مردم عاشق هدایای تبلیغاتی هستند؛ این محصولات به بخشی از زندگی روزمرۀ ما تبدیل شده اند. . این محصولات نه تنها ابزارهایی برای ترویج یک محصول یا خدمات هستند، بلکه به عنوان تبلیغات دائمی نیز عمل می کنند. مطالعه ی انجمن بین المللی محصولات تبلیغاتی در سال 2009 نشان داد که 83 درصد از مصرف کنندگان ایالات متحده به گرفتن محصولات تبلیغاتی با پیام های تبلیغاتی علاقه دارند. 48٪ می خواستند به دفعات بیشتری این محصولات را دریافت کنند و 38٪ احساس می کردند این محصولات می تواند یادآور تبلیغات تجاری باشند.
طی آماری از مشتری ها خواسته شد یک محصول تبلیغاتی که طی 2 سال گذشته دریافت کرده بودند را نام ببرند. 2/76 درصد نه تنها نام محصول را به یاد داشتند بلکه خود آگهی و پیام در خودکار تبلیغاتی آن را نیز به خاطر داشتند.
بنابراین با در نظر داشتن این موارد، ایده هایی برای محصولات تبلیغاتی را همراه با موارد استفاده آنها فهرست می کنیم. اگرچه هدف و حوزۀ این محصولات تا حد زیادی متفاوت است، و حتی موارد استفادۀ آنها می تواند با هم همپوشانی داشته باشند، با این حال این فهرست به شما ایده های بهتری می دهد و تضمین میکند که مشتریان خود را با توجه به اهدافتان به طور موثر هدف قرار دهید.
جذب مشتری های جدید
آیا به دنبال راه اندازی کسب و کار جدید، ایجاد حساب های بیشتر و یا جذب مشتری های احتمالی بیشتری هستید؟ استفاده از موارد زیر را امتحان کنید:
خودکار
دفترچه یادداشت
کاغذ یادداشت چسب دار (Sticky notes)
ماژیک هایلایتر
گرچه ممکن است این موارد سرمایه گذاری های کوچکی به نظر برسند، اما در حقیقت این آیتم ها به صورت منظم دیده می شوند واغلب دست به دست می شوند و به دست کسانی می رسند که هرگز نام شرکت شما را نشنیده اند. بیشتر شرکت ها این موارد را برای مصارف خودشان در دسترس مشتریان قرار می دهند. اگر به طور تصادفی از شرکتتان خارج شوند، می توانند شرکت شما را به هر کسی در تماس با آنها باشد ترویج کنند. بسیار کمتر احتمال دارد مشتریان احتمالی چیزی را که به صورت منظم از آن استفاده می کنند دور بیاندازند. آنها محصولاتی که به آنها داده اید را دور و بر خود نگه می دارند و هر موقع به چیزی نیاز داشته باشند به احتمال زیاد با شما تماس می گیرند.
تاثیر احساسی برند
بهترین مزیت محصولات تبلیغاتی این است که آنها بعد از اینکه پخش شدند، محصول یا خدمات شما را تبلیغ می کنند – مانند یک آگهی دائمی. آنها چیزی را به مشتری ارائه می دهند که می توانند در منزل، دفتر کار یا اتومبیل خود استفاده کنند و هر کسی که اطراف آنها باشد می تواند این آیتم ها را ببیند و به این ترتیب برند شما همه جا دیده می شود.
تی شرت
کیف
کلاه کپ
لباس
ارگنایزر میز کار
لیوان
تقویم
با دادن لباس یا کیف یا خودکار تبلیغاتی به مشتریان، مثل این است که یک بیلبورد متحرک برای کسب و کار خود ایجاد کنید. نه تنها خود شخصی که کلاه یا لباس شما را می پوشد به شرکت شما فکر می کند، بلکه هر جایی که می رود، افرادی که آنها را می بینند نیز خدمات شما را در خاطر خواهند داشت. به این ترتیب پیام شما همه جا پخش می شود و هویت شما در اجتماع جای خود را محکم می کند.
از طرف دیگر اگر شما به شخصی محصولی دهید که هر روز دیده شود، دائما دارید برند خود را در آن شخص بدون اینکه خودش بداند تحکیم می کنید. هدف شما باید این باشد که به شخصی که می خواهد این محصول را دریافت کند فکر کنید تا مطمئن شوید محصول چیزی خواهد بود که قابل استفاده باشد.
افزایش تکرار کار
اگر مشتریان بدانند که شما چقدر به کسب و کار آنها بها می دهید، احتمال اینکه بخواهند در آینده باز هم با شما کار کنند بسیار بالا می رود. بعد از فروشتان، به مشتری چیزی ارائه دهید که نه تنها مفید و قابل استفاده است بلکه شما را در خاطرشان نگه می دارد. در این زمینه محصولات زیادی وجود دارد؛ هدف این است که کاری کنید به کسب و کار شما فکر کنند.
جاکلیدی های بزرگ
سوئی شرت
چتر
پلنر
با این کار به وفاداری مشتریان خود الهام می بخشید و رابطه محکم تری با آنها ایجاد می کنید. مشتری ها ممکن است به تماس شما پاسخ ندهند یا به ایمیل ها پاسخی ندهند، اما یک هدیه تشکر از طرف شرکت شما همیشه در یادشان خواهد ماند. مزیت دیگر این است که افرادی که در ارتباط با مشتری شما هستند نیز آن هدیه را می بینند، و به شما مراجعه می کنند.
- ۹۵/۱۰/۲۶