از کجا نشات میگیرد؟
گوگل ممکن است در ایندکس کردن وبسایت شما به مشکل برخورده باشد، شاید هم دچار جریمه های گوگل شده باشید.
اما از کجا بفهمیم مسئله اصلی چیست؟
راه حل، تعیین یکی از صفحات پربازدید شما در گوگل به عنوان صفحه فرود مرجع می باشد.
شما با بررسی میزان جستجو، نرخ کلیک و میانگین رتبه میتوانید بفهمید آیا نحوه بهینه سازی شما باعث مشکل شده است یا خیر.
ممکن است مشکل به دلیل یک اشتباه در فایل robots.txt درباره نحوه برخورد ربات گوگل با سایت شما باشد و یا شاید هم بدلیل محتوای کپی شده، لینک بیلدینگ ضعیف و یا مشکلات تکنیکال دچار افت شده باشید.
۲- عدم کسب رتبه در عبارات طولانی و یا کلمات برند
این مورد واقعا ناراحت کننده است. سایت شما در کلمات کمرقابت و طولانی هم رتبه نمیگیرد و حتی بدتر، با جستجوی نام سایت و برندتان هم به نتیجه ای نمیرسید.
به نظر متخصصان سئو، این مشکل بیشتر فنی و از جانب نرم افزار وب سایت شماست تا مشکلات دیگر.
چیزی در سایت شماست که نمیگذارد گوگل بدرستی محتوای شما را شناسایی کند.
در اینجا یک چک لیست وجود دارد که کمک میکند شما مشکل را پیدا کنید.
۳- کاربران درگیر سایت شما نمیشوند
شما ممکن است شاهد افت شدید بازدیدکنندهگان موبایلی باشید که در نتیجه عدم موبایل فرندلی بودن صفحات شماست.
همینطور سرعت بارگذاری طولانی سایت شما باعث نارضایتی موتورهای جسنجو خواهد شد.
به یاد داشته باشید بهبود تعامل با کاربران در نهایت به بهبود روابط شما با گوگل و آشتی با سایت شما منجر خواهد شد.
آزردن گوگل با محتوای کپی شده و یا ضعیف ، لینک بیلدینگ بدون برنامه و اسپم، سایت کند و مشکلات ریز و درشت دیگر به شما کمک میکند تا از نتایح گوگل حدف شوید!
- ۹۶/۰۲/۲۴