رقابت شدید در بین واردکنندگان، توزیع کنندگان و فروشندگان دوربین مداربسته و سیستمهای حفاظتی، باعث بروز مشکل بزرگی بنام «مارک ها و برندهای دروغین» در بازار کشور شده است.
تا دیروز طراحی ظاهری و کیفیت تصویر مناسب دوربین مداربسته ها، بهمراه یک وبسایت با پسوند «دات یو کِی»، «دات کِی آر» و… ابزاری مناسب برای شناسایی برندهای معتبر محسوب میشدند، اما امروز دیگر اینچنین نیست.
دوستانِ متقلب بقدری در کار خود حرفهای شدهاند که اصطلاحا مو لای درز ترفندهایشان نمیرود!
در ادامه با ما همراه باشید..
این دسته از واردکنندگان که متاسفانه تعدادشان روز به روز بیشتر میشود، در ابتدا محصولات مورد نظر شامل دوربینها، ذخیرهسازها، سیستمهای اعلام حریق، سرقت یا کنترل تردد را بصورت OEM از چین وارد کشور میکنند.
برخلاف گذشته که معمولا ارزانترین و بیکیفیتترین محصولات را انتخاب میکردند، مدلهایی را برمیگزینند که در حد چند دلار گرانتر است، اما کیفیت بالاتری دارد.
بعنوان مثال بجای انتخاب دوربین ۱۵ دلاری، نمونه کاملا مشابه ۱۹ دلاری دارای سنسور و لنز قویتر را انتخاب میکنند.
سپس با هزینهای بین یکصدهزار تا ۱ میلیون تومان یک وبسایت با پسوند دات کو دات یو کی (CO.UK.) یا دات کو دات کیآر (CO.KR.) و یا دات کو دات تیدبلیو (CO.TW.) راه اندازی میکنند تا بازدیدکننده احساس کند با وبسایت اصلی در انگلستان، کره یا تایوان مواجه است!
پس از آن حضور گسترده در نمایشگاهها، تبلیغات محیطی و کاتالوگهای شیک و حرفهای، کار را تمام خواهد کرد!
این ترفندها برای قانعکردن ۹۰ درصد توزیعکنندگان و فروشندگان و همچنین ۹۹ درصد کاربران و خریداران نهایی کافی است.
از این تاریخ به بعد، قدرت بازاریابی و تبلیغات کلامی، کار دستگاه چاپ اسکناس را برای جناب متقلب، انجام خواهد داد!
متاسفانه درحال حاضر تعداد اینگونه برندهای دوربین مداربسته در بازار کشور، بسیار زیاد است.
- ۹۵/۰۹/۲۱