سه ویژگی اصلی بروشور و کاتالوگ
1- معرفی
2- ایجاد سوال
3- پاسخگویی سوالات مخاطبان
دادن آگاهیهای لازم و ضروری به مخاطب است که ضمن معرفی کالا و خدمات، نقش و هدف تبلیغ هم دارد که باعث تصمیم گیری می شود.
آگاهی و اطلاع حاصل کردن از وجود موسسات، سازمانها و تولیدات و خدمات آنها، آشنایی با احزاب، نهادها، جمعیت ها و فعالیت های آنها، میزان تحولات اجتماعی، سیاسی و تکنولوژیکی و نوع زندگی را برای مخاطب روشن می کنند و در انجام فعالیت ها و تصمیم گیری ها کمک می کنند همراه با اطلاعاتی که در روزنامه ها و مجله ها ممکن نیست ولی شباهتی با هم دارندکه به شیوه ای مرغوبتر، بهتر و لوکس تر از نظر کاغذ، مقوا و چاپ کاتالوگ ارائه می شوند.
اگر از این دو کالای تبلیغاتی و اطلاع رسانی به خوبی استفاده شود و شاخصه های لازم در ارتباط تصویری در آن در نظر گرفته شود اثر تبلیغاتی و تاثیر کاتالوگ و بروشور می تواند بسیار زیاد باشد و در انتخاب و تغییر سلیقه مخاطب نقش بسیار زیادی داشته باشد
کاتالوگ ها حاوی اطلاعاتی از قبیل اندازه، رنگ، وزن، قیمت، شیوه نگهداری و ویژگی های مورد نیاز مخاطبان است و جواب سوالهای مخاطبان را می دهد
تعریف بروشور
بروشور کالای اطلاع رسانی است که ارائه اطلاعاتی مربوط به کالا ، خدمات یا رخداد اجتماعی ، سیاسی ، اقتصادی و یا فرهنگی میباشد.
این کالا نشریه ای است که بسته به مقدار محتوای بروشور می تواند در یک یا چند صفحه ، تک رنگ ، دورنگ یا چهار رنگ با استفاده از متن عکس و گرافیک چاپ میگردد.
برو شور ها معمولا رایگان توزیع میگردد و به همین دلیل اگر از ساختار گرافیکی و اطلاع رسانی خوبی بر خوردار باشد برای مدت بیشتری نزد مخاطب خواهد ماند.
انواع بروشور
تک برگی - یک لت
دو برگی - دو لتی
آکاردئونی و چند برگی مفتولی یا سیمی
فانتزی
اطلاعات مندرج
مجموعه اطلاعاتی که در بروشور و چاپ کاتالوگ ارائه میشود به دلیل حجم کم و کوچک بودن آن باید بسیار خلاصه و موجز بوده و در ابعاد و اندازه ای که برای آن در نظر گرفته شده بتواند اهداف کلی سفارش دهنده که می تواند اقتصادی، تجاری، صنعتی، اجتماعی، فرهنگی و هنری، دارویی، بهداشتی، پزشکی، سیاسی و حزبی باشد را در آن بگنجاند.
توجه به اطلاعات زیر برای تهیه یک بروشور مفید خواهد بود:
شرح عملکرد، عنوان کلی فعالیتها و تولیدات، محصولات و خدمات ، معرفی اجمالی تولیدات و فعالیتها ، اطلاعاتی در مورد مواد اولیه محصولات، مشخصات کامل محصول، شیوه های مصرف و نگهداری، خدمات پس از فروش و محل تعمیرات، آموزش های لازم، نشانی کامل موسسه، فروشگاهها، مراکز خدمات پس از فروش، تلفن و فکس، وب سایت و پست الکترونیکی.
- ۹۵/۰۸/۱۹