آموزشی

با ما به روز بمانید

آموزشی

با ما به روز بمانید

پیوندهای روزانه
  • ۰
  • ۰

آموزش تری دی مکس




آموزش مقدماتی 3D Max 2012


 


 


سرفصلهای آموزش 3D Max 2012 مقدماتی :


 


هر کس که در مورد ساخت تصاویر متحرک سه بعدی اطلاعات اندکی داشته باشد، میداند که تری دی مکس یکی از مطرحترین نرم افزارهای کامپیوتری  و آموزش 3dmax در این زمینه به شمار می آید.


در واقع، اغلب انیمیشنهای سه بعدی کوتاه (مانند فیلمهای تبلیغاتی) توسط این نرم افزار تهیه میشوند. نرم افزار آموزشی این نرم افزار در دو دوره تهیه شده است که هریک مباحث خاص خود را شامل میگردند.


 


فصل اول : آشنایی با محیط 3ds max ( رایگان )


 


شروع کار با 3ds max


آشنایی با Viewport ها


کار با پانلهای فرمان


آشنایی با ابزارهای کنترلی


مدیریت فایلها


عملیات Hold و Fetch


تهیه پشتیبان از اطلاعات


ادغام و تعویض اجسام (Merge & Replace)


Import و Export فایلها در 3ds max


 


فصل دوم : نحوه تنظیم محیط کار و شیوه های نمایش صحنه ( رایگان )


 


نحوه انتخاب یک Viewport


آشنایی با ابزارهای تغییر Viewport


دوران نمای داخل Viewport


پنهان نمودن اجسام (Hide)


منجمد کردن اجسام (Freeze)


استفاده از شبکه های شطرنجی راهنما


تغییر واحدهای اندازه گیری


کنترلهای Snap


 


فصل سوم : ساختن اجسام در 3ds max


 


مفاهیم اولیه برای رسم اجسام Primitives


نحوه رسم کره (Sphere)


نحوه رسم مکعب (Box)


رسم اجسام با استفاده از صفحه کلید


نحوه رسم استوانه (Cylinder)


روش ساخت Chamfer Box


نحوه رسم اشکال دو بعدی


نحوه رسم خط (Line)


نحوه رسم کمان (Arc)


نحوه رسم دایره (Circle)


استفده از متن (Text)


 


فصل چهارم : انتخاب اجسام و تبدیلات


 


روشهای انتخاب اجسام


روش انتخاب چند جسم


انتخاب بصورت گروهی


نحوه انتخاب معکوس


روش گروهبندی اجسام


آشنایی با سیستم های مختصات 3ds max


کار با دکمه های Axis Constraints


روش تغییر محل نقطه قطب


تغییر مرکز دوران


روش تغییر مقیاس


تراز کردن اجسام (Align)


ایجاد قرینه از اجسام (Mirror)


کار با آرایه ها


کار با لایه ها


 


فصل پنجم : متحرک سازی (انیمیشن) در 3ds max


 


مفاهیم اولیه انیمیشن


تغییر محیط کار 3ds max به مد Animate


آشنایی با پنجره Time Configuration


تغییر مقیاس زمان


تغییر سرعت اجرای فریم ها


اجرای معکوس انیمیشن


دستورات تبدیل


انتخاب مسیر حرکت


کار با ابزار Link


کار با شی Dummy


 


فصل ششم : استفاده از مواد و نقوش


 


کاربرد مواد و نقوش


آشنایی با پنجره Material Editor


آشنایی با کتابخانه پیش فرض 3ds max


نسبت دادن مواد به اجسام


تعیین رنگ مواد


تعیین شفافیت اجسام


تعیین درخشندگی مواد


کار با نقش ها (Map)


انواع فرمتهای گرافیکی برای ساخت نقوش


روش ساخت انعکاسها و سطوح آینه ای


نمایش تصویر در وجوه حجم هندسی


ایجاد جلوه کارتونی


 


فصل هفتم : یک پروژه عملی


 


ساخت شیء پایه


اضافه کردن کنترلهای Dummy


تعریف فریمهای حرکتی


اعمال Material به قسمتهای مختلف شیء


Render نهایی صحنه


 


دوره مقدماتی شامل مباحث کلی زیر است:


 


-آشنایی با محیط کار تری دی مکس


- کار با ابزارهای کنترل


- ادغام (Merge) و تعویض اجسام


- صادرکردن (Export) فایلهای Max


- روش استفاده از دریچه ها ( Viewport)


- آشنایی با تکنیکهای مختلف انتخاب اشیاء در آموزش 3dmax


- منجمد کردن اجسام (Freeze)


- استفاده از شبکه های شطرنجی (Grid)


- نحوه ایجاد و رسم اجسام ساده و پیچیده


- ساخت اشکال دو بعدی (Shape)


- آشنایی با سیستمهای مختصات


- استفاده از آرایه ها و قرینه ها


- روشهای ایجاد تصاویر متحرک (Animation)


- نحوه انتخاب مسیرهای حرکتی


- کاربردهای مواد (Material) و نقوش (Map)


- کار با کتابخانه های max


- چگونگی ترکیب کردن مواد


- روش ساخت انعکاسها و سطوح آینه ای


- به همراه یک پروژه عملی


- و چندین نکته دیگر در تری دی مکس ...  


 


  • ۹۵/۰۲/۱۴
  • mina afshar

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی